Volkswagen Golf MK5

By elmo7771 -  14 lut 2017, 22:10
 mazowieckie
#247627
Witam :)

Z gory przepraszam za moja pisownie. Mieszkam w anglii i nie mam dostepu do polskiej klawiatury. Prosze o ocene logow mojego autka. Od miesięca mam problem z samochodem . Na desce wywalalo mi check engine i emission garage. Ciezko odpalal. Na biegu jalowym wywalal sadze z rury. Silnik sie slabo dogrzewal . Wymiana termostatu pomogla. Po podlaczeniu pod vcds wyskoczyly 2 bledy swiec . Wymienione wszystkie 4. Teraz pali na styk nie kopci na jalowym lecz strasznie kopci na czarno przy przyspieszaniu. Podczas jazdy przy ok. 2000obr/min samochod traci moc ,szarpie i wydaje dziwne syczenie. https://www.dropbox.com/s/hd42poigir67y ... 191952.mp4 -( syczenie wystepuje od 25 sekundy). Po tym dostaje jakby kopa i dziala normalnie bez kopcenia. Spalanie duzo wzroslo. Oleju mam leciutko ponad max ,nie ubywa ani nie przybywa to samo z plynem od chlodnicy.

Olej wymieniany co 10.000 mil total 5w40 oraz wszytkie filtry.
Tankuje na stacjii shell .
W sterowniku nie ma bledow.
Auto bylo juz u dwoch mechamikow
Podejzenia to pompowtryskiwacze lub nieszczelnosc chlodnicy egr.
Prosze o Wasza opinie.

Co było robione:
1. Wymiana zaworu EGR (original)
2. Wymiana filtrów (filtr paliwa, filtr powietrza)
3. Sprawdzone zostalo szczelnosc dolotu ( gumowe weze jak ich laczenia), intercoolera – przeprowadzony test dymienia.

4. Wymiana przeplywomierza (original )
Dane pojazdu:
Auto: VW GOLF V
Silnik: BKC
Modyfikacje: Brak
Rok produkcji: 2006
Przebieg: 242000 km
Statyczne
http://vaglog.pl/log-001_002_003_lbKHZ8.html
http://vaglog.pl/log-004_007_011_X0E3257.html
http://vaglog.pl/log-013_018_023_xRoe648.html
dynamiczne
http://vaglog.pl/log-001_P965Bd.html
http://vaglog.pl/log-003_59vqI.html
http://vaglog.pl/log-004_dVU4AD.html
http://vaglog.pl/log-008_l1L22H.html
http://vaglog.pl/log-010_utWZs7C.html
dynamiczne na 4 biegu
http://vaglog.pl/log-011_75cRNbc.html
Logi - basic settings
http://vaglog.pl/log-003_87ZPV.html
http://vaglog.pl/log-011_z4lAs7s.html
Logi dynamiczne pompowryskiwaczy
http://vaglog.pl/log-013_06l2L9.html
http://vaglog.pl/log-023_ml28xo.html
By elmo7771 -  14 lut 2017, 23:10
 mazowieckie
#247630
Dzieki Mettenoos za szybka odpowiedz. Zawor egr byl wymieniony na nowy. Czyli problem moze byc z podcisnieniowym sterowaniem zaworu. Mam jedno pytanie do Ciebie Mettenoos. Czy uszkodzona lub nieszczelna chlodnica egr moglaby dawac objawy kopcenia na czarno?
By elmo7771 -  09 mar 2017, 14:05
 mazowieckie
#248601
Witam
Sorki , ze dopiero teraz odpisuje.
Problem z samochodem czesciowo rozwiazany ale nie dokonca. Dzieki wskazowce od Mentenoss zabralemlem sie za zawor egr. ( mimo ze zostal wymieniony na original z asso). Zdjolem wezyk podcisnienia i zaslepilem go sruba. Przy moim zdziwieniu moje problemy ustaly – mocne kopcenie na czarno ,szarpanie i dziwne syczenie . Po kilku dniach takiej jazdy samochod zrobil sie mulowany , dalej duze spalanie paliwa 55 litrow starcza na 770km raczej spokojnej jazdy po autostradzie ok. 130km/h. i troche po miescie . Zapalala sie check engine i emission garage wiec zmienilem mapy na egr off. Podlaczylem z powrotem wezyk podcisnienia do zaworu egr auto nie kopci . Po tym calym zabiegu sterownik widzi jak zawor egr jako wywalony. VCDS na wolnych obrotach w grupie 3 wskazuje wieksze wartosci aktualna (okienko 3) w stosunku do (okienka 2) zadana.

Moje pytanie jest czy zmiana mapy na egr off bedzie miala wplyw na zrobienie prawidlowych logow? - Logi zrobie jutro rano.

Samochod byl w trzch garazach. 1 stwierdzil uszkodzona chlodnica egr - wymieniona na uzywke w dobrym stanie - nie pomoglo.
2 pozostale garaze twierdza ze pompowtryskiwacze do wymiany lub katalizator .
Nie chce wywalac pieniedzy bez powodu bez wczesniejszej dokladnej djagnozy.
Planuje sprawdzic podcisnienie na pompie vacuum, czekam na vacumetr. :hmmm:

Dodano po 20 godzinach 40 minutach 26 sekundach:
Witam

http://vaglog.pl/log-003_011_Uu0eiMN.html