Volkswagen Golf MK5

By Bibannn -  16 lip 2019, 21:30
 zachodniopomorskie
#275828
Witam, :thank_you:
pomóżcie w analizie logów.
Przy odpalaniu na zimnym silniku przydusi i puści biało niebieski dymek, mocno trzęsie silnikiem drgania odczuwalne za kierownicą w fotelu. Odczuwalny brak mocy. Raz podczas jazdy mi przydusił wywaliło check engine i błędy takie jak:
6 Faults Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - -
17678 - PD Unit Injector: Cylinder 4 (N243): Regulation Range Exceeded
P1270 - 000 - -
16688 - Cylinder 4: Misfire Detected
P0304 - 000 - - - Intermittent
17675 - PD Unit Injector: Cylinder 3 (N242): Regulation Range Exceeded
P1267 - 000 - -
17671 - PD Unit Injector: Cylinder 2 (N241): Implausible Signal
P1263 - 000 - -
16686 - Cylinder 2: Misfire Detected
P0302 - 000 - - - Intermittent

usunąłem błędy VCDS'em, nie pojawiły się znowu ale objawy dalej występują. Zna ktoś co oznaczają te błędy?
Zrobiłem logi statyczne grupy 13, 18 i 23. Wszystko wydaje mi się OK, ale niepokoi mnie grupa 18 gdy po przygazowaniu zamiast 4 pojawia się 128. Udostępniam poniżej:

http://vaglogger.apphb.com/log/5d2e24efdfa5103fb89a9c07

Czego może to być przyczyną? Uszkodzone pompki, czy może uszczelniacze pompek dlatego kopci przy odpaleniu? Prosze o rady! :unsure:
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  16 lip 2019, 22:20
 pomorskie
#275833
grupa 18 gdy po przygazowaniu zamiast 4 pojawia się 128.
to normalne

Jeśli błędy nie powracają to jest ok, może była kiedyś wiązka odpinania i błędy się zapisały

Dodano po 1 minucie 56 sekundach:
z logów nic nie wynika, kolega @A-R-T-U-R ma spore doświadczenie z walką z porannym dymkiem i telepaniem :P
By Bibannn -  19 lip 2019, 18:39
 zachodniopomorskie
#275876
Dzięki za odpowiedz!
Kupie zestaw uszczelniaczy i spróbuję wymienić. Tylko boję się ustawiania pompowtrysków po zamontowaniu. Oglądając poradniki wydaje się to łatwe, ale wiecie jak to bywa w realu to trochę się cykam :P
By Bibannn -  24 lip 2019, 11:10
 zachodniopomorskie
#275980
Zrobiłem jeszcze logi od razu po odpaleniu na zimnym silniku.

http://vaglogger.apphb.com/log/5d381f2bdfa5104eb8eada26

W tym czasie przydusił ostro oraz strasznie kopcił na jasno/niebiesko coś takiego i trzęsło całym autem. Po ustaniu kopcenia przestaje też trząść silnikiem. Już nie mam pojęcia co tu wymienić. Serio ryzykować i zmieniać uszczelniacze? Oleju nie ubywa. A i pojawiły się błędy bez kontrolki check engine:
2 Faults Found:
18051 - Please check DTC Memory of Electric Load Controller
P1643 - 000 - - - Intermittent
16685 - Cylinder 1: Misfire Detected
P0301 - 000 - - - Intermittent

Proszę o konkret rady :(
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  24 lip 2019, 12:14
 pomorskie
#275981
wtryskiwacz nr 1 szwankuje, osiągnięta graniczna wartość 2,99 mg/suw, zamień wtryskiwacze 1 z 2 i 3 z 4 bo wartości wtryskiwaczy 1 i 3 są poza zakresem. Da to pogląd czy wartości idą za wtryskiwaczami czy wartości zależne są od danej wiązki, jeśli po zamianie wartości się nie zmienią na cyl 1 i 3 tzn że przyczyna tkwi nie w pompkach tylko w wiązce bądź w sterowaniu. Może też być wina uszczelnień na zimnym. Wymień uszczelniacze, przy okazji sprawdź stan wałka rozrządu