Volkswagen Golf MK5

By michal2080 -  13 maja 2018, 12:01
 pomorskie
#264780
Witam,
Zmagam się z problemem braku mocy w golfie v, 1.9 tdi bru 90 KM. Golf jeździ jak SDI. Nie czuć kompletnie pracy turbiny. Komputer nie wyświetla żadnych błędów, auto nie kopci. Na rurach intercoolera znalazłem dwie nieszczelności i je wyeliminowałem. Z dodatkowych objawów, to słychać świst turbiny przy puszczaniu gazu oraz przy postoju na biegu jałowym co jakiś czas lekko buja autem na boki.

Poniżej wstawiam logi, mam nadzieję, że poprawnie je wykonałem. Bardzo proszę o analizę.

Statyczne:
a) 001 – http://vaglogi.pl/log-001_1H7V31.html
b) 003 – http://vaglogi.pl/log-003_4x6e1.html
c) 004 – http://vaglogi.pl/log-004_T1773.html
d) 007 – http://vaglogi.pl/log-007_0N9bf.html
e) 011 – http://vaglogi.pl/log-011_cVpG16.html
f) 013 – http://vaglogi.pl/log-013_4ojZGI.html
g) 018 – http://vaglogi.pl/log-018_3b3jh.html
h) 023 – http://vaglogi.pl/log-023_5WGiG9N.html

Dynamiczne:
a) 001 – http://vaglogi.pl/log-001_0D565.html <--- tutaj do czasu 16,57s; późniejszy pomiar to przypadkiem zapisane zwalnianie
b) 003 – http://vaglogi.pl/log-003_L92j0.html
b) 003 – http://vaglogi.pl/log-003_L92j0.html
c) 008 – http://vaglogi.pl/log-008_f9uja.html
d) 010 – http://vaglogi.pl/log-010_Dbx65v.html
e) 011 - http://vaglogi.pl/log-011_02G7gc.html
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  13 maja 2018, 12:45
 pomorskie
#264782
Z logów nie wynika aby był kompletny brak mocy, co prawda ciśnienie trochę faluje ale aż takiej tragedii nie ma, może po prostu nie ma mocy bo to BRU? Od kiedy tak czujesz? Inne przyczyny jak zapieczone cylinderki czy trzymający ręczny? filtr paliwa i powietrza rozumiem wykluczyles, pytam bo dawka paliwa w dynamicznym jest bardzo niska, zresztą w statycznym też jest graniczne niska. Coś czuję że tutaj tuner może znacznie poprawić twoje samopoczucie :P
By michal2080 -  13 maja 2018, 14:09
 pomorskie
#264795
Dzięki za odpowiedź. Auto mam od lutego i od początku mam wrażenie, że nie przyspiesza tak jak powinno. Filtr powietrza (wymieniony) oraz zapieczone hamulce mogę wykluczyć. Trop z filtrem paliwa bardzo słuszny, gdyż go nie wymieniałem, zrobię to w tygodniu i dam znać czy coś się zmieniło.

Ogólnie domyślam się, że 90 km w fotel mnie nie wgniecie. Wydaje mi się jednak, że na obrotach, na których wstaje turbina, auto nieco lepiej powinno reagować na gaz. U mnie jest to w całym zakresie obrotów jednostajne przyspieszanie. Demonami prędkości nigdy nie jeździłem (1.4 tdi lupo/fabia) ale zbierały się znacznie lepiej. Wagowo i mocowo miałem porównanie z Peugeotem 90 km i na kawałku prostej zostałem daleko daleko w tyle.

W temacie logów statycznych. Czytałem, żeby grupę 003 zrobić w nastawach podstawowych i tak też zrobiłęm. EGR podczas pomiaru powinien się cyklicznie otwierać i zamykać. U mnie ciągle był w pozycji OFF, auto nie zwiększało obrotów. Może ktoś pomóc jak poprawnie wykonać ten log?
By michal2080 -  17 maja 2018, 14:07
 pomorskie
#264909
Wczoraj wymieniłem wkład filtra paliwa. Stary był dość mocno zasyfiony, puszka czysta. Mocy auto nie zyskało, ale ustały bujania autem na boki na biegu jałowym
By michal2080 -  20 maja 2018, 18:01
 pomorskie
#264975
Dzisiaj postanowiłem wyczyścić przepustnicę i EGR. Zabieg ten również nie pomógł. EGR mocno zabrudzone, na całym obwodzie jakieś 2-3 mm syfu.
Na wlocie z EGR do turbiny również jest warstwa syfu, tyle ile mogłem wyczyściłem. Chyba bez jej wyjęcia i czyszczenia się nie obejdzie


Jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie wartości kąta synchronizacji oraz dawki paliwa powinien mieć silnik BRU? Co do kata synchro wyczytałem gdzieś że w przedziale -1,5 do 0. VCDS wskazuje u mnie -2,9
By michal2080 -  19 maja 2019, 15:20
 pomorskie
#274307
Witam
Po roku czas postanowiłem wrócić do problemu z turbiną. Mój silnik to 1.9 tdi BRU. Auto rozpędza się jak SDI, nie czuć kompletnie pracy turbiny. Jedynie na drugim biegu przy około 2,5 tys obrotów czuć minimalnie lepsze przyspieszenie.
Poniżej wypunktuje obserwacje:
- auto ma małą moc,
- przy puszczeniu gazu podczas zmiany biegu słuchać lekki świst oraz dodatkowo dźwięk jak na poniższym filmiku (na biegu jałowym tego nie słychać)
https://www.youtube.com/watch?v=fZkVI2m5gpA
- zimą po odpaleniu przez chwilę słychać cmokanie z okolic turbo
- vcds nie pokazuje żadnych błędów
- auto nic nie kopci
- egr i przepustnica czyszczone
- usunięte nieszczelności na rurach intercoolera + wymienione o-ringi na ich łączeniach
- auto nie wpada w tryb awaryjny, można je rozpędzić do 170-180 km/h, ale trwa to wieczność

Poniżej przesyłam również dzisiaj zrobione logi:
Statyczne:
a) 001 i 004 http://vaglogi.pl/log-001_004_WhDGp5.html
b) 003 i 011 http://vaglogi.pl/log-003_011_I05NP.html
c) 007 i 013 http://vaglogi.pl/log-007_013_X628wV.html
d) 018 i 023 http://vaglogi.pl/log-018_023_7Sfg2.html
Dynamiczne:
a) 001 i 004 http://vaglogi.pl/log-001_004_L4r6f5P.html
b) 003, 008 i 011 http://vaglogi.pl/log-003_008_011_U7rjD.html
c) 010 http://vaglogi.pl/log-010_4tl0cH.html

Czy na podstawie obserwacji i logów jest ktoś może w stanie doradzić mi w czym leży problem? Tak jak mówiłem, auto nie ma mocy. Zdaje sobie sprawę, że jest to silnik o mocy jedynie 90km. Mam porównanie z autami o podobnych gabarytach i mocy i golf wypada blado. W razie czego parę postów wyżej te same logi zrobione rok wcześniej.
Bardzo proszę o poradę od czego powinienem zacząć diagnozę i gdzie szukać problemu zanim wymienię turbinę.

Dziękuję za uwagę
By mecenas21 -  20 maja 2019, 19:38
#274343
Mam taki sam silnik i gdy dodam gazu to jednak wciska w fotel i nie jedno autko lepszej klasy pozostaje w tyle :). Może turbina źle działa?
Awatar użytkownika
By bOGDAN -  20 maja 2019, 20:10
 dolnośląskie
#274344
Mam BRU ,bez modyfikacji :
Ten dzwięk to tzw "surge" odgłos powoduje fala powietrza ,zbyt wydajna turbina w zakresie obrotów nic grożnego , widać ,że ruszałeś
synchronizację a było -2,9 i wiele BRU w tym mój ten parametr ma właśnie taki ( po ustawieniu rozrządu na blokadach ) .
może warto jechać na hamownię no nie wiem co mam poradzić .
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 maja 2019, 12:50
 pomorskie
#274350
michal2080 pisze:
20 maja 2018, 18:01
Jest ktoś w stanie mi powiedzieć jakie wartości kąta synchronizacji oraz dawki paliwa powinien mieć silnik BRU? Co do kata synchro wyczytałem gdzieś że w przedziale -1,5 do 0. VCDS wskazuje u mnie -2,9
w BRU na -1,5, widzę masz dobrze

