Volkswagen Golf MK5

By luks -  28 mar 2017, 11:56
 śląskie
#249552
Witam. Po roku użytkowania mojego samochodu odczułem,że wyraźnie osłabł. Postanowiłem zrobić wszystkie logi i liczyć na pomoc internautów. W czasie robienia jednego z dynamicznych odcięło mi turbinę ale wyłączenie i włączenie zapłonu pomogło. Kody błędów silnika to 17964 i 17965. Poniżej wklejam logi i z góry dziękuję za pomoc.
Statyczny:
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_8mku93f.html (Cieply silnik)
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_7iKgJny.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_GE00gw0.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_YUalfh.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_W1cvb3x.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_yO2Xn.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_tO1JnO.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_Px0brY.html

Basic settings:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_SCP94m.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_2fRxM.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_7m1i6Ig.html

Dynamiczny:
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_X83aKhF.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_wl8hg.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_pq42pM.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_o5801L.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_70zGO49.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_KT1T2.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_Icc1ytt.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_2unre.html
#250036
synchro wałka dałbym do zera a jest +2,2 do +2,4 gdzie dla tego silnika granice to -3....+3

luks pisze: Kody błędów silnika to 17964 i 17965.
niedoładowanie i przeładowanie, pytanie tylko czy błędy powstały podczas tej próby dynamicznej czy po prostu któryś już był, turbo mogłoby trochę wcześniej wstawać, szału nie ma, sprawdzałeś szczelność układu doładowania? potem cały czas lekkie przeładowanie powyżej 15 kPa, korekcje OK ale przydałby się log z 023

Bartas pisze:

Auto po lekkim programie,
seria AJM
#250077
Bartas pisze: podczas robienia ktorego logu ją odcieło ?
Podczas 001
Mettenoos pisze:synchro wałka dałbym do zera a jest +2,2 do +2,4 gdzie dla tego silnika granice to -3....+3
Zapewne to dzieło mechanika który rok temu wymieniał UPG

Mettenoos pisze: Kody błędów silnika to 17964 i 17965

niedoładowanie i przeładowanie, pytanie tylko czy błędy powstały podczas tej próby dynamicznej czy po prostu któryś już był, turbo mogłoby trochę wcześniej wstawać, szału nie ma, sprawdzałeś szczelność układu doładowania? potem cały czas lekkie przeładowanie powyżej 15 kPa, korekcje OK ale przydałby się log z 023
Miesiąc temu robiłem skan vagiem i nie było błędu niedoładowania. Był tylko stary błąd 17965, który wyskakuje zawsze w momencie odcięcia turbo.

Co do szczelności układu doładowania to powiem Wam, że postawiłem autko w garażu i zacząłem szukać. Zacząłem od ściągnięcia plastikowej rury co idzie do egr. Gdy zobaczyłem jak bardzo jest zasyfiony (mimo brudu trzpień od wlotu spalin ruszał się), kupiłem zaślepki. EGR wyczyścilem i postanowiłem że zostawie go na swoim miejscu ze względu na klapę gaszącą, a odepne tylko wąż sterujący membraną. Ściągnąłem te kolektor dolotowy, który był jeszcze bardziej zabrudzony. Również został wyczyszczony. Kupiłem nowe wężyki podciśnienieniowe mimo, że stare nie były w najgorszej kondycji.

Przeniosłem się w rejony turbiny. W górnym wężu bylo trochę oleju ale idąc po śladach wygląda to na cieknaca odme. Dzisiaj wyciągałem ic żeby go przeczyscic i po ściągnięciu dolnego węża wylało się z 200 ml oleju.

Muszę wszystko oczyścić, zmienić węże podciśnienia i wtedy wstawię log 023.

Mettenoos pisze:
Bartas pisze: Auto po lekkim programie,
seria AJM
Nie bardzo rozumiem . AJM mają jakieś niepotrzebnie udziwnione mapy czy jak ?
#250094
luks pisze:
Nie bardzo rozumiem . AJM mają jakieś niepotrzebnie udziwnione mapy czy jak ?
nie, po prostu to seria dla AJM

Dodano po 4 minutach 25 sekundach:
dawka paliwa widzę w normie, ja na początek przestawiłbym synchro wałka na 0 lub nawet spróbował -1, powinien zyskać trochę wigoru aczkolwiek jak widać po logach problem raczej w doładowaniu
By luks -  28 maja 2017, 22:28
 śląskie
#252437
witam wszystkich ;) zaślepiłem egra, wyczysciłem kolektor ssący, przeczyscilem caly układ dolotowy z oleju, wyrzuciłem katalizator, kupiłem nowy czarnobialy zaworek zwrotny bo stary trochę puszczał, zmienilem wszystkie węże podciśnieniowe i troche zmodyfikowałem ich układ tzn. wyrzuciłem n18 i wężyki idące do niego (podciśnieniowy zaślepiony przy wyjściu z grodzi, a ATM przy filtrze powietrza). zawór egr fizycznie został pod maską ponieważ chciałem aby pracowała klapa gąsząca. co do układu dolotowego to nie zauważyłem żadnych nieszczelności tylko egr poci się trochę na trzpieniu który wychodzi do mechanizmu klapy gaszącej .

ogólnie jestem zadowolny bo jest minimalna poprawa ale czuje że to jeszcze nie to. zrobiłem nowe logi i z niecierpliwością czekam na wyniki. pozdrawiam serdecznie.

statyczne
Statyczny:
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_ExFpM.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_2TuDbA8.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_RU993y.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_K3Ism3H.html
Grupa 007: http://vaglog.pl/log-007_d84NPK.html
Grupa 013: http://vaglog.pl/log-013_I26K6cy.html
Grupa 018: http://vaglog.pl/log-018_G9R2j6.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_b7T1LJq.html

basic
Basic settings:
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_9h81ItY.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_uZg2vt.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_c00tc.html


dynamiczny
Dynamiczny:
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_3J34OE.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_73oTyx.html
Grupa 004: http://vaglog.pl/log-004_88Suyu.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log-008_J75S6.html
Grupa 010: http://vaglog.pl/log-010_khE4s.html
Grupy 010, 011: http://vaglog.pl/log-011_010_LHKH0.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_VBFcIT.html
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_yNg521.html
Grupa 001: http://vaglog.pl/log-001_lIxp592.html
Grupa 000: http://vaglog.pl/log-000_09PNs.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglog.pl/log-003_008_011_MK69z.html