Volkswagen Golf MK5

By druido -  20 mar 2016, 18:36
 mazowieckie
#220749
Hej

Pacjent:
- auto (mk5, kombi)
- silnik (BXE)
- modyfikacje (seria)
- rok produkcji (2008)
- przebieg (>205 tyś)

Dopadł mnie ostatnio notlauf :( Wystąpił 3 razy przy czym pierwszy tuż przed sporą trasą 2x500km na której z racji strachu przed zapiekaniem się łopatek dostał ostro w palnik aby się przepalił(teraz myślę, że to mógł być zły pomysł :fluff: ) co mu w dynamice jakby pomogło - czuć było różnicę. Kolejne 2 wystąpiły w drodze do pracy przez kolejne 2 dni w tym samym miejscu na drodze po przejechaniu już z 12km przez Wa-wę. To daje mi trochę dziwne wrażenie że to przetarty kabel a nie zapieczone łopatki.
Notlauf występował nagle i nie koniecznie podczas przyspieszania. Jakby takie delikatne szarpnięcie i brak mocy ale bez check engine, silnik powoli wkręca się na obroty i dezaktywuje tempomat(nawet po trasie nie daje się go włączyć) do wyłączenia/włączenia zapłonu. Po resecie idzie jak burza bez zająknięcia (próba na trasie 180km/h i ok 4 tyś obrotów i jeszcze ciągnął ale dalej nie sprawdzałem) i tempomat zaczyna działać.
Zaraz święta i kolejna taka sama trasa do rodziny ale teraz się boję czy to nie zacinająca się geometria i żeby mnie na trasie tragedia nie dopadła(w razie czego kupiłem już bilety na pkp :P ) :P
Zrobiłem trochę logów na ile zdążyłem. Widać że w pewnym momencie turbo przeładowuje ale do 2 tyś niedoładowanie. Obcięcie dawki paliwa też występuje w tym zakresie. Ale na tym kończy się moje rozumowanie. Zakupiłem już vakuometr i chciałem brać się za sprawdzenie podciśnienia ale nie zdążyłem i nie wiem czy jest sens.
Na kanał by sprawdzić działanie sztangi też nie zdążyłem.
Nie dawno czyszczony EGR i przepustnica przy wymianie uszczelki pod pokrywą zaworów i wymienione kolanko wysokiego ciśnienia idące z turbo do IC.
Ale może coś wyczytacie gdzie może być problem i pokierujecie w dobrą stronę(czy nie trzeba jak najszybciej na remont suszarki :-/ )

Logi:
Dynamiczne: 003, 008, 0011
Statyczne: 013, 018, 023
Statyczne: 001, 003, 004
Statyczne: 011
Statyczne: 003
Statyczne: 007, 009, 013

Błędy po notlaufie:
Kod: Zaznacz cały
Address 01: Engine        Labels: 03G-906-016-BKC.lbl
   Part No SW: 03G 906 021 PM    HW: 03G 906 021 AN
   Component: R4 1,9L EDC G000SG  1136  
   Revision: --H08---    Serial number: VWXBZ0I5011966
   Coding: 0000071
   Shop #: WSC 00066 000 00000
   VCID: 79F90B6F302C89D0675

4 Faults Found:
000564 - Boost Pressure Regulation 
               P0234 - 000 - Limit Exceeded (Overboost Condition) - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 203461 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:34:28

             Freeze Frame:
                    RPM: 2436 /min
                    Speed: 114.0 km/h
                    Load: 67.5 %
                    Voltage: 14.21 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Absolute Pres.: 1927.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2274.6 mbar

005784 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics 
               P1698 - 000 -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 6
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 203469 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 17:38:37

             Freeze Frame:
                    RPM: 903 /min
                    Speed: 108.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 12.08 V
                    Bin. Bits: 00101100
                    Bin. Bits: 00000000
                    (no units): 0.0

000568 - Manifold Pressure / Boost Sensor (G31) 
               P0238 - 000 - Signal too High - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00100000
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 2
                    Mileage: 205117 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 08:23:19

             Freeze Frame:
                    RPM: 2058 /min
                    Speed: 54.0 km/h
                    Load: 0.0 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00101011
                    Absolute Pres.: 1111.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2386.8 mbar

005658 - Glowplug for Cylinder 1 (Q10) 
               P161A - 000 - Open Circuit - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 3
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 205142 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 07:51:08

             Freeze Frame:
                    RPM: 2079 /min
                    Speed: 51.0 km/h
                    Load: 66.3 %
                    Voltage: 14.44 V
                    Bin. Bits: 00101000
                    Temperature: 19.8°C
                    Bin. Bits: 10110000

Readiness: 0 0 0 0 0 
W drodze do roboty zrobiłem nowe logi. Z góry przepraszam, że nie są na czysto ale jechałem samemu na obwodnicy i ciężko prowadzić i klikać start/stop.
Logi 04,13,23 są niepełne i na 5 biegu bo się zagapiłem na wbity bieg i zbrakło mi obwodnicy :(

001, 008, 011
003, 008, 011
004, 013, 023
Ostatnio zmieniony 21 mar 2016, 11:47 przez druido, łącznie zmieniany 1 raz.
By druido -  20 mar 2016, 18:47
 mazowieckie
#220751
Mam z tym mały problem by znaleźć miejsce na zrobienie logów ale jutro się postaram wyskoczyć gdzieś za miasto z lapkiem. 3-bieg wystarczy? Co do tego pedału w podłodze zawsze się zapieram przy robieniu logów ale mam jakieś wrażenie jakby sam potencjometr od gazu jakoś dziwnie reagował - da się to jakoś "zlogować"?
By Bartas -  20 mar 2016, 18:53
 kujawsko-pomorskie
#220752
druido pisze:Mam z tym mały problem by znaleźć miejsce na zrobienie logów ale jutro się postaram wyskoczyć gdzieś za miasto z lapkiem. 3-bieg wystarczy? Co do tego pedału w podłodze zawsze się zapieram przy robieniu logów ale mam jakieś wrażenie jakby sam potencjometr od gazu jakoś dziwnie reagował - da się to jakoś "zlogować"?
Jest na 100 % w blokach pomiarowych silnika, ale nie pamiętam ktory blok :wacko:

Edyta,
blok 10 :P
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  22 mar 2016, 6:41
 zachodniopomorskie
#220970
druido pisze:W drodze do roboty zrobiłem nowe logi. Z góry przepraszam, że nie są na czysto ale jechałem samemu na obwodnicy i ciężko prowadzić i klikać start/stop.
Logi 04,13,23 są niepełne i na 5 biegu bo się zagapiłem na wbity bieg i zbrakło mi obwodnicy :(

001, 008, 011
003, 008, 011
004, 013, 023
Na te logi patrzeć nie można :eek:
Poza tym w zakresie jak masz pedał w podłogę wartości doładowania i przepływki sa książkowe, chwilowy overboost w normie, pozostałe wartości tez w normie. Nie ma się do czego przyczepić. Interesuje mnie błąd z ecu, notlauf miałeś z przeładowania czy niedoładowania? Jak niedoładowania to czasami n75 potrafi jak stary się przywiesić lub wężyk nieszczelny, a jak przeładowanie to tylko kierownice. Na razie wszystko wygląda OK. Następnym razem logi 3 i 4 bieg w zakresie 1500-4000 Obr max 2 bloki na raz bo ścinasz próbkowanie wyników jak wrzucasz za dużo, zawsze 03 robi sie z 011.