Volkswagen Golf MK5

#41386
Witam.

Mam taki problem w swojej golfinie. Podejrzewam przepływomierz, ale nie jestem pewny, dlatego proszę o zrzucenie okiem na moje logi.

Golf Plus TDI 2,0 Automat

Problem polega na tym, ze auto czasami skacze na obrotach i nawet czasami gaśnie. Skakanie pojawia się na wszystkich biegach P,R,N,D. Naj częściej na wolnych obrotach, lecz tez podczas jazdy przy ok. 1500 rpm. Przy ruszaniu z "R" lub "D" zdarza się ze auto i skacze w obrotach (840 --> 780 --> 1200 --> 999 --> 840) lecz tez czasami gaśnie. Nie ma to znaczenia czy auto jest zimne czy cieple, lecz naj częściej ten błąd pojawia się na zimnym silniku.

Co Jeszce jest ciekawe, to ze zauważyłem ze przepływomierz BARDZO CZĘSTO po odpaleniu auta na zimnym lub ciepłym silniku podaje wysokie pomiary "MGR" (standard 180 -300, a podaje 4xx) dopóki się letko nie naciśnie na gaz, gdzie pomiar odrazu spada na dozwolona zawartość (250-270 mgr).

Myślę ze EGR i przepustnica jest OK, gdyż te części były wymieniane ok. 2 mies. temu, na nowe, dobrej jakości.

I chciałem jeszcze dodać ze jak odłączę przepływomierz, to auto sprawie się bez zarzutów, i mocy tez nie traci (ocywiscie pomiary są inne, według wgranej mapy).

LOGI TUTAJ

Bardzo proszę o pomoc. Dołączam logi.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 kwie 2011, 12:23
 pomorskie
#41431
powinieneś 003 i 010 zalogować dynamicznie czyli od 1500 rpm pedał przyśpieszenia na 100% do końca czyli gdzieć do 4200 rpm, przy okazji 011

poza tym, jeżeli auto powyżej 1500 rpm przyśpiesza normalnie to przepływomierz nie tnie dawki, z tego co słyszałem częstą tego typu przyczyną jest szwankująca w 2.0 TDI przepustnica
#41494
No czytalem ze tak powinno sie robic... i tez tak zrobilem, i nie bylo nic nadzwyczajnego, wygladalo wszystko ok.

Zastanawia mnie tylko to skakajace obroty po lub gasniencie silnika.

Juz jezdze 3 dni, z odlaczonym przeplywomierzem, i ani obroty nie skacza ani auto nie gasnie po odpaleniu.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  23 mar 2016, 19:14
 śląskie
#221289
Nie wiem gdzie, więc zadam pytanie tutaj. Czy po odłączeniu przepływomierza powinna być jakaś reakcja? Chodzi mi np. jakąś kontrolkę, spadek mocy itp. Pytam ponieważ dzisiaj moim autem przejechał się mechanik i mówi mi, że jest on przymulony! Po drodze do domu wpadłem na pomysł odłączenia przepływki, ale nie było żadnej reakcji. Macie jakieś sugestie? O podłączeniu vcds wiem, ale do soboty nie mam czasu. Pzdr
#221307
sputniksputnik pisze:No czytalem ze tak powinno sie robic... i tez tak zrobilem, i nie bylo nic nadzwyczajnego, wygladalo wszystko ok.

Zastanawia mnie tylko to skakajace obroty po lub gasniencie silnika.

