Volkswagen Golf MK5

By michael230 -  25 lut 2019, 18:42
 podlaskie
#272089
Już od dłuższego czasu zmagam się z czkawką, szarpaniem silnika. Przez ostatnie kilka miesięcy wszytko było w porządku, a kilka dni temu problem powrócił. Wczoraj tak szarpało, że myślałem już o zerwanych poduszkach silnika, bo cały samochód zaczął dziwnie drgać, a i dwumasa delikatnie zaczęła stukać (wymieniona 100 tys km temu). Silnik jest po lekkim programie.
Czy możecie spojrzeć na logi?
Dynamiczny:
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-011_010_0OILXDS.html
Grupy 001, 013, 023: http://vaglogi.pl/log-001_013_023_n4jIPkj.html
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_RiMPp8x.html

Statyczny:
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_mBfw5l5.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_S111Hp.html

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_C9BY65.html
Ostatnio zmieniony 08 mar 2019, 21:34 przez michael230, łącznie zmieniany 1 raz.
By michael230 -  08 mar 2019, 21:21
 podlaskie
#272390
Niby już zregenerowany.
Udało mi się zlogować parametry w czasie szarpania.

na 2 biegu:
Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_lUDZYPo.html (2 bieg)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_rZeP4I.html (2 bieg)
Grupy 001, 013, 023: http://vaglogi.pl/log-001_013_023_M52gY.html (2 bieg)

na 3 biegu:
Dynamiczny:
Grupy 003, 008, 011: http://vaglogi.pl/log-003_008_011_AL73N1.html (3 bieg)
Grupy 010, 011: http://vaglogi.pl/log-010_011_26S8j8.html (3 bieg)
Grupy 001, 013, 023: http://vaglogi.pl/log-001_013_023_fb6gt.html (3 bieg)

niezależne:
Statyczny:
Grupa 013: http://vaglogi.pl/log-013_z03J9CH.html
Grupa 018: http://vaglogi.pl/log-018_0k2qH.html

Basic settings:
Grupa 011: http://vaglogi.pl/log-011_19m9f.html

Dodano po 23 godzinach 50 minutach 6 sekundach:
Re: Szarpanie silnikiem, 1,9tdi dpf out egr off
Bardzo dziwna sprawa.
Dziś znowu przejrzałem i pozamieniałem wężyki podciśnienia od vacum do gruszki itd. Rozruszałem gruszkę śrubokrętem tzn. pchałem w dół ten dolny króciec kilka razy, przytkałem wlot podciśnienia gruszki również kilka razy.
Wyczyściłem rurkę odpowietrzenia skrzyni korbowej, bo była cała zaolejona na łączeniu z rurą filtr-turbo.
Odpalam samochód i w ogóle inna praca. Wkręca się na obroty, brak efekty surge na postoju. Jazda próbna, brak szarpania, ciągnie od 1800 w górę na każdym biegu.
Rozumiem, że problem leży w gruszce i w 99% turbo do regeneracji.