Volkswagen Golf MK5

By vREDy -  03 lut 2017, 12:28
 zachodniopomorskie
#247066
Witam! Proszę o ocenę logów mojego autka. Od kilku miesięcy mam problemy ze spalaniem (przy 120 km/h pali 7-7,5l/100km | przy 140 - 8-8,5l/100km). Dodatkowo spadły osiągi auta, v-max 180 km/h - ledwo, ledwo ciągnie do tych 180. Auto dobrze idzie do 120-140 km/h, później prędkość rośnie w trochę żółwim tempie. Auto kupiłem w maju, od lipca do października trochę postało (prawie w ogóle nie jeździłem). W październiku zaobserwowałem opisywane wyżej problemy. Sprawdzałem także podawane dawki przez sterownik w VCDS'ie i wynik wychodzi taki sam jak na wyświetlaczu licznika (spalanie chwilowe - prosta droga ekspresowa). Do lipca wszystko było ok, spalanie było niższe o 1-1,5l, a v-max to ok. 195 km/h.

Co było robione:
1. Czyszczenie EGR
2. Wymiana filtrów (filtr paliwa, filtr powietrza)
3. Czyszczenie katalizatora - myjnia, karcher i gorąca woda
4. Testowany czujnik przepływomierza z innego golf'a (na chwilę w celu sprawdzenia czy to nie przypadkiem przepływomierz)

Dane pojazdu:
Auto: VW GOLF V
Silnik: BKC
Modyfikacje: Brak
Rok produkcji: 2004
Przebieg: 272800 km

Błędy:
Kod: Zaznacz cały
Address 19: CAN Gateway        Labels: 1K0-907-530.lbl
   Part No SW: 1K0 907 530 C    HW: 1K0 907 951 
   Component: Gateway         H08 0080  
   Revision: 08          Serial number: 2100103C13DB36
   Coding: 3D3F0B00070002
   Shop #: WSC 12345 123 45725
   VCID: 2759FFAFED2D

1 Fault Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded 
            000 -  - 
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100000
                    Fault Priority: 1
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 96
                    Mileage: 272809 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 11:27:24
Kod: Zaznacz cały
Address 46: Central Conv.        Labels: 1K0-959-433-MIN.clb
   Part No: 1K0 959 433 T
   Component: 0W KSG              0560  
   Coding: 80E802087F2D8505484F067000
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 418D41376349

   Component:   Sounder No Answer     

   Component:       NGS n.mounted     

   Component:      IRUE n.mounted     

1 Fault Found:
01134 - Alarm Horn (H12) 
            004 - No Signal/Communication
Kod: Zaznacz cały
Address 7D: Aux. Heat        Labels: 1K0-963-235.lbl
   Part No SW: 1K0 963 235 C    HW: 1K0 963 235 C
   Component: PTC-Element         0404  
   Revision: 00600000    Serial number:               
   Shop #: WSC 00000 000 00000
   VCID: 2B51039FF1C5

1 Fault Found:
00361 - Heater Element for Auxiliary Heater (Z35) 
            014 - Defective
Logi dynamiczne:
LOG-01-001: http://vaglog.pl/log-001_vsoh4.html
LOG-01-003: http://vaglog.pl/log-003_84gAo3M.html
LOG-01-011: http://vaglog.pl/log-011_dLAwi66.html
LOG-01-003-011 (jednocześnie): http://vaglog.pl/log-003_011_ezO4wk.html
LOG-01-008: http://vaglog.pl/log-008_866v5.html
LOG-01-013 (delikatne przyśpieszanie do 1500 obr): http://vaglog.pl/log-013_mnAN0.html
LOG-01-023: http://vaglog.pl/log-023_8kDFC.html

Logi statyczne:
LOG-01-001: http://vaglog.pl/log-001_02J48.html
LOG-01-003: http://vaglog.pl/log-003_ckzOP.html
LOG-01-004: http://vaglog.pl/log-004_8F895.html
LOG-01-007: http://vaglog.pl/log-007_8B95cDY.html
LOG-01-011: http://vaglog.pl/log-011_4L1gF.html
LOG-01-013: http://vaglog.pl/log-013_e7rS3.html
LOG-01-018: http://vaglog.pl/log-018_W6Xla5S.html
LOG-01-023: http://vaglog.pl/log-023_9zhai6k.html

Jeszcze z basic settings (trzeba zjechać na dół, bo nie mogłem zapisać logów):
LOG-01-003: http://vaglog.pl/log-003_n2my5T.html
LOG-01-011: http://vaglog.pl/log-011_8SZd94.html

Lokalny mechanik robił logi i powiedział, że wszystko jest ok, ale powinien jednak trochę lepiej jeździć.

