Volkswagen Golf MK5

By Notils -  18 kwie 2018, 23:19
 mazowieckie
#264104
- auto passat b6
- silnik BLS
- seria
- 2007

Witajcie
Mam prośbę o pomoc.
Bujam się ze swoją turbosprężarką w KKK w silniku 1.9 BLS.
Historia pokrótce:
Nie znając całkowicie tematu oddałem turbo do regeneracji do osoby która jak dzisiaj wiem też tematu całkowicie nie znała. Ta osoba wymieniła koras turbo i złożyła z powrotem wszystko do kupy. Samochód po takiej "regeneracji" stracił dużo mocy, kopcił na czarno, ale dało się jeździć. Zacząłem zgłębiać temat co może być nie tak.
Zmusiłem tego "fachowca", żeby wymontował ją i oddał do ustawienia na maszynie sztangę. Ten co ustawiał sztangę powiedział, że nie mogła jeździć dobrze wcześniej, no i coś pod nosem pogadał, że geometria trochę słabo chodzi, ale trochę ją rozrusza. Po montażu jednak dalej nie jest do końca dobrze, bo... moc jest ale nie zawsze - raczej czasami jest. Jak nie idzie to po puszczeniu gazu i wciśnięciu (czasem parę razy) załapuje i ciągnie.

I teraz nie wiem... czy geometria się przycina, czy może zawór n75 czy w ogóle całe turbo jest do d.

Ale z mojego rozumowania wynika, że jakby geo się przycinało to by przeładowywało raczej i tak samo z n75. Z tego co obserwowałem sztangę to chodzi dość płynnie.

Czy ktoś miałby jakiś pomysł?

logi dynamiczne wyglądają tak:
http://uploadfile.pl/pokaz/1420016---qwfx.html
http://uploadfile.pl/pokaz/1420017---ck5f.html
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  19 kwie 2018, 15:03
 dolnośląskie
#264120
U mnie bywło podobnie, czułem jak by auto czasami szarpało mocą jak się go cisnęło. N75 był sprawny. Auto mi wpadało czasami w tryb awaryjny, okazało się że zawór EGR 1K0906283A był trafiony. Jak to mój znajomy mechanik mówi turbo zawsze zostawia na sam koniec, najlepiej najpierw wszystko pomierzyć i posprawdzać całe oprzyrządowanie przy nim.
By Notils -  19 kwie 2018, 23:04
 mazowieckie
#264133
Jutro zrobię te logi.

A co masz na myśli, że może wina turbo?
Z zapieczoną geometrią lub zacinającym się n75 to by raczej przeładowywała - dobrze myślę? prawda?
By Notils -  21 kwie 2018, 16:10
 mazowieckie
#264188
Świstu nie słychać. Błędów nie ma.
W bloku 011 w ostatniej pozycji to jest wysterowanie n75? Bo jak tak to dlaczego u mnie mimo, że na wolnych jest niedoładowanie on jest w pozycji 50-60%?

Jak logowałem to udało się uchwycić moment jak przy okolo 3tys obrotów było czuć szarpniecie/nagły przypływ mocy - widać na wykresie:
Logi 010 i 003:
http://vaglogger.apphb.com/log/5adb43c18861ee2f441ad6f7
http://vaglogger.apphb.com/log/5adb44e78861ee2f441ad6fa
Awatar użytkownika
By [email protected] -  21 kwie 2018, 17:53
 wielkopolskie
#264191
Dołączę się do tematu. U mnie czasami na 1 i 2 biegu ciężko jest ją uzgac, ale na pozostałych już ciągnie dobrze. Dodam jeszcze że też słychać dźwięk jakby zasysanie powietrza. Nie wiem czy się brać za to czy poczekać aż coś poważnego się stanie? Ustawianie geometri tez sie niestety wiążę ze sporym kosztem :-/ ;-)
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2018, 17:55 przez [email protected], łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 kwie 2018, 19:46
 pomorskie
#264197
[email protected] pisze:
21 kwie 2018, 18:00
Mettenoos tylko pytanie czy to na pewno to.
mechanicy mając auto "na stole" nie wiedzą a mają wiedzieć userzy? :P Ja tylko podejrzewam po analizie logów, mam wrażenie że albo turbina /wirnik/ jest przytarta lub źle złożona albo niewłaściwie pracuje geometria

Dodano po 3 minutach 21 sekundach:
na potwierdzenie mojej teorii kilka cytatów z pierwszego posta:
Nie znając całkowicie tematu oddałem turbo do regeneracji do osoby która jak dzisiaj wiem też tematu całkowicie nie znała. Ta osoba wymieniła koras turbo i złożyła z powrotem wszystko do kupy. Samochód po takiej "regeneracji" stracił dużo mocy, kopcił na czarno, ale dało się jeździć.

Ten co ustawiał sztangę powiedział, że nie mogła jeździć dobrze wcześniej, no i coś pod nosem pogadał, że geometria trochę słabo chodzi, ale trochę ją rozrusza.
gdyby to było moje auto to zacząłbym od poszukania dobrego speca od turbosprężarek
Awatar użytkownika
By [email protected] -  08 cze 2018, 0:31
 wielkopolskie
#265537
Po wyczyszczeniu turbiny objawy nie ustąpiły. Dodam tylko że wyjęcie turbiny kkk z bls jest bardzo czasochłonne. Turbina jest z kolektorem co tak naprawdę zmniejsza pole poruszania się z turbiną , do tego DPF . Postanowiłem sprawdzić czujnik ciśnienia nr kat (1K0 906 627 A) i okazał się to on przyczyną nie płynnego działania i czasami zacinającej się turbiny. Koszt czujnika w serwisie 315zł
By Jares -  29 mar 2023, 20:46
 podkarpackie
#290287
Dobry, Mili Państwo, orientuje się ktoś lub może zmierzyć jaka jest średnica w turbinie KKK na wejściu powietrza po stronie zimnej?
U mnie brak kanału a z góry nie bardzo jest jak to zrobić :/