Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 lut 2017, 14:42
 pomorskie
#247228
w zasadzie nic się nie zmieniło, ciągle wg mnie za duża różnica pomiędzy ograniczeniem dymienia w pozycji 4 względem życzenia kierowcy pozycja 2, zaczyna sie tak dziać od ponad 2500rpm niestety nie wiem dlaczego, musi ktoś bieglejszy w ocenie ode mnie się wypowiedzieć
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 lut 2017, 9:57
 pomorskie
#247369
wracając do grupy wskazań 008 i patrząc na maksymalne i minimalne dopuszczalne wartości w tabeli można zauważyć, że wartości z pozycji 4 mogą jednak być wyższe od wartości z pozycji 2, zastanawia mnie tylko że mówisz, iż auto nie jedzie więcej niż 180 km/h a nie widać po logach żeby tak było :hmmm: może paliwo złe? może spróbuj zalać jakiejś "vervy" i sprawdź wówczas

Obrazek
By vREDy -  08 lut 2017, 21:43
 zachodniopomorskie
#247415
Faktycznie wartości grupy 008 wydają się ok. Porównywałem z logami innych użytkowników i u niektórych wartość "życzenie kierowcy" jest wartością stałą i najwyższą, a u niektórych jak i u mnie wartość ta spada wraz z rosnącymi obrotami. Dzięki wielkie za ocenę, pozdrawiam!
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  07 mar 2017, 11:32
 zachodniopomorskie
#248476
Nie wygląda żle, ale możesz dygnąć synchro na ok -2.5, po drugie sprawna przeplywka przy zadanym ciśnieniu zawsze w 105KM zawyza wartości o ok 100 jednostek ( u ciebie jest na styk ) jeżeli nowa lekko zawyza wiec z dolu wali wieksza dawka i czujesz to lepiej di tego potrzebne jest stabilne doladowanie, po overboscie masz chwilowy spadek doładowania nawet do wartości takiej ze możesz to odczuć jakby miał mniej niz 90KM. Dobrze by było wrzucić go na hamownie i zobaczyć czy i jaki spadek jest mocy i czy są w układzie widoczne opory toczenia. Miałem kiedyś taki przypadek okazało sie ze filtr paliwa sie zasyfil a w innym spadł wydatek ciśnienia paliwa ci nie było widać w logach.
By vREDy -  13 mar 2017, 19:19
 zachodniopomorskie
#248760
Testowałem kilka przepływomierzy i dopiero na ostatnim spalanie spadło (odrobinę), lecz co jakiś czas wywalał błąd. Kupiłem nowy i na pierwszej dłuższej przejażdżce objawiła się moja usterka. Prędkość nagle zaczęła spadać, golf zaczął kopcić i zaczęło syczeć podczas przyśpieszania. Okazało się, że nowy przepływomierz pomógł w znalezieniu usterki i wydmuchał większą dziurę, którą dało się od razu namierzyć. Wymieniony wąż dolotowy od turbiny i wszystko wróciło do normy. Spalanie spadło (na chwilowym przy 120km/h pokazuje 5.3 - 5.5 l/100km), mocy przybyło i v-max 195 km/h.

Dzięki za wskazówki!
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  14 mar 2017, 7:15
 zachodniopomorskie
#248785
Bardzo ciekawe, przy nieszczelności wartości 03 powinny być większe niż wartość rzeczywista w 011, jedno tłumaczy ze stara przeplywka cieła wskazania i pokazywała OK przy nieszczelności, dopiero na nowej dawka podskoczyła. Ciekawe ile teraz jest dynamicznie 03 i 011?
By vREDy -  05 maja 2017, 13:10
 zachodniopomorskie
#251455
Witajcie ponownie, przygód ciąg dalszy... Padła mi turbina (luz na wirniku), wymieniłem na używaną z gwarancją rozruchową 14 dni - w razie czego mógłbym ją jeszcze reklamować. Czy mógłby ktoś spojrzeć czy wszystko z nią ok? Ogólnie jeździ dobrze, jest tylko nieco głośniejsza.

LOG 003, 010, 011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_NzF9o7.html

Przy okazji prosiłbym także o sprawdzenie EGR, gdyż wartości coś podskoczyły porównując z pierwszym postem.

Basic Settings: http://vaglog.pl/log-003_Qac6i.html


//Jeszcze jedno pytanie
Czy porównując logi stare - z pierwszego posta i dzisiejszy mogę patrzeć na zakładkę "TIME" i ilość osiągniętych obrotów? Z tego co widzę, to na ten moment jest gorzej jak przed wymianą przepływomierza i dziury w dolocie.

Stary log: http://vaglog.pl/log-008_866v5.html
Dzisiejszy log: http://vaglog.pl/log-008_011_eh8D29.html

W starym logu (przed naprawą przepływomierza i usunięciu dziury z dolotu) 4200 obr/min osiąga w 11.95, w dzisiejszym 4200 w 12.50. Czy tym czasem z pierwszej kolumny mogę się sugerować? Niestety nie robiłem logów po naprawie auta, myślałem że wszystko będzie ok...

Z góry dzięki, pozdrawiam!
Ostatnio zmieniony 26 maja 2017, 22:24 przez vREDy, łącznie zmieniany 1 raz.
By vREDy -  26 maja 2017, 22:18
 zachodniopomorskie
#252360
Mettenoos pisze:
PinkFloyd pisze:
Pomożecie?

Od jakiegoś czasu spadła moc i znów wzrosło spalanie. Przy wyższych obrotach zacząłem słyszeć syczenie, padło na turbinę. Turbo kupiłem używane, założyłem i syczenia nie słychać. Mocy po wymianie turbo trochę auto odzyskało, spalanie delikatnie spadło jednak nie jest idealnie. Dziś w golfie została zmodyfikowana mapa, teraz czuć że auto jedzie. Spalanie jednak pozostało takie, jakie było, czyli pali ok. 7-7,5l przy 120 km/h. Po poprzedniej naprawie już wszystko było dobrze, spalał przy 120km/h ok 5.5l.

Dynamiczny:
003-010-011: http://vaglog.pl/log-003_010_011_44702br.html
003-010-011 - na 5 biegu: http://vaglog.pl/log-003_010_011_TXG6XZ.html

Basic Settings:
003: http://vaglog.pl/log-003_W3r0Pe1.html
011: http://vaglog.pl/log-011_75AFi.html

W grupie 003 w dynamicznym widoczne są jakieś duże wartości. Na elektrodzie jeden z użytkowników postawił diagnozę "Może być nieszczelność w dolocie lub źle wyregulowana sztanga - za duże odczyty ilości powietrza." - jednak przez przypadek wstawiłem log 011 basic settings z lutego i nie wiem czy przy tej diagnozie się tym logiem sugerował.

Dwa posty wyżej są logi sprzed 2 tygodni, jak jeszcze mapa nie była wgrana.