Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  20 sie 2017, 14:49
 wielkopolskie
#255931
Witam,

Proszę o analizę logów dynamicznych 1.9 TDI BRU 274tys przebiegu.
Chciałbym się dowiedzieć czegoś więcej w jakim stanie jest motor, ponieważ zastanawiam się nad chipem.
Wszystko na 3cim biegu
Grupy 018, 023: http://vaglog.pl/log-018_023_f5332.html
Grupy 007, 013: http://vaglog.pl/log-007_013_DXNI4.html
Grupy 001, 004: http://vaglog.pl/log-001_004_zC8ifHe.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_98Q2wi.html

Po wykonaniu logów wyskoczył sporadyczny błąd z 4 cylindrem ale po usunięciu nie pojawia się więcej.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 sie 2017, 14:59
 pomorskie
#255932
morfeusz747 pisze:
Po wykonaniu logów wyskoczył sporadyczny błąd z 4 cylindrem ale po usunięciu nie pojawia się więcej.
logi zrobione źle, 013, 018, 023 robi się statycznie, jest gdzieś na forum manual jak robić logi

czawarty cylinder ma podwyższoną dawkę paliwa, ja w swoim BRU miałem identycznie i 5 lat jeździłem na czipie, jak sprzedawałem to po 5 latach to wskazania był takie same

synchronizacja w BRU na -4,9 jest raczej nieprawidłowa, również brak loga w próbie statycznej

doładowanie przez moment dochodzi do granicy notlaufu czyli 2499mbar/suw a potem zbija nawet do 1850mbara, nie czujesz lekkiego muła w zakresie 1870-3000 rpm? Zresztą o co ja pytam, w BRU zawsze czuć muła :tooth:


Moim zdaniem żaden tuner przy tak skaczącym doładowaniu nie powinien robić programu
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  20 sie 2017, 15:18
 wielkopolskie
#255933
Mettenoos pisze:
logi zrobione źle, 013, 018, 023 robi się statycznie, jest gdzieś na forum manual jak robić logi
Faktycznie, jutro podeślę logi statyczne grup 01,03,04,07,011,013,018,023 ;) Ale te dynamiczne wystarczą czy jeszcze jakieś wykonać?
Mettenoos pisze: czawarty cylinder ma podwyższoną dawkę paliwa, ja w swoim BRU miałem identycznie i 5 lat jeździłem na czipie, jak sprzedawałem to po 5 latach to wskazania był takie

synchronizacja w BRU na -4,9 jest raczej nieprawidłowa, również brak loga w próbie statycznej
W sumie to pierwszy raz odkąd ten błąd wyskoczył dlatego jestem zdziwiony.
Tą synchronizację jakoś ustawia mechanik czy jak mam to rozumieć, bo nie kumam zbytnio :blush:
Możliwe, że auto więcej pali?
Mettenoos pisze: doładowanie przez moment dochodzi do granicy notlaufu czyli 2499mbar/suw a potem zbija nawet do 1850mbara, nie czujesz lekkiego muła w zakresie 1870-3000 rpm? Zresztą o co ja pytam, w BRU zawsze czuć muła :tooth:
No właśnie czasem czuć muła, czasem nie i nie widziałem od czego to zależy. Czyli co kończy się turbo?
Mettenoos pisze: Moim zdaniem żaden tuner przy tak skaczącym doładowaniu nie powinien robić programu

No to chip poszedł koło nosa :cray2:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 sie 2017, 15:23
 pomorskie
#255935
morfeusz747 pisze: Ale te dynamiczne wystarczą czy jeszcze jakieś wykonać?
zrobiłbym jeszcze raz wszystko na 4 biegu
W sumie to pierwszy raz odkąd ten błąd wyskoczył dlatego jestem zdziwiony.
Tą synchronizację jakoś ustawia mechanik czy jak mam to rozumieć, bo nie kumam zbytnio :blush:
Możliwe, że auto więcej pali?
synchro ustawia się mechanicznie poprzez odkręcenie śrub na kole wałka rozrządu i o ułamki mm przestawia, powinien ci to zrobić mechanik, ja w BRU miałem -1,5

