Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By ducho -  29 kwie 2017, 21:15
 lubelskie
#251258
Witam, widocznie przyszła pora i na mój pocisk aby ktoś kumaty :ok: podpowiedział co jest nie tak w aucie.
Tak jak w temacie pacjentem jet mój 1.9 TDI BXE z 2007 roku ostatnio co jakiś czas pojawia mi się błąd:
Kod: Zaznacz cały
000564 - Boost Pressure Regulation: Limit Exceeded (Overboost Condition) 
               P0234 - 000 -  -  - Intermittent
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 00110000
                    Fault Priority: 0
                    Fault Frequency: 1
                    Mileage: 183416 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2000.00.00
                    Time: 15:36:42

             Freeze Frame:
                    RPM: 2793 /min
                    Speed: 99.0 km/h
                    Load: 100.0 %
                    Voltage: 14.44 V
                    Bin. Bits: 00001000
                    Absolute Pres.: 2029.8 mbar
                    Absolute Pres.: 2458.2 mbar
Początkowo szukałem problemu w nieszczelności i faktycznie znalazłem niedopięty jeden przewód od intercoolera, ale po wpięciu po tygodniu jazdy błąd znowu wyskoczył :-/ , ponadto mam wrażenie że średnie spalanie również trochę wzrosło, mianowicie od momentu jak go kupiłem (czyli ponad 3 lat) praktycznie zawsze było 6,2 l/100km teraz ten wynik jest prawie nie osiągalny i wychodzi mi 6,4 l/100 km :cry: .
Poniżej logi które dziś zrobiłem.

LOGI STATYCZNE:
GRUPA: 001,003,004 - http://vaglog.pl/log-001_003_004_Z0GEX59.html
GRUPA: 007,011,013 - http://vaglog.pl/log-007_011_013_CJK93g.html
GRUPA:018,023 - http://vaglog.pl/log-018_023_65Iqx4o.html

LOGI DYNAMICZNE:
GRUPA: 003,011 - 3 bieg - http://vaglog.pl/log-003_011_yt020He.html
GRUPA: 003,011 - 4 bieg - http://vaglog.pl/log-003_011_8gj3U4.html
GRUPA: 001 - 3 bieg - http://vaglog.pl/log-001_WO42F.html
GRUPA: 001 - 4 bieg - http://vaglog.pl/log-001_5Ezwp1.html
GRUPA: 008 - 3 bieg - http://vaglog.pl/log-008_wd5CqN.html
GRUPA: 008 - 4 bieg - http://vaglog.pl/log-008_IkTi9S.html

Będę wdzięczy za każdą podpowiedź, choć szczerze powiedziawszy spodziewam się najgorszego :censored: , no ale cóż.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 kwie 2017, 1:02
 pomorskie
#251263
ducho pisze:
Początkowo szukałem problemu w nieszczelności i
to problem przeładowania był a nie nieszczelności, przy RPM: 2793 /min specyf. masz 2029.8 mbar a osiągnięte to 2458.2 mbar

korekcje OK, bip-y OK,

synchro wg mnie trochę na zbyt dużym minusie ale to zawsze kwestia konkretnego egzemplarza, może mechanik ustawiając rozrząd uznał że tak jest najlepiej, po rozrządzie w ogóle było sprawdzane synchro czy tylko na blokady?

Trzymałeś pedał przyspieszenia cały czas na 100% w podłodze? Ciśnienie doładowania jest beznadziejnie niskie, od 2500 rpm zaczyna spadać żeby osiągnąć tylko 1700mbar przy 2700 rpm. To auto nie jedzie w tym momencie, daje mu jakieś 75 góra 80 koni, zastanawiam się tylko co może być przyczyną bo potem powyżej 3000 rpm zaczyna wracać do normy :hmmm:

przydałby się Basic Settings - 04 bloku 003 czy EGR pracuje prawidłowo
Awatar użytkownika
By ducho -  30 kwie 2017, 16:12
 lubelskie
#251271
Mettenoos pisze: synchro wg mnie trochę na zbyt dużym minusie ale to zawsze kwestia konkretnego egzemplarza, może mechanik ustawiając rozrząd uznał że tak jest najlepiej, po rozrządzie w ogóle było sprawdzane synchro czy tylko na blokady?
Rozrząd robiony 3 lata temu i ciężko mi powiedzieć czy było sprawdzane synchro, choć śmiem twierdzić ze nie.
Mettenoos pisze:[
Trzymałeś pedał przyspieszenia cały czas na 100% w podłodze?
przydałby się Basic Settings - 04 bloku 003 czy EGR pracuje prawidłowo
Test robiłem na ekspresówce, miałem miejsce i wydaje mi się że pedał był od wciśnięty do końca.
Basic Settings - 04 bloku 003 czy EGR poniżej - choć nie wiem czy prawidłowo go zrobiłem :sad: .
http://vaglog.pl/log-003_JM0map.html