Z góry bardzo dziękuję za ocenę, wskazówki jak i za drobne rady. Pozdrawiam!
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 lut 2017, 12:37
 pomorskie
#247067
zdrowa seria, takie korekcje i BIP-y to się w nowych nie zdarzają, idealne. Przez ponad sekundę lekko przeładowuje ale szybko zbija i jest OK, turbo dość ładnie wstaje, ja tu nic nie widzę złego

Dodano po 5 minutach 44 sekundach:
grzałkę PTC masz do lutowania lub wymiany
By vREDy -  03 lut 2017, 13:51
 zachodniopomorskie
#247072
Dzięki za odpowiedź. :) Na biegach 1-4 wszystko idzie ładnie. Problemy zaczynają się przy wyższych prędkościach tak jak wcześniej pisałem i na 5 biegu. Spalanie wzrasta od 120 km/h. Czy robienie logów np. turbo na 5 biegu ma sens? Czy mogą wyjść jakieś inne wartości logów? Według mnie coś jest nie tak. Wcześniej przy 120 km/h spalanie chwilowe wychodziło ok 5,5l/100km, teraz ponad 7l (sprawdzane na odcinku o długości 100 km, silnik dobrze zagrzany). Może w którymś miejscu jest zapchany układ wydechowy? Katalizator czyszczony, trochę smoły na początku wyleciało, ale nic to nie zmieniło. Co jeszcze mógłbym sprawdzić?
By vREDy -  03 lut 2017, 15:02
 zachodniopomorskie
#247078
Jeżdżę na tych samych oponach co w dzień zakupu auta - poprzedni właściciel w maju jeszcze nie zmienił. Na tych oponach jeszcze pojeździłem kilka tygodni, oczywiście auto testowałem dzień po zakupie na tych oponach i v-max to było ok. 195 km/h (opony nówki Continental, więc chyba dobre).

Obecnie tygodniowo robię 400 km:
200 km - miasto
200 km - trasa
wychodzi prawie po połowie.

W mieście spalanie wychodzi ok. 5,5 - 5,8l, dojazd do uczelni - 15 km (po drodze kilka skrzyżowań - v-max na tej trasie to ok. 90km/h).
Na trasie spalanie 6,7 - 7 - w tym 65 km drogi ekspresowej - prędkość 120 km/h, a pozostałe 35 km to po drodze miasto, 2 wsie i znów miasto.

Prawdę mówiąc średnie spalanie schodzi dzięki pokonywanej trasie w mieście.

Obecnie komputer wskazuje:
Przejechany dystans: 363 km
Średnia prędkość: 48 km
Średnie spalanie: 6,8 l
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 lut 2017, 15:47
 pomorskie
#247081
vREDy pisze:

W mieście spalanie wychodzi ok. 5,5 - 5,8l, dojazd do uczelni - 15 km (po drodze kilka skrzyżowań - v-max na tej trasie to ok. 90km/h).
Na trasie spalanie 6,7 - 7 - w tym 65 km drogi ekspresowej - prędkość 120 km/h, a pozostałe 35 km to po drodze miasto, 2 wsie i znów miasto.
nie wiem ale ciężko cokolwiek powiedzieć jeśli się samemu auta nie uzytkuje ponieważ znaczenie ma taktyka i technika jazdy a każdy ma inną, jeden muska gaz a inny ciśnie pedał pomimo iż auto nie jedzie. Na mój gust nie widzę w tym spalaniu nic nadzwyczajnie negatywnego a spalanie w mieście jest wręcz cudowne
By vREDy -  03 lut 2017, 16:33
 zachodniopomorskie
#247084
Raczej technika jazdy mi się nie zmieniła, jeżdżę w miarę eko, biegi zmieniam lekko powyżej 2 tys obrotów.

Cytaty z tematu "TDI ILE WAM PALĄ ? PROSZE SIĘ DOPISYWAĆ !!!".
PinkFloyd pisze:[...]Spalanie trasa 420km, prędkość 130km/h, srednia z trasy 96km/h, spalanie 4.9l, Przy 90km/h w zależności od trasy 3.8-4.4l na równej drodze.
Silnik BKC, jak mój:
A-R-T-U-R pisze:[...]
Srednie spalanie 5.1 literka
Srednia predkosc 106 km/h
Takie spalania osiągałem wcześniej, teraz jest znaczna różnica. Gdyby wcześniej palił tyle samo co obecnie, to znaczyłoby to, że faktycznie tyle pali. Problem jednak w tym, że wcześniej palił mi mniej i miał więcej mocy przy wyższych prędkościach. Może sprawdzić kompresje silnika?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  03 lut 2017, 16:37
 pomorskie
#247085
vREDy pisze:
PinkFloyd pisze:[...]Spalanie trasa 420km, prędkość 130km/h, srednia z trasy 96km/h, spalanie 4.9l,
z górki i z wiatrem
]Przy 90km/h w zależności od trasy 3.8-4.4l na równej drodze.


