Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By sahim -  21 mar 2017, 21:08
 małopolskie
#249256
WItam,
Samochód Octavia II, 2008, 235tys, turbo nie ruszane od nowości. Generalnie jeździ, nie pokazuje żadnych błędów silnika (vcds pokazuje błąd boardnetz - 00926 - Terminal 30 011 - Open Circuit, ale to chyba nie ma wpływu na silnik?), ale jest słaby. Tzn przyspiesza jak benzynowy bez doładowania - równomiernie ze wzrostem obrotów. "Kop" od turbo jest słaby i w niewielkim zakresie - około 2.5tys obrotów. Byłem u mechanika, wymienił wielozawór (ten blisko podszybia, z wieloma rurkami) - po tym zabiegu wydaje się że nieco pomogło, ale tylko nieco. Zrobiłem logi statyczne i dynamiczne wg zaleceń, (III bieg, 1500-4000 but w podłodze) bardzo proszę o nakierowanie gdzie szukać.

Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_am47w.html (dynamiczny)
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_HWY3g.html (dynamiczny)
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_f8jkJL6.html (dynamiczny)
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_FKEVD.html (dynamiczny)
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_7fT9n9.html (statyczny)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_qYYm4G.html (statyczny)
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_yqwNa.html (statyczny)
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_9J382.html (dynamiczny)
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_Mmeyh.html (dynamiczny)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_Wcy74l.html (dynamiczny)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2ZP8fg.html (dynamiczny)
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_fP1Tp0.html (dynamiczny)
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_LDhRvf.html (statyczny basic settings)
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_L6235I.html (statyczny basic settings)
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_98qv3.html (statyczny)
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_aZpSo.html (statyczny)
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_4EU2a.html (dynamiczny)
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 mar 2017, 21:49
 pomorskie
#249260
turbo w miarę wstaje ale mogłoby być trochę lepiej, lekkie przeładowanie na początku do 2500rpm a potem spadek i niedoładowanie powyżej 3000rpm niedoładowanie jest dość spore stąd brak mocy, przepływka zaniża dawkę powyżej 3000rpm a co za tym idzie i dawka paliwa też mogłaby byc wyższa, EGR sprawny.
Awatar użytkownika
By sahim -  21 mar 2017, 22:09
 małopolskie
#249261
Rozumiem, czyli idę w poszukiwanie około przepływomierza, albo on, albo nieszczelność w tym rejonie, czy tak?
Turbinę i sterowanie jej geometrią zostawiam w spokoju dopóki nie sprawdzę powyższego?
Bardzo dziękuję za fachową pomoc :ok:

Dodano po 14 godzinach 45 minutach 2 sekundach:
A jeszcze jedno, rozgrzany samochód na biegu jałowym daje odczuć lekkie, ale jednak, poszarpywanie silnikiem. Taka nierówna praca. Z czym to może być związane? Na zimnym nie występuje.