Juz jezdze 3 dni, z odlaczonym przeplywomierzem, i ani obroty nie skacza ani auto nie gasnie po odpaleniu.
proszę profil uzupełnij!
Awatar użytkownika
By pitt52 -  25 mar 2016, 19:53
 śląskie
#221636
pitt52 pisze:Nie wiem gdzie, więc zadam pytanie tutaj. Czy po odłączeniu przepływomierza powinna być jakaś reakcja? Chodzi mi np. jakąś kontrolkę, spadek mocy itp. Pytam ponieważ dzisiaj moim autem przejechał się mechanik i mówi mi, że jest on przymulony! Po drodze do domu wpadłem na pomysł odłączenia przepływki, ale nie było żadnej reakcji. Macie jakieś sugestie? O podłączeniu vcds wiem, ale do soboty nie mam czasu. Pzdr
Spróbowałem dzisiaj coś zrobić z moim silnikiem, ale nie wiem co dalej, dlatego też, proszę o ocenę tego co zrobiłem. Dodam, że nie było żadnych błędów na silniku. Auto jest słabe i nie ma mocy, nie kopci, pali na dotyk czy zimny czy ciepły, spalanie poniżej 6/100 km. Nie wiem co jeszcze mogę samodzielnie zrobić, więc proszę was o pomoc. Aha, zmierzyłem mu jeszcze czas do setki i wyszło 29 sekund. Chyba trochę za dużo. Górkę "widzi" wcześniej niż ja.
Kurcze, no nie wiem i nie mogę sobie poradzić z tym jak wstawić te pliki na forum. Pomożecie!
Już wiem jak wrzucić te logi. Mea Kulpa. Nie doczytałem.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 7:43 przez pitt52, łącznie zmieniany 1 raz.
#221654
bez logów to wróżenie z fusów, jeśli walnięta przepływka to w logach będzie stala wartość nie reagująca na zmianę położenia pedału przyspieszenia bodajże 550mg/suw, 29 sec do 100km.h to absolutny brak doładowania co może mieć róznież związek z walniętą przepływką aczkolwiek bardziej obstawiam na turbo lub jego sterowanie niż przepływkę

ps. czy po wyłączeniu i ponownym odpaleniu moc na chwile wraca?
#221695
Wiem, że to wróżenie z fusów. Na razie udało mi się to co jest poniżej. Nie wiem czy zrobiłem to dobrze, bo to pierwszy raz, więc proszę o wyrozumiałość i ewentualnie wskazówki. Sugerujesz Mettennos, że to turbina. Hm.. no była regenerowana w rok temu. Trudno mi określić jak było przed regeneracją, ale z tego co pamiętam to dostawał dobrego gwałtownego kopa po przekroczeniu około 2500 mp. Teraz też jest to odczuwalne, ale zdecydowanie łagodniej. Byłem u tego gościa co ją regenerował i stwierdził, oczywiście po podłączeniu pod kompa i przejechaniu się, że z turbiną jest wszystko ok. Była jeszcze około 4-5 miesięcy temu taka sytuacja, że dałem auto synowi, a ten odłączył wężyk podciśnienia przy EGR. Od razu samochód dostał takiego kopa, że aż miło. Podłączyłem go z powrotem i wykasowałem błąd. Próbowałem również wczoraj tego samego, ale tym razem nie było reakcji. Turbina ma jeszcze 2 lata gwarancji, ale gość jest święcie przekonany, że to nie wina turbiny., więc nie wiem czy go dalej męczyć, czy szukać winy gdzie indziej. Proszę o sugestie.

Friday,28,August,2015,17:42:58:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910
--------------------------------------------------------------------------------
--------------------------------------------------------------------------------
Readiness Status: 00000000 00000110 10000000 00000000
MIL Status: MIL OFF
Comprehensive Components: Passed
Fuel System: Passed
Exhaust Gas Recirculation: Passed
Number of EOBD-related DTC(s): 0

Sunday,30,August,2015,17:17:56:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910

Address 01: Engine (03G 906 016 JK)

17:17:54 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.35 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.16 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
0.00 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
-0.19 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

17:17:54 Group 003: Exhaust Gas Recirculation (EGR)
819 /min Engine Speed (G28)
240.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (spec.)
240.0 mg/str Exhaust Gas Recirculat. (actual)
43.0 % Exhaust Gas Recirc. Duty Cycle