Ehhhh chyba Zakopianką w dół i z wiatrem albo na stole z muskaniem pedału, w realnych warunkach nie wierzę w takie spalanie, to ekodriving na maksa ale z tym się nie porównuj bo to nie jest miarodajne
By vREDy -  03 lut 2017, 17:03
 zachodniopomorskie
#247086
No cóż, więc pozostaje jeździć i obserwować. :D Poczekam do letnich temperatur, może mój nie lubi zimy. Dzięki za pomoc. :ok:

Dodano po 1 godzinie 38 minutach 55 sekundach:
Czy mógłbyś jeszcze raz sprawdzić logi 003-011 i samo 011? W obydwu przypadkach jest spadek ciśnienia doładowania od ok. 2700 obrotów do 3600. Czy tak może być?
By vREDy -  05 lut 2017, 12:53
 zachodniopomorskie
#247159
Dzisiaj już ostatni raz Cię pomęczę. :D Zrobiłem logi na 4 i 5 biegu + temperatury z 007 grupy.

Temperatura po nocy: http://vaglog.pl/log-007_l8U88.html
(coś wartość temperatury paliwa skacze z 0.0 na -0.9)
Temperatura na liczniku: 1°C, na termometrze domowym również 1°C.

Logi na 4 biegu:
003 + 011: http://vaglog.pl/log-003_011_56upGG.html
010 + 011: http://vaglog.pl/log-010_011_78DAn5G.html

Logi na 5 biegu:
003 + 011: http://vaglog.pl/log-003_011_R8nZ1.html
010 + 011: http://vaglog.pl/log-010_011_rS09u.html

Przy 3381 obrotów na 5 biegu miałem prędkość 160 i tutaj żadnego odejścia, jakby stał w miejscu. Zobacz jak powoli wchodzi na obroty powyżej 3 tys obrotów, na ilu kończy i ile czasu minęło. W grupach 003 + 011 na końcu przy wciśniętym pedale do oporu obroty silnika wynoszą 3381 i się powtarzają, czyli tak jakby nie mógł już więcej z siebie wydusić - wcześniej też występuje zjawisko, 2-3 razy na sekundę powtarza się ta sama wartość momentu obrotowego.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 lut 2017, 16:31
 pomorskie
#247165
vREDy pisze:

Przy 3381 obrotów na 5 biegu miałem prędkość 160 i tutaj żadnego odejścia, jakby stał w miejscu.
Zobacz jak powoli wchodzi na obroty powyżej 3 tys obrotów, na ilu kończy i ile czasu minęło. W grupach 003 + 011 na końcu przy wciśniętym pedale do oporu obroty silnika wynoszą 3381 i się powtarzają, czyli tak jakby nie mógł już więcej z siebie wydusić - wcześniej też występuje zjawisko, 2-3 razy na sekundę powtarza się ta sama wartość momentu obrotowego.
Temperatury są na zbliżonym poziomie więc wg mnie jest OK

teraz grupa 008 - pozycja 2 czyli życzenie kierowcy powinna być najwyższa a od około 2500 rpm przestaje być najwyższa, pozycja 3 tj. ograniczenie momentu powinna być najniższa a pozycja 4 ograniczenie dymienia powinna być wyższa od 3 i niższa od 2 a też nie jest co wskazuje na nieprawidłowy pomiar przepływomierza. Pisałeś że podmieniałeś przepływomierz a był o takich samych parametrach? Mi nic więcej nie przychodzi do głowy jak ponowna podmiana i próba na innym przepływomierzu. Za zbyt małą ilością powietrza idzie za mała dawka paliwa i stąd ograniczenie mocy. Jak pojawi sięna forum @PinkFloyd może on coś doradzi bo jest kumaty w logach
By vREDy -  05 lut 2017, 16:45
 zachodniopomorskie
#247166
Został podmieniony tylko ten czujnik jak ze zdjęcia - http://5.allegroimg.com/s400/01c7cb/2f6 ... 67a28088d5 , bez tego całego filtra. 2 śrubki odkręcone, wyciągnięty i wkręcony do mojego. Tylko nie jestem pewien czy ten przepływomierz był wsadzony z 1.9 TDI, bo to akurat elektromechanik miał takiego Golfa V na warsztacie i dzięki jego uprzejmości podmienił na chwilę.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  05 lut 2017, 16:49
 pomorskie
#247167
vREDy pisze: W grupach 003 + 011 na końcu przy wciśniętym pedale do oporu obroty silnika wynoszą 3381 i się powtarzają, czyli tak jakby nie mógł już więcej z siebie wydusić - wcześniej też występuje zjawisko, 2-3 razy na sekundę powtarza się ta sama wartość momentu obrotowego.
ale akurat przy 3300 rpm parametry doładowania i EGR są właściwe

Dodano po 13 minutach 5 sekundach:
vREDy pisze:Został podmieniony tylko ten czujnik jak ze zdjęcia - http://5.allegroimg.com/s400/01c7cb/2f6 ... 67a28088d5 , bez tego całego filtra. 2 śrubki odkręcone, wyciągnięty i wkręcony do mojego. Tylko nie jestem pewien czy ten przepływomierz był wsadzony z 1.9 TDI, bo to akurat elektromechanik miał takiego Golfa V na warsztacie i dzięki jego uprzejmości podmienił na chwilę.
2.0 TDI ma inny miernik masy niż 1.9 TDI, musiałbyś założyć sprawny od 1.9 czyli 038906461B a 2.0 TDI ma 074906461B