#220749
Hej
Pacjent:
- auto (mk5, kombi)
- silnik (BXE)
- modyfikacje (seria)
- rok produkcji (2008)
- przebieg (>205 tyś)
Dopadł mnie ostatnio notlauf Wystąpił 3 razy przy czym pierwszy tuż przed sporą trasą 2x500km na której z racji strachu przed zapiekaniem się łopatek dostał ostro w palnik aby się przepalił(teraz myślę, że to mógł być zły pomysł ) co mu w dynamice jakby pomogło - czuć było różnicę. Kolejne 2 wystąpiły w drodze do pracy przez kolejne 2 dni w tym samym miejscu na drodze po przejechaniu już z 12km przez Wa-wę. To daje mi trochę dziwne wrażenie że to przetarty kabel a nie zapieczone łopatki.
Notlauf występował nagle i nie koniecznie podczas przyspieszania. Jakby takie delikatne szarpnięcie i brak mocy ale bez check engine, silnik powoli wkręca się na obroty i dezaktywuje tempomat(nawet po trasie nie daje się go włączyć) do wyłączenia/włączenia zapłonu. Po resecie idzie jak burza bez zająknięcia (próba na trasie 180km/h i ok 4 tyś obrotów i jeszcze ciągnął ale dalej nie sprawdzałem) i tempomat zaczyna działać.
Zaraz święta i kolejna taka sama trasa do rodziny ale teraz się boję czy to nie zacinająca się geometria i żeby mnie na trasie tragedia nie dopadła(w razie czego kupiłem już bilety na pkp )
Zrobiłem trochę logów na ile zdążyłem. Widać że w pewnym momencie turbo przeładowuje ale do 2 tyś niedoładowanie. Obcięcie dawki paliwa też występuje w tym zakresie. Ale na tym kończy się moje rozumowanie. Zakupiłem już vakuometr i chciałem brać się za sprawdzenie podciśnienia ale nie zdążyłem i nie wiem czy jest sens.
Na kanał by sprawdzić działanie sztangi też nie zdążyłem.
Nie dawno czyszczony EGR i przepustnica przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów i wymienione kolanko wysokiego ciśnienia idące z turbo do IC.
Ale może coś wyczytacie gdzie może być problem i pokierujecie w dobrą stronę(czy nie trzeba jak najszybciej na remont suszarki )
Logi:
Dynamiczne: 003, 008, 0011
Statyczne: 013, 018, 023
Statyczne: 001, 003, 004
Statyczne: 011
Statyczne: 003
Statyczne: 007, 009, 013
Błędy po notlaufie:
Logi 04,13,23 są niepełne i na 5 biegu bo się zagapiłem na wbity bieg i zbrakło mi obwodnicy
001, 008, 011
003, 008, 011
004, 013, 023
Pacjent:
- auto (mk5, kombi)
- silnik (BXE)
- modyfikacje (seria)
- rok produkcji (2008)
- przebieg (>205 tyś)
Dopadł mnie ostatnio notlauf Wystąpił 3 razy przy czym pierwszy tuż przed sporą trasą 2x500km na której z racji strachu przed zapiekaniem się łopatek dostał ostro w palnik aby się przepalił(teraz myślę, że to mógł być zły pomysł ) co mu w dynamice jakby pomogło - czuć było różnicę. Kolejne 2 wystąpiły w drodze do pracy przez kolejne 2 dni w tym samym miejscu na drodze po przejechaniu już z 12km przez Wa-wę. To daje mi trochę dziwne wrażenie że to przetarty kabel a nie zapieczone łopatki.
Notlauf występował nagle i nie koniecznie podczas przyspieszania. Jakby takie delikatne szarpnięcie i brak mocy ale bez check engine, silnik powoli wkręca się na obroty i dezaktywuje tempomat(nawet po trasie nie daje się go włączyć) do wyłączenia/włączenia zapłonu. Po resecie idzie jak burza bez zająknięcia (próba na trasie 180km/h i ok 4 tyś obrotów i jeszcze ciągnął ale dalej nie sprawdzałem) i tempomat zaczyna działać.
Zaraz święta i kolejna taka sama trasa do rodziny ale teraz się boję czy to nie zacinająca się geometria i żeby mnie na trasie tragedia nie dopadła(w razie czego kupiłem już bilety na pkp )
Zrobiłem trochę logów na ile zdążyłem. Widać że w pewnym momencie turbo przeładowuje ale do 2 tyś niedoładowanie. Obcięcie dawki paliwa też występuje w tym zakresie. Ale na tym kończy się moje rozumowanie. Zakupiłem już vakuometr i chciałem brać się za sprawdzenie podciśnienia ale nie zdążyłem i nie wiem czy jest sens.
Na kanał by sprawdzić działanie sztangi też nie zdążyłem.
Nie dawno czyszczony EGR i przepustnica przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów i wymienione kolanko wysokiego ciśnienia idące z turbo do IC.
Ale może coś wyczytacie gdzie może być problem i pokierujecie w dobrą stronę(czy nie trzeba jak najszybciej na remont suszarki )
Logi:
Dynamiczne: 003, 008, 0011
Statyczne: 013, 018, 023
Statyczne: 001, 003, 004
Statyczne: 011
Statyczne: 003
Statyczne: 007, 009, 013
Błędy po notlaufie:
Kod: Zaznacz cały
W drodze do roboty zrobiłem nowe logi. Z góry przepraszam, że nie są na czysto ale jechałem samemu na obwodnicy i ciężko prowadzić i klikać start/stop.Address 01: Engine Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
Part No SW: 03G 906 021 PM HW: 03G 906 021 AN
Component: R4 1,9L EDC G000SG 1136
Revision: --H08--- Serial number: VWXBZ0I5011966
Coding: 0000071
Shop #: WSC 00066 000 00000
VCID: 79F90B6F302C89D0675
4 Faults Found:
000564 - Boost Pressure Regulation
P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 203461 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:34:28
Freeze Frame:
RPM: 2436 /min
Speed: 114.0 km/h
Load: 67.5 %
Voltage: 14.21 V
Bin. Bits: 00101000
Absolute Pres.: 1927.8 mbar
Absolute Pres.: 2274.6 mbar
005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Mileage: 203469 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 17:38:37
Freeze Frame:
RPM: 903 /min
Speed: 108.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 12.08 V
Bin. Bits: 00101100
Bin. Bits: 00000000
(no units): 0.0
000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31)
P0238 - 000 - Signal too High - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 2
Mileage: 205117 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 08:23:19
Freeze Frame:
RPM: 2058 /min
Speed: 54.0 km/h
Load: 0.0 %
Voltage: 14.36 V
Bin. Bits: 00101011
Absolute Pres.: 1111.8 mbar
Absolute Pres.: 2386.8 mbar
005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10)
P161A - 000 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00110000
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Mileage: 205142 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 07:51:08
Freeze Frame:
RPM: 2079 /min
Speed: 51.0 km/h
Load: 66.3 %
Voltage: 14.44 V
Bin. Bits: 00101000
Temperature: 19.8°C
Bin. Bits: 10110000
Readiness: 0 0 0 0 0
Logi 04,13,23 są niepełne i na 5 biegu bo się zagapiłem na wbity bieg i zbrakło mi obwodnicy
001, 008, 011
003, 008, 011
004, 013, 023
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 11:47 przez druido, łącznie zmieniany 1 raz.