Volkswagen Golf MK5

By automatyk -  05 kwie 2016, 22:12
 dolnośląskie
#223242
Witam.
Posiadam golfa V 2.0 TDI 140KM bez DPF.
Problemem jest, że przy prędkości około 120-140km/h występuje notlauf, auto traci moc i nie da się go rozpędzić powyżej 100km/h. Po ponownym uruchomieniu silnika wszystko wraca do normy.

Błąd z komputera to:
Kod: Zaznacz cały
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
               P0234 - 000 -  -  - Intermittent
               
             Freeze Frame:
                    RPM: 2436 /min
                    Speed: 128.0 km/h
                    Load: 67.8 %
                    Voltage: 14.36 V
                    Bin. Bits: 00000000
                    Absolute Pres.: 2284.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2590.8 mbar
Czyli turbina przeładowuje.

Wykonałem logi i prezentują się one następująco:
Na 3-cim biegu:
Obrazek

Na 4-tym biegu:
Obrazek

Na tych logach widać właśnie wystąpienie notlauf pod końcem.

Do tego tak z ciekawości zrobiłem podczas zwykłej jazdy 70-80km/h na 4-tym i potem 5-tym biegu:
Obrazek

Wyraźnie widać, że turbo przeładowuje. Co ciekawe podobno niecałe 30 tyś/ temu była regenerowana.

Sztanga się porusza, z powodu trochę trudnego dostępu ciężko ocenić, czy wykonuje pełny ruch (po wytworzeniu podciśnienia dużą strzykawką dobija do ogranicznika, czyli tej zaznaczonej śrubki):
Obrazek

Ma ktoś jakieś podejrzenie, czego to może być wina? Co dalej sprawdzać?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 kwie 2016, 10:38
 zachodniopomorskie
#223309
automatyk pisze:Tak, przepraszam. Miałem na końcu dodać, ale zapomniałem.

Logi oczywiście dynamiczne, na 3-cim biegu:
http://vaglog.pl/log_257273.html
Na 4-tym biegu:
http://vaglog.pl/log_257272.html
Typowy notlauf, zdejmij wężyk z gruszki turbiny i zrób 011 dynamicznie.
By automatyk -  06 kwie 2016, 10:54
 dolnośląskie
#223312
Chwilowo z tym mogę mieć problem, bo kanału nie mam u siebie i mam tam dość daleko, a jak wiadomo gruszka jest od dołu. Więc trzeba będzie trochę poczekać :( Chyba, że odłączę wężyk z bloku zaworów magnetycznych, nie sprawdzałem jeszcze czy da się odłączyć pojedynczy i musiał bym ustalić, który to, bo trochę ich tam przychodzi.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 kwie 2016, 11:05
 zachodniopomorskie
#223315
automatyk pisze:Chwilowo z tym mogę mieć problem, bo kanału nie mam u siebie i mam tam dość daleko, a jak wiadomo gruszka jest od dołu. Więc trzeba będzie trochę poczekać :( Chyba, że odłączę wężyk z bloku zaworów magnetycznych, nie sprawdzałem jeszcze czy da się odłączyć pojedynczy i musiał bym ustalić, który to, bo trochę ich tam przychodzi.
Możesz przy bloku zaworów, chce zobaczyć czy kierownice stoją na amen.
By automatyk -  06 kwie 2016, 16:58
 dolnośląskie
#223355
No niestety, dziś jednak tych logów nie wykonam, postaram się je wykonać możliwie najszybciej.
Zdziwiło mnie jedno. Jak podjechałem pod garaż i podniosłem maskę, żeby ustalić który to wężyk w tym bloku zaworów idzie do turbo chwyciłem za te wszystkie wężyki i po chwili z tego bloku zaczął wydobywać się dźwięk buczenia (może ktoś wie, jak nieraz transformator sieciowy buczy), mimo pracy silnika dźwięk był wyraźnie słyszalny. Czy jest to normalne zachowanie tego bloku zaworów?
Druga sprawa:
PinkFloyd pisze: Możesz przy bloku zaworów, chce zobaczyć czy kierownice stoją na amen.
Ja się za bardzo nie znam, dlatego chciałbym zapytać, na wykresach, które wrzuciłem z zwykłej jazdy widać w niektórych momentach, że przy w miarę stałości obrotów zmienia się wartość doładowania zadana przez komputer i wartość aktualna, między innymi w miejscach zaznaczonych:
Obrazek
Czy nie oznacza to może, że te kierownice coś tam się poruszają?