Dodano po 2 minutach 46 sekundach:
turbo widać pompuje w miarę dobrze

Dodano po 3 minutach 49 sekundach:
masz za małą dawkę paliwa, w porywach 38,2 mg/suw gdzie zdrowy seryjny BKC osiąga nawet 47 mg

z logów nie widać nic niepokojącego poza bardzo ubogą dawką paliwa w dynamicznym 001, podjedź do tunera

ps. jaki jest przebieg auta bo przez myśl przeszedł mi mocno wytarty wałek rozrządu, wówczas dawka będzie uboga
By michal2080 -  21 maja 2019, 15:37
 pomorskie
#274352
Dzięki za odpowiedzi.

Tak, kąt synchronizacji przestawiałem z -2,9 na -1,5.

Jeśli chodzi o logi, to analizując na podstawie jakiś internetowych poradników to też wydaje mi się, że nie jest źle.

Przebieg to około 350 tyś km. Czy ta dawka paliwa nie wynika przypadkiem z tego, że jest to właśnie BRU?
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  21 maja 2019, 15:57
 pomorskie
#274353
Tak, BRU ma niższą dawkę od 105 konnych ale nie pamiętam czy jest to poniżej 40 mg

350 tys km, więc sprawdź wałek rozrządu

Dodano po 10 minutach 54 sekundach:
Też miałem okazję jeździć 92 konnym HDi Peugeot 308 i zbierał się lepiej niż BRU

Ja na twoim miejscu poświęciłbym 100-150 zł na hamownie
By michal2080 -  25 maja 2019, 20:01
 pomorskie
#274473
Za radą forumowicza @bOGDAN zainwestowałem w wakuometr. Sprawdziłem pompę vacum, wskazówka na wakuometrze latała jak opętana między ok -0,1 a -0,2 bara. Nieszczelność jest na króćcu pompy (jest luźny), jak dociskałem go ręką to podciśnienie wyniosło ok -0,6 bara. W tygodniu kupię pompę, wymienię i dam znać jaki efekt to przyniesie.

Dzisiaj wymieniłem pompę vacum. Wstawiłem używkę Boscha z nową uszczelką. Po odpaleniu silnika pompa generuje -0,9 bara, trzyma ciśnienie przy wciskaniu pedału hamulca oraz po zgaszeniu auta. Mam wrażenie że golf zrobił się trochę zrywniejszy. Na dniach sprawdzę wakuometrem kolejne wężyki. Rozumiem, że powinno w nich być podciśnienie bliskie generowanemu przez pompę?
By michal2080 -  05 cze 2019, 20:19
 pomorskie
#274762
Witam,
Tak jak dodałem we wcześniejszym poście - wymieniłem pompę vakum. Moja była nieszczelna, króciec luźny, dawała -0,1 do -0,2 bara. Zamontowałem używaną pompę Boscha z nową uszczelką. Teraz pompa daje -0,9 bara i trzyma ciśnienie po wyłączeniu auta. Samochód jeździ jakby nieco lepiej, szybciej się zbiera i dodatkowo dużo lepiej pracuje pedał hamulca (nie twardnieje po kilku wciśnięciach).
Sprawdziłem przewody podciśnieniowe i są szczelne. Akumulator podciśnienia cały (króciec też ładny), egr i przepustnica czyste. Miałem pomysł, że może sztanga się przypiekła w związku z brakiem podciśnienia przez dłuższy czas. Zrobiłem test VCDSem i sztanga działa dynamicznie, bez przycięć. Sprawdzałem ją też strzykawką i bez problemu się chowała. Z lekkim oporem nawet palcem można ją wcisnąć. Wg wakuometru blok zaworów magnetycznych podaje około -0,65 bara na gruszkę (oczywiście po wymianie pompy vakum). Dobrze rozumiem, że jeśli sztanga działa płynnie i dynamicznie to kierownice/zmienna geometria turbiny też powinny być okej?
Na dniach powtórzę logi, może po wymianie pompy jakaś potencjalna przyczyna się uwidoczni