Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By Kuki -  02 lut 2016, 22:17
 śląskie
#213560
Cześć, jakiś czas temu w celu diagnozy możliwej usterki kolega PinkFloyd kazał zrobić mi logi do których zabrałem się dopiero teraz. Moim problemem(?) jest jakby powolne i mało płynne załączanie się turbiny na niskich biegach (1,2), podczas ruszania ze świateł w szczególności przy jeździe po mieście odczuwam dziwnie moment w którym turbina powinna się załączyć ( takie przeciągnięcie czy przełknięcie - jak zwał tak zwał;)). Nie zdarzyło się nigdy, aby turbo przestało ciągnąć lub nie chciało się załączyć, miałem okazje kiedyś jeździć innym mk5 i nie przypominam sobie takiego zachowania, zresztą inni z silnikami BLS też nie wspominali o tym problemie. Gdzieś wyczytałem, że BLS tak ma, ale szybko zostało to obalone. Zerknijcie proszę na logi, zrobiłem 011 i 003.
Pacjent:
Golf V 1.9 TDI 105km
DPF
Przebieg - 209kkm

Logi:
http://vaglog.pl/log_248593.html
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  02 lut 2016, 22:50
 pomorskie
#213582
Kuki pisze:
Mettenoos pisze:większość znanych mi BLS-ów ma taką właśnie charakterystykę
u Ciebie jest tak samo ?

o ile cię dobrze zrozumiałem, mam takie - może nie szarpnięcie - ale mocne pociągnięcie do przodu w granicy 1800-2000rpm a co zrozumiałe jest to najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu, w logach tego nie widać
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  03 lut 2016, 8:29
 zachodniopomorskie
#213633
Mettenoos pisze:
Kuki pisze:
Mettenoos pisze:większość znanych mi BLS-ów ma taką właśnie charakterystykę
u Ciebie jest tak samo ?

o ile cię dobrze zrozumiałem, mam takie - może nie szarpnięcie - ale mocne pociągnięcie do przodu w granicy 1800-2000rpm a co zrozumiałe jest to najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu, w logach tego nie widać
Teraz jak kolega wyżej napisał to wiem o co chodzi. To jest spowodowane wysterowaniem zmiennej geometrii i wrobieniem pierścienia- co jest normą w kkk powyżej 150 tys km . Tak jest w turbinach kkk z dpf na zmęczonej geometrii od temperatury, np nowe kkk nie mają tego efektu lub bls z małym przebiegiem i jest inaczej wysterowana jak pisałem wcześniej ( nie overboostują ) suma sumarum daje to taki efekt, że tego nie ma na nowej turbinie, co n regenerowanej potrafi się pokazać. Parametry poza małym overboostem są ok.
Awatar użytkownika
By Kuki -  03 lut 2016, 11:53
 śląskie
#213666
Mettenoos pisze:
Kuki pisze:
Mettenoos pisze:większość znanych mi BLS-ów ma taką właśnie charakterystykę
u Ciebie jest tak samo ?

o ile cię dobrze zrozumiałem, mam takie - może nie szarpnięcie - ale mocne pociągnięcie do przodu w granicy 1800-2000rpm a co zrozumiałe jest to najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu, w logach tego nie widać
Tak, to miałem na myśli ;)
PinkFloyd pisze:
Mettenoos pisze:
Kuki pisze:
u Ciebie jest tak samo ?

o ile cię dobrze zrozumiałem, mam takie - może nie szarpnięcie - ale mocne pociągnięcie do przodu w granicy 1800-2000rpm a co zrozumiałe jest to najbardziej odczuwalne na 1 i 2 biegu, w logach tego nie widać
Teraz jak kolega wyżej napisał to wiem o co chodzi. To jest spowodowane wysterowaniem zmiennej geometrii i wrobieniem pierścienia- co jest normą w kkk powyżej 150 tys km . Tak jest w turbinach kkk z dpf na zmęczonej geometrii od temperatury, np nowe kkk nie mają tego efektu lub bls z małym przebiegiem i jest inaczej wysterowana jak pisałem wcześniej ( nie overboostują ) suma sumarum daje to taki efekt, że tego nie ma na nowej turbinie, co n regenerowanej potrafi się pokazać. Parametry poza małym overboostem są ok.
Ok, czyli zakładam że jest to normalne zachowanie i nie ma się czym martwić.

Panowie, a poza tym w logach wszystko ok ? Nie ma powodów do niepokoju ?
By ciaplo1 -  03 lut 2016, 19:41
 małopolskie
#213753
Miałem ten sam objaw, na 1i 2 biegu najbardziej odczuwalne.Koledzy dobrze mowią,kazdy bls tak ma przy przebiegu ok 200tyś.Winna wytarta geometria,można z tym jezdzić bez problemu lecz jest to denerwujace.Ja wymieniłem na nowa turbine i spokój.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 lut 2016, 13:12
 pomorskie
#214230
PinkFloyd pisze:...
kiedyś rozmawialiśmy o turbo w BLS, pisałem że mam GARRET ale byłem w błędzie, u mnie siedzi BORGWARNER /foto poniżej/. Warto zauważyć że w BLS-ach bez DPF czyli z kodem 0GG siedzą KKK /BORGWARNER również ale nie widać na screenie/ a w tych z DPF czyli 7GG i takich jak mój czyli 7GN /przystosowany do doposażenia/ siedzą tylko BORGWARNER. mówię na przykładzie A3 8P

Obrazek
Awatar użytkownika
By Kuki -  06 lut 2016, 13:25
 śląskie
#214232
A powiedzcie mi proszę, bo planuję program i powstrzymuje się przed zrobieniem go zanim wymianie turbine. Po 210kkm przelotu, program może negatywnie wpłynąć na dalszą żywotność turbiny i reszty osprzętu ?