No właśnie czasem czuć muła, czasem nie i nie widziałem od czego to zależy. Czyli co kończy się turbo?
niekoniecznie

No to chip poszedł koło nosa :cray2:
tuner powinien przed chipem zrobić logi i powinien ci powiedzieć co powinieneś zrobić
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  20 sie 2017, 15:33
 wielkopolskie
#255936
Mettenoos pisze: zrobiłbym jeszcze raz wszystko na 4 biegu
Czyli 01,03,04,07,011?
Mettenoos pisze: synchro ustawia się mechanicznie poprzez odkręcenie śrub na kole wałka rozrządu i o ułamki mm przestawia, powinien ci to zrobić mechanik, ja w BRU miałem -1,5
Czyli spier... robotę jak dwa lata temu wymieniał rozrząd? Jakie są objawy takiego synchchro -4.9 i czym to może grozić? Bo chyba objawów nie zauważyłem.
Mettenoos pisze: niekoniecznie
Mettenoos jak zawsze tajemniczy :laugh:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 sie 2017, 19:21
 pomorskie
#255946
objawy mogą być różne, każdy silnik ma różne zużycie i może różnie reagować, wartości dochodzące do granicznych to możliwy utrudniony rozruch ciepłego bądź zimnego silnika, większe lub zaniżone spalanie na jałowym, brak mocy, twarda praca silnika. doświadczony mechanik często "bierze" na słuch pracę silnika i tak ustawia. U jednego najlepiej będzie na 0 a u innego na -2 czy -3 ale z -4,9 jeszcze się nie spotkałem. Co do wskazań doładowania - możliwa geometria przytarta, niewłaściwa praca EGR,, blok zaworów magnetycznych, przepływomierz, przytarty wałek i niskie dawki paliwa

Jak masz wytypowanego tunera to niech oceni kondycję silnika i zrobi próbę dynamiczną, powinien to zrobić za free
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  20 sie 2017, 20:19
 wielkopolskie
#255951
@Mettenoos W ogóle dzięki za cenne informację ;)

Na oku mam TuneForce, jutro zadzwonię i pogadam.

Zrobiłem jeszcze dziś logi statyczne, te dynamiczne na 4tym biegu zrobię jutro jak będę wracał z pracy, bo nie mam takiej prostej :cool:

Statyczne:
Grupa 023: http://vaglog.pl/log-023_9DVoY.html
Grupy 013, 018: http://vaglog.pl/log-013_018_gL0U2qm.html
Grupy 004, 007: http://vaglog.pl/log-004_007_81z9Uj.html
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_NzPam2.html
Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-001_003_tE400.html
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 sie 2017, 20:39
 pomorskie
#255952
tutaj jest wszystko w porządku, tylko EGR się nie przełączył, nie zrobiłeś przygazówki dlatego przydałby się BS 003 czyli w trybie nastaw podstawowych żeby stwierdzić parametry podczas zamykania i otwierania no i 011 jeszcze raz dynamicznie bo dałeś statycznie a to do niczego potrzebne
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  20 sie 2017, 21:17
 wielkopolskie
#255954
Mettenoos pisze:tutaj jest wszystko w porządku, tylko EGR się nie przełączył, nie zrobiłeś przygazówki dlatego przydałby się BS 003 czyli w trybie nastaw podstawowych żeby stwierdzić parametry podczas zamykania i otwierania no i 011 jeszcze raz dynamicznie bo dałeś statycznie a to do niczego potrzebne
Czyli reasumując jutro potrzebne są:
1. Statyczne ale BS 003
2. Statyczne EGR - który numerek z przygazówką?
3. Dynamiczne na 4tym biegu: 007,001, 004,003, 011?
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  21 sie 2017, 17:43
 wielkopolskie
#255991
@Mettenoos