17:17:54 Group 001: Injection Quantity
819 /min Engine Speed (G28)
5.5 mg/str Injection Quantity
6.6°KW Injection Duration (specified)
43.2°C Coolant Temperature (G62)

Monday,21,September,2015,10:50:34:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910

Address 01: Engine (03G 906 016 JK)
10:50:33 Group 013: Idle Stabilization (Injection Quantity Deviation)
0.28 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 1
-0.16 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 2
-0.21 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 3
0.12 mg/str Injection Quantity Deviation Cyl. 4

10:50:33 Group 018: Injector Status
0.0 Injector Status Cylinder 1
0.0 Injector Status Cylinder 2
0.0 Injector Status Cylinder 3
0.0 Injector Status Cylinder 4

10:50:33 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-11.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-14.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-7.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-20.0 Switch Time Deviat. Cylinder 4
Friday,25,March,2016,18:15:38:62939
VCDS -- Windows Based VAG/VAS Emulator
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)
Data version: 20130910

Address 01: Engine (03G 906 016 JK)

18:15:36 Group 023: Injector Switch Time Deviation
-1.0 Switch Time Deviat. Cylinder 1
-29.0 Switch Time Deviat. Cylinder 2
-35.0 Switch Time Deviat. Cylinder 3
-50.0 Switch Time Deviat. Cylinder

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256238.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_255837.html
Grupa 011: http://vaglog.pl/log_255836.html
Grupa 023: http://vaglog.pl/log_255835.html
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_256237.html

Grupa 008: http://vaglog.pl/log_255833.html
Grupa 008: http://vaglog.pl/log_255832.html
Ostatnio zmieniony 21 kwie 2016, 18:09 przez pitt52, łącznie zmieniany 3 razy.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  26 mar 2016, 14:31
 zachodniopomorskie
#221733
Takie logi to nie logi
Statycznie na rozgrzanym temp. wg vcdsa min 80 st. z wyłączonymi wszystkimi odbiornikami tj. ( światła, climatronic, radio i itp. ) 01,04,07,013,18,023, moze byc kilka na raz.
Dynamicznie max 2 bloki na raz, koniecznie tylko 03 i 011 razem.
03 i 011 od 1500-4000 Obr na 3 biegu z gazem do deski, to samo na 4 biegu
Daj jak masz skany błędów z ecu.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  26 mar 2016, 19:43
 śląskie
#221770
PinkFloydBłędów w ecu nie ma żadnych i nie było. Pisałem o pojawieniu się błędów jak eksperymentalnie odłączyłem przepływkę i podciśnienie z egr. Zrobiłem logi raz jeszcze i może teraz się udało.
STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_256038.html
Grupa 001, 004, 007: http://vaglog.pl/log_256034.html

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256037.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256036.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256035.html
Może teraz ktoś coś z tego wywnioskuje?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  26 mar 2016, 19:51
 zachodniopomorskie
#221771
W zakresie 2400-3400 masz niedoładowanie, po overbooscie n75 zbija ciśnienie ale turbawka nie jest w stanie szybko wstac do żądanej wartości, dolot jest szczelny, wskazania przepływki OK. Po prostu trzeba rozebrać i wyczyścić turbawke, przy okazji sprawdzić gruszkę czy się nie zacina. W tym zakresie masz mniejsze doładowanie niż stary TDI 1Z 90KM z 1991r. to nie dziwne ze w porządnym zakresie nie ma zbytnio mocy.
By Bartas -  26 mar 2016, 19:52
 kujawsko-pomorskie
#221772
pitt52 pisze:PinkFloydBłędów w ecu nie ma żadnych i nie było. Pisałem o pojawieniu się błędów jak eksperymentalnie odłączyłem przepływkę i podciśnienie z egr. Zrobiłem logi raz jeszcze i może teraz się udało.
STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_256038.html
Grupa 001, 004, 007: http://vaglog.pl/log_256034.html

