Volkswagen Golf MK5

By KamilGolfVKonin -  05 wrz 2016, 16:36
 wielkopolskie
#238540
http://vaglog.pl/log_277092.html
http://vaglog.pl/log_277093.html

Dodam również że wymieniłem komplet uszczelniaczy na pompo-wtryskiwaczach i przez chwilę samochód zaczął dobrze chodzić tzn. nie kopcił na ten biały żrący dym, ale po przejechaniu i wciśnięciu gazu tak żeby się Turbo załączyło znów zaczął kopci na biało i zaczął nierówno chodzić.

Dodano po 3 minutach 9 sekundach:
Dodam bo nie napisałem że to auto to Golf V 1,9 TDI 105 KM BLS :blush:

Dodano po 7 minutach 24 sekundach:
A no właśnie bo z rozpędu zapomniałem magicznego słowa. Witam :)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 wrz 2016, 21:45
 pomorskie
#238568
widac że telepie ci trochę silnikiem na jałowym, poza tym stabilizacja jałowego OK, reakcja pompowtrysków na impuls również, dziwne wartości EGR w 003, brakuje logów 003 BS i 011 BS @PinkFloyd co o tym sądzisz?
@KamilGolfVKonin błędów w sterowniku nie ma?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  05 wrz 2016, 22:57
 zachodniopomorskie
#238581
Potrzebne pełne logi statyczne i dynamiczne, po drugie dpf masz dalej? jak tak logi grupy dpf, następnie daj 03 na jałowym od razun po dodaniu gazu, bo jak stoi dluzej niż 2 min na jalowym to egr sie zamyka i przepływka pokazuje zawyżone wartosci. Walek sprawdzony, krzywki pod dźwignią walka od pompek tez? Gniazda pompek podfrezowane z ostrych kantów? Pompki na ile masz ustawione stopni?
By KamilGolfVKonin -  06 wrz 2016, 5:26
 wielkopolskie
#238584
PDF jest nadal mogę podać jego logi tylko który to blok pomiarowy?? co do podfrezowaniu gniazd w czasie wymieniania gumek to też delikatnie starte żeby nie uszkodziły nowych uszczelniaczy. Wałek sprawdzony "na oko" :D Na komputerze zero błędów. Wcześniej przed ściągnięciem wtryskiwaczy też był taki objaw tylko mniej kopciło no i mniej telepało samochodem. po ściągnięciu tych wtrysków i założeniu nowych uszczelniaczy jak pisałem wyżej przez chwile było dobrze, ale po przejechaniu się znów zaczęło i to mocniej niż przed. Te wżery naprawdę były dość spore i to na każdym z wtrysków. Obstawiam że to one są wadą, ale wolę sie dopytać fachowców żeby zbędnie nie ściągać głowicy.