Zrzuciłem przed chwilą filmik, na którym udało się uchwycić prace sztangi podczas wytwarzania podciśnienia dużą strzykawką. Trochę niewyraźne bo miejsca mało a silnik i tłumik były gorące. Jednak to chyba dużo pomoże:
[youtube]https://www.youtube.com/watch?v=DYbGCEC ... e=youtu.be[/youtube]
Mi się wydaje, że ruch jest za mały, niech ktoś, kto się zna to oceni.
By automatyk -  08 kwie 2016, 21:21
 dolnośląskie
#223676
Dziś rozłączyłem gruszkę od turbiny, faktycznie zmienna geometria porusza się trochę z oporem. Jutro będzie czyszczenie, chyba, że luzy na wirniku to leci do regeneracji. Pytanie mam jeszcze do was na temat wszelkich uszczelek, zawsze musi iść nowy cały zestaw tj. ta między blokiem a turbiną (kolektorem), między turbina a katalizatorem, między turbiną a rurką recyrkulacji spalin i dwie na węże olejowe? Kurcze, nie wiem czy będą wszystkie na miejscu w sklepie, a tylko weekend wolny.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 kwie 2016, 22:18
 zachodniopomorskie
#223692
automatyk pisze:Dziś rozłączyłem gruszkę od turbiny, faktycznie zmienna geometria porusza się trochę z oporem. Jutro będzie czyszczenie, chyba, że luzy na wirniku to leci do regeneracji. Pytanie mam jeszcze do was na temat wszelkich uszczelek, zawsze musi iść nowy cały zestaw tj. ta między blokiem a turbiną (kolektorem), między turbina a katalizatorem, między turbiną a rurką recyrkulacji spalin i dwie na węże olejowe? Kurcze, nie wiem czy będą wszystkie na miejscu w sklepie, a tylko weekend wolny.
Daje sie zawsze nowe
By automatyk -  10 kwie 2016, 13:27
 dolnośląskie
#223888
Tak więc turbina wczoraj została rozebrana, wyglądała nieciekawie:
Obrazek
Wszystko oczywiście wyczyszczone w ropie, środku do czyszczenia hamulców. Powierzchnie wyrównane papierem ściernym. Turbina poskładana dokładnie w takim samym położeniu jak była (z resztą nie idzie inaczej, bo jest malutki bolec ustalający).
Praca sztangi wygląda teraz tak:
Czyli pracuje w pełnym zakresie, od jednego ograniczenia wewnątrz turbiny do drugiego czyli tej wkręcanej śrubki.
Niestety dalej przeładowuje, tutaj są logi na 3-cim biegu:
http://vaglog.pl/log_257862.html
Z powodu warunków pogodowych są do 3,5k.
Dla mnie bardziej czytelny jest wykres, dlatego go wstawię:
Obrazek

Widać, że dość późno się zbiera, powyżej 2 tyś, a powinien wcześniej.
Turbina i tak nadawała się do czyszczenia, więc praca nie poszła nadaremne.
Co to w takim razie może być? Czujnik ciśnienia, blok zaworów podciśnieniowych? A może złe ustawienie gruszki? Co byście sprawdzili w pierwszej kolejności?
By automatyk -  10 kwie 2016, 20:27
 dolnośląskie
#223973
Pełne, czyli masz na myśli do 4 tyś, czy może jeszcze któreś grupy poza 11? Bo jeśli do 4 tyś to trzeba chwilę poczekać, w takie warunki atmosferyczne jest to mocno utrudnione. Wykres głównie po to, bo ładnie widać, że auto zbiera się dopiero powyżej 2 tyś. obrotów.
By automatyk -  11 kwie 2016, 18:01
 dolnośląskie
#224088
A-R-T-U-R pisze:Zrob tak jak kolega prosi
No własnie chciałem tak zrobić, bo mi bardzo zależy na rozwiązaniu tego problemu, dlatego też zapytałem, co mam rozumieć przez pojęcie pełne. Dziś wracając z pracy miałem z sobą laptopa więc zrobiłem logi dynamiczne, grupa 11 na 3-cim biegu, gaz w podłogę:
http://vaglog.pl/log_258049.html
Jest tego trochę więcej, bo byłem sam i nie zobaczyłem, że nie trafiłem kursorem w stop i jeszcze chwilę logowało.
Potem zatrzymałem się i chciałem odłączyć ten wężyk podciśnienia gruszki, ale tu na górze za nic mi się nie udało. Jakbym jeszcze trochę mocniej pociągnął to chyba bym go urwał. Więc prosiłbym o jednoznaczną odpowiedź czy po tych logach mam jechać na kanał odłączyć gruszkę i zrobić logi z odłączoną (jakby nie patrzeć turbina wyczyszczona, więc teraz łopatki nie stoją).
Myślę, że ważna może być też ta informacja. Mam ten samochód od niedawna, i od początku mam ten problem z przeładowaniem. Podczas czyszczenia turbiny nie zobaczyłem śladów farby na gruszce, które z czego wiem są oryginalnie na gwincie do regulacji. Całkiem nie wykluczone, że ktoś coś tam grzebał, więc miejcie to na uwadze.
Dziękuję za dotychczasową pomoc i proszę o dalszą.