Dynamiczne na 4-tym biegu (zabrakło mi prostej więc sorry do 4200rpm nie dociągnąłem :) )
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_a3nM1.html
Grupy 008, 010: http://vaglog.pl/log-008_010_4383z.html
Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-001_003_YG3J41E.html

Zrobiłem jeszcze na 3-cim biegu (teraz nie było błędu i nie skacze tak ciśnienie):
Grupy 003, 011: http://vaglog.pl/log-003_011_6jPrw.html

Tych statycznych do nie jestem pewien, bo w jednym momencie dałem gazu ale będzie to widać :P
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_yqY8fR.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Z0yMy6e.html
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2017, 20:17
 pomorskie
#255996
morfeusz747 pisze:@Mettenoos

Dynamiczne na 4-tym biegu (zabrakło mi prostej więc sorry do 4200rpm nie dociągnąłem :) )
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_a3nM1.html
Grupy 008, 010: http://vaglog.pl/log-008_010_4383z.html
Grupy 001, 003: http://vaglog.pl/log-001_003_YG3J41E.html
na 4 biegu zdecydowanie lepsze wskazania zwłaszcza doładowania, wg mnie tutaj jest w miarę OK

morfeusz747 pisze: Tych statycznych do nie jestem pewien, bo w jednym momencie dałem gazu ale będzie to widać :P
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_yqY8fR.html
Grupa 003: http://vaglog.pl/log-003_Z0yMy6e.html
robiłeś to w 04-basic settings? W basic settings sam sobie powinien podwyższać i obniżać obroty, nie robi się przygazówki,
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  21 sie 2017, 20:39
 wielkopolskie
#255998
Mettenoos pisze: na 4 biegu zdecydowanie lepsze wskazania zwłaszcza doładowania, wg mnie tutaj jest w miarę OK
A patrzyłeś na logi 03 i 011 z dzisiaj na 3cim biegu zdecydowanie lepiej to wygląda niż wczoraj.
Nie wiem zbytnio jak to interpretować może auto żyje własnym życiem albo potrzebowało takiej przygazówki ostrej :laugh:
morfeusz747 pisze: robiłeś to w 04-basic settings? W basic settings sam sobie powinien podwyższać i obniżać obroty, nie robi się przygazówki,
Dokłanie tak 04-basic setting w grupie Engine dany kanał i "GO"
Sprawdzę w jakiś dzień jeszcze raz
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 sie 2017, 20:47
 pomorskie
#255999
morfeusz747 pisze:

Dokłanie tak 04-basic setting w grupie Engine dany kanał i "GO"
Sprawdzę w jakiś dzień jeszcze raz
w BS EGR powinien się zamykać i otwierać, na zamkniętym EGR wskazania powinny być powyżej 400 a na otwartym na poziomie statycznych czyli 259-280, coś mi tu nie pasuje, mi to wygląda na zasyfiony i nieprawidłowo przełączający się EGR

Dodano po 5 minutach 16 sekundach:
nie miałeś nigdy błędu EGR?

Dodano po 6 minutach 20 sekundach:
zobacz jak wygląda analiza EGR w trybie BS, zobacz jakie są wskazania podczas EGR OFF i podczas EGR ON, tutaj ładnie widać jak EGR zamyka i otwiera http://vaglog.pl/log-003_L6235I.html
Awatar użytkownika
By morfeusz747 -  21 sie 2017, 20:59
 wielkopolskie
#256003
Mettenoos pisze: Dodano po 5 minutach 16 sekundach:
nie miałeś nigdy błędu EGR?
Nigdy, w ogóle odkąd go mam nie było problemów z błędami w Engine.
Może EGR zaślepiony czym byłbym bardzo zdziwiony?
Na dniach zobaczę o podesle.