Volkswagen Golf MK5

By karolg -  19 sty 2016, 20:14
 spoza Polski
#211039
hej,

wracam z pracy, jest mrozik -4, jadę 60kmh z tempomatem na czwórce prostą ulicą, ale patrzę strasznie dymię za sobą na jasno, pierwszy raz tak miałem od roku i 26tys. km jak mam to auto. Czerwone światło, stoję i dymię. Za światłami się zatrzymałem, wysiadłem patrzę - dymię dalej. parę sekund i już nie. wystraszyłem się. ale muszę żonę odebrać z pracy więc jadę dalej. dziwnie mi się jedzie - mówię - 50kmh na trójce, około 1900obrotów jakoś tak inaczej niż zawsze, bo jakoś tak głośno buczy, ale nie dymię.

wróciłem do domu, wziąłem kompa i bawię się tym vcdsem, ale że to moje początki to niewiele potrafię. mówię zajrzę w kolumny dotyczące dpf. no i zaskoczenie.
0.0 % Particle Filter Load Coefficient
57.0 Particle Filter Carbon Mass
0.0 % Carbon Mass Learned Value
23.5 l Consumption since Regeneration
360 km Distance since Regeneration
564.0 Time since Regeneration
360km od wypalania, ale zerowe zapełnienie? jak pomysłowemu dąbromirowi, tak i mi żarówka zaświeciła nad głową - to dpf tak dymił i mulił silnik. przyrzekam, pierwszy raz zauważyłem u siebie coś takiego.

bawię się tym vcdsem, patrzę mam 70 stopni płyn chłodzący, paliwo ciepłe na niecałe 60 stopni.
sprawdzam statycznie pompki - tu mam http://vaglog.pl/log_247131.html niezrobiłem ich dynamicznie - o czym później- bo zapomniałem.

zjadamy obiad, wywieszamy świeże pranie i pakujemy mandżur z żoną robić dynamiczne logi - dalej coś buczy koło 50kmh, no coż, jadę. wooow, strach, godziny szczytu, jak ty szybko jedziesz, ale posłusznie klika ta moja żona na start i stop i wpisuje odpowiednie numery ;) co byśmy zrobili bez tych naszych żon, co nie? ;)

w ten sposób wyszły dwa logi - starałem się od 1500 do 4500 obrotów na trójce, pełny gaz - proszę o zrozumienie jeśli nie wyszło perfekcyjnie ;)))

grupa 011 - http://vaglog.pl/log_247127.html (trochę niżej, najpierw były próby "klikania" :P)
grupy 003, 008, 010 - http://vaglog.pl/log_247128.html

poczytałem nt samodzielnej analizy (np z forum passerati), popatrzyłem porównałem, ale niewiele widzę lub też nie potrafię samodzielnie jakiegoś wniosku negatywnego wyciągnąć - mi to wygląda w miarę w porządku,

dlaaaaateeeegooooo

to Was koledzy proszę o rzut oka i zwrócenie mojej uwagi, jeśli jest coś niepokojącego.

po testach sprawdziliśmy kolumny od dpf - dystans 0km, zużycie paliwa 0l - dopalił się - mówię. wróciliśmy do miasta, jazda 50kmh. nie buczy ;)

uff co za popołudnie...

pozdr,
Karol
no i Kasia

;)
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  20 sty 2016, 12:53
 zachodniopomorskie
#211193
Chłopie ty masz BLS-a i jak byk napisane jest ze co 360km sie prewencyjnie dopala, sam vcds pokazał Ci ze 360km temu było dopalanie wiec auto jest w tym trybie, wtedy jedziesz w przedziale 1500-2500 Obr przez ok 20km , jak tak czesto gasisz to paliwo Ci się dostanie do oleju lub 3 razy przerwiesz dopalanie to wyskoczy kontrolka dpf, jak się skończy dopalanie w bloku 73 będą same zera i licznik znów leci do 360km. Logi masz ok, po zapełnieniu popiołem dpfa musisz miec przebieg w granicach 200-230 tys km. Podlacz sobie vcds-a jak w bloku 73 będzie ok350km to jedziesz ok 20-30km i spokój na następne 360km chyba ze latasz trasy. Ja tak zonie robię bo ona gania tylko po miescie.
By karolg -  20 sty 2016, 13:08
 spoza Polski
#211195
Ale ja to wszystko o dpf wiem [WHITE SMILING FACE]nigdy nie sprawiał problemów, wczoraj to wyjątek, a więc i potwierdzenie reguły hehe a

Chodziło mi o ocenę logów, ale to dobrze że nie ma się czym martwić.

Dzięki Pink!
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  20 sty 2016, 13:21
 zachodniopomorskie
#211196
karolg pisze:Ale ja to wszystko o dpf wiem [WHITE SMILING FACE]nigdy nie sprawiał problemów, wczoraj to wyjątek, a więc i potwierdzenie reguły hehe a

Chodziło mi o ocenę logów, ale to dobrze że nie ma się czym martwić.

Dzięki Pink!
daj jeszcze statycznie 04, 018, 023, 068, ( na rozgrzanym )
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  20 sty 2016, 22:07
 zachodniopomorskie
#211284
Wszystko git, za 15 tys km wyczyściłbym chemicznie po zdemontowaniu dpf z niesuwalnego popiołu bo zbliża Ci się do 60g, bo masz 57g. choc niektóre jeżdżą więcej niż 60g. Powyżej 60g moze przyjść taki dzień, moze to byc przy 65g, 80, czy tez dopiero przy 100g że juz dpf nie dopali się do 0% nawet w czasie serwisowego wypalania i wpadnie w tryb awaryjny.
By karolg -  21 sty 2016, 9:03
 spoza Polski
#211314
209500

Vcds mówi o takim samym (no dobra, sto km więcej), niemiecki koder też mi gdzieś głęboko w vcds sprawdził, że przebieg nie skrecony. Nawet wzór na zapelnienie dpf potwierdza w miarę ten przebieg.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  21 sty 2016, 9:04
 zachodniopomorskie
#211315
bigcreative pisze:Jaki masz przebieg?
192.000 km u mnie i zapełnienie 53g wiec sie u Ciebie zgadza. Srednio 1g w BLS przybywa co 3500km-3700km. Czesto Ci co cofają licznik nie wyzerowują zawartości popiołu i po tym można orientacyjnie określi przebieg, chyba ze ktos go wymieniał i juz wyresetował. Chociaż do 250 tys km powinien byc jeszcze seria.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  21 sty 2016, 9:37
 zachodniopomorskie
#211318
bigcreative pisze:Tak właśnie liczyłem, że ok 200 tysięcy powinno być. Mimo wszystko prewencyjne dopalanie w bls sprawdza się w praktyce
Tak, ponieważ sterownik nie czeka do 40% zapełnienia, wtedy wypalanie trwa ok 20km, a jak po 360km masz np 10% zapełnienia to trwa to krócej i sprawdza sie w miescie, a jak mniej to dopali sie nawet w 3-5km.