Dodano po 1 minucie 58 sekundach:
acha a co do ustawieniu pompek to mechanik mi ustawił na półtora obrotu bo powiedział że tak jest prawidłowo.
By KamilGolfVKonin -  06 wrz 2016, 20:38
 wielkopolskie
#238643
Jestem w fazie wyciągania głowicy więc logów już nie dam. co do tego comboxa to chodzi o ich sprawdzenie?? Niestety koszt takiego sprawdzenia to u Nas 150 zł sztuka więc trochę wychodzi a niechce sie pchać w koszty, jak ewidentnie po wymianie tych uszczelniaczy chwilke było dobrze a dopiero pod obciążeniem znów zaczeło sie to samo. A Pytanko mam. Jak je poprawnie włożyć?? no i dokładnie ile przekręcił tą srubą u góry?? bo mechanik zrobił 360 stopni i dodatkowo 180 stopni czyli półtora obrotu.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 wrz 2016, 21:10
 zachodniopomorskie
#238649
Należy ustawić wałek rozrządu tak, by krzywka napędzająca dźwigienkę regulowanego pompowtrysku znalazła się na samej górze, czyli dźwigienka naciskała maksymalnie na element tłoczący. Precyzję zapewni czujnik zegarowy zamontowany na nowej śrubie regulacyjnej – musi on wskazywać minimalną wartość. Teraz należy kręcić śrubą w dźwigience do oporu, czyli do uzyskania krańcowego położenia elementu tłoczącego pompowtryskiwacza. Śrubę należy cofnąć o ½ obrotu (180°) i zablokowaną skontrować nakrętką momentem 30Nm.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  06 wrz 2016, 21:32
 zachodniopomorskie
#238655
Gniazdo w głowicy musi być idealnie czyste, ostre kanty papierem wygładzone . Montowany pompowtryskiwacz powinien mieć prawidłowo założone nowe oringi, podkładkę termiczną i sworzeń kulisty. Pierścienie uszczelniające warto posmarować niewielką ilością oleju silnikowego lub napędowego – ułatwi to montaż. Pompowtrysk należy delikatnie wsunąć w gniazdko głowicy do oporu (bez użycia narzędzi). Za pomocą nowej śruby należy przykręcić element napinający tak, by można było jeszcze obracać pompowtryskiwaczem. Teraz trzeba ustawić wymagany wymiar przy pomocy suwmiarki ( wartości niżej podane ). Po prawidłowym ustawieniu można dokręcić śrubę mocującą z siłą 12Nm i ¾ obrotu (270°).

Po zamontowaniu wszystkich pompowtryskiwaczy należy założyć dźwigienki i wkręcić ręką śruby, zaczynając od wewnętrznych a kończąc na zewnętrznych. Następnie należy je dokręcić ostatecznie w tej samej kolejności z siłą 20Nm i ¼ obrotu (90°).

Potem ustawienie nacisku jak wyżej pisałem.

Wymiar dla nowego typu pompowtryskiwacza


Cylinder 1 333±0.8mm

Cylinder 2 245±0.8mm

Cylinder 3 153.6±0.8mm

Cylinder 4 65.6±0.8mm
By KamilGolfVKonin -  08 wrz 2016, 16:56
 wielkopolskie
#238765
no to teraz pytanie za 100 punktów. Co się może dziać jak nie zrobił to 270 stopni tylko 540?? na którym bloku pomiarowym to można zobaczyć i jak ocenić?? Bo rzeczywiście nie ukrywam Pan mechanik przy mnie zrobił 540 stopni i powiedział że tak ma być. A zawiozłem dziś głowice do 2 zaprzyjaźnionych mechaników i ocenili że na tych wżerach powinien chodzić. Teraz nie wiem czy zawozić na zrobienie tych gniazd wtrysków (koszt 320 zł za 4 sztuki) czy zakładać i liczyć na Cud że będzie dobrze?? I ponawiam moje pytanie z pierwszego zdania ( jaka różnica jak na 270 a jest 540 stopni)
By KamilGolfVKonin -  14 wrz 2016, 20:51
 wielkopolskie
#239182
Głowica włożona różnica znaczna a zrobione tylko gniazda wtryskiwaczy. Mniej kopci na biało z tyłu. Pytanko mam. Zauważyłem że podczas pracy silnika na wolnych obrotach silnik sam dodał sobie obrotów do 1 tysiąca i tak trzymał póki nie zgasiłem i zapaliłem ponownie. Jaka przyczyna? Dodam że po dłuższym chodzeniu silnika około 20 minut na jałowym biegu po zgaszeniu tak jakby sie akumulator rozładował?? Może to być przyczyna tej zmiany obrotów że akumulator jakiś rozwalony jest??

Dodano po 1 minucie 12 sekundach:
Na jutro uszykuje te logi o które prosiłeś wcześniej bo nadal mi sie nie podoba to kopcenie z tyłu na biało. Ewidentnie czuć że to niedopalone paliwo. dym gryżacy strasznie w oczy.