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256037.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256036.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256035.html
Może teraz ktoś coś z tego wywnioskuje?
Na moje przeplywka do wymiany .... na 3 biegu powinno byc lekko ponad 1100 ....
Ale swoją drogą masz na poczatku nie doładowanie a pozniej przeładowanie :/
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 19:55 przez Bartas, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  26 mar 2016, 19:55
 zachodniopomorskie
#221775
Bartas pisze:
pitt52 pisze:PinkFloydBłędów w ecu nie ma żadnych i nie było. Pisałem o pojawieniu się błędów jak eksperymentalnie odłączyłem przepływkę i podciśnienie z egr. Zrobiłem logi raz jeszcze i może teraz się udało.
STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_256038.html
Grupa 001, 004, 007: http://vaglog.pl/log_256034.html

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256037.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256036.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256035.html
Może teraz ktoś coś z tego wywnioskuje?
Na moje przeplywka do wymiany .... na 3 biegu powinno byc lekko ponad 1100 ....
Nie w tym silniku przy idealnym 2040 wartość przepływki dla nowego 850-950, przy niedoładowaniu wartość spada poniżej 850 czyli odpowiedni reaguje. W BXE wskazanie 850 adekwatne do max dawki dla tego przedziału mapy. Powyżej 950 przy żądanym doładowaniu 2040 i aktualnym równym 2040 oznacza nieszczelnosc w dolocie, poniżej 850 oznacza nieszczelnosc przed przeplywka albo jej uszkodzenie.
Ostatnio zmieniony 26 mar 2016, 20:01 przez PinkFloyd, łącznie zmieniany 2 razy.
By Bartas -  26 mar 2016, 19:59
 kujawsko-pomorskie
#221776
PinkFloyd pisze:
Bartas pisze:
pitt52 pisze:PinkFloydBłędów w ecu nie ma żadnych i nie było. Pisałem o pojawieniu się błędów jak eksperymentalnie odłączyłem przepływkę i podciśnienie z egr. Zrobiłem logi raz jeszcze i może teraz się udało.
STATYCZNE:
Grupa 013, 018, 023: http://vaglog.pl/log_256038.html
Grupa 001, 004, 007: http://vaglog.pl/log_256034.html

DYNAMICZNE:
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256037.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256036.html
Grupa 003, 011: http://vaglog.pl/log_256035.html
Może teraz ktoś coś z tego wywnioskuje?
Na moje przeplywka do wymiany .... na 3 biegu powinno byc lekko ponad 1100 ....
Nie w tym silniku przy idealnym 2040 wartość przepływki dla nowego 850-950, przy niedoładowaniu wartość spada poniżej 850 czyli odpowiedni reaguje. W BXE wskazanie 850 adekwatne do max dawki dla tego przedziału mapy.

Hymmm, no faktycznie bkc :wacko: A Ty Pink pamietasz ile masz w swoim bls po chipe ?
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  26 mar 2016, 20:04
 zachodniopomorskie
#221778
Wszystkie 1.9 tdi 105KM maja tak samo, inaczej jest dla 1.4 tdi tam wartości sa 1000, inaczej dla 2.0tdi i itp. Wartość 03 porównuje sie z 011 w podanym zakresie gdzie żądane doładowanie jest równe rzeczywistemu, wtedy przedział powinien być 850-950. W overbooscie zawsze będzie więcej. U mnie na nowej turbawce i przepływce przy adekawtnym doładowaniu jest 850-950. Przy overbooscie dochodzi do 1100 co jest normalne bo ciśnienie jest większe niż chce ecu i więcej powietrza idzie przez przepływke.
Jak ciśnienie jest 0,8 bara to nawet nie wiadomo jak wysterowana przepływka mocy nie doda. Trzeba doprowadzić doładowanie do porządku i ponownie zrobic 03 i 011.