Volkswagen Golf MK5

By michael230 -  29 sty 2018, 21:14
 podlaskie
#261498
Cześć,
Od jakiegoś czasu, dokładnie w okresie zimowym zmagam się z szarpaniem silnika. Szarpanie występuje na ciepłym silniku, tak jakby silnik dławił się. Po dłuższej spokojnej trasie dojeżdżam do skrzyżowania, czekam, jedynka, ruszam, dwójka i w okolicy 2000 obrotów/min szarpanie samochodem jakby paliwa brakowało, to wtedy pedał gazu w podłogę i przechodzi.
Inna sytuacja to po dłuższym postoju na uruchomionym silniku spokojne ruszanie, jedynka, dwójka i identycznie jak w sytuacji powyżej.
Żadnych błędów, turbina robiona 2 lata temu, uszczelka pod głowicą robiona rok temu razem z wałkiem rozrządu i resztą tego osprzętu.
Jedynie co mi przychodzi do głowy w tej chwili to problem z układem paliwowym, a dokładnie z pompą vacuum.
A silnik bierze olej około 100ml na 1000km.
Logi, które zrobiłem na szybko:
Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_bc2gT.html
Statyczny:
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_5g5Rf.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_6r6L8S.html
Dynamiczny:
Grupa 023: http://vaglogi.pl/log-023_AqU1bZX.html
Grupy 001, 023: http://vaglogi.pl/log-001_023_Ck4ptvO.html
By kupszczelisty -  30 sty 2018, 12:23
 wielkopolskie
#261529
U mnie w BMM przez kilka lat problem był gdy obroty przechodziły przez 2000 przy spokojnej jeździe. Pojawiało się pojedyncze szarpnięcie na prawie wszystkich biegach. Coś w rodzaju kichnięcia auta. Najgorzej było latem. W roku 2017 nie dało się już jeździć. Komputer nie pokazywał żadnych błędów przez te kilka lat. Wyczyściłem lub podmieniłem wszystkie czujniki ciśnienia, przepływomierz itp. Nic nie pomogło. Turbo od kichnięć było obrzygane olejem że sugerowano mi że turbo umiera. Wywalało ciśnienie na rurze wchodzącej do turbo. Najpierw odpiąłem wtyczkę od EGR i było OK, ale wywalało zaraz błąd. Następnie zaślepiłem EGR i auto jeździło dobrze, ale też wywalało błąd. Wyczyściłem i przesmarowałem EGR (elektryczny) i było dobrze z tydzień. Kupiłem nowy EGR i auto jeździ i nic nie szarpie.

Dodano po 3 minutach 49 sekundach:
Się rozpisałem, a tu w temacie napisane że nie masz egr, ale może jest nie domknięty, i są jakieś przedmuchy przez chłodnicę spalin.