Volkswagen Golf MK5

By prakson -  09 gru 2018, 22:35
 śląskie
#270169
Cześć,

Od pewnego czasu Golf Plus 1.9TDI BLS DSG z 2008 roku wydaje się słabszy oraz spalania wychodzą większe niż kiedyś.
Nie jestem w stanie dokładnie określić o ile jest słabszy - nie jestem głównym kierowcą tego samochodu.
Samochód jest w rodzinie od 6 lat. Obecnie ma przejechane 200 000 km. Turbina jest oryginalna.

Zrobiłem logi dynamiczne z grup 008,011,067

http://vaglogi.pl/log-008_011_ZhO97Ou.html - zablokowany 4-ty bieg, gaz w podłogę, bez kickdown, względnie prosta droga
http://vaglogi.pl/log-011_067_33Yt62.html

Korekcję wtrysków mieszczą się w +/- 0.20 na każdym z cylindrów.
Synchronizacja wałków ustawiona na +1°.

Z tego co udało mi się wywnioskować z logów doładowania to do 2000 obrotów jest rozjazd pomiędzy zadanym a aktualnym ciśnieniem doładowania - nie jestem w stanie tutaj określić czy mieści się to w normie.

Dodatkowo zaciekawił mnie temat DPFa. Zapełnienie popiołem 68g oraz ciekawsze - zapełnienie sadzą nie rośnie - wynosi cały czas 0%. Proces wypalania jest inicjowany co 360km.
Czy różnice ciśnień w grupie 067 mieszczą w normach (nigdzie nie znalazłem wartości prawidłowych) ?
Który czujnik może być problemem nie zliczania sadzy w DPF'ie ? (brak błędów w ECU)
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 gru 2018, 22:54
 pomorskie
#270170
BLS lepiej pracują na ujemnej synchronizacji -1,5 do -3, użytkownicy zgłaszają wówczas lepsze osiągi przy niższym spalaniu

Dodano po 4 minutach 1 sekundzie:
Z tego co udało mi się wywnioskować z logów doładowania to do 2000 obrotów jest rozjazd pomiędzy zadanym a aktualnym ciśnieniem doładowania - nie jestem w stanie tutaj określić czy mieści się to w normie.
Nigdy nie będzie idealnie, jest ok