Volkswagen Golf MK5

By wojniz -  11 sty 2018, 22:27
 podkarpackie
#260927
Witam,
zapaliła mi się kontrolka od ASR, a po jakimś czasie Check Engine. Następujące błędy poniżej.
Czujnik położenia wału powinien być OK... bo go wymieniłem na nowy. Błąd niestety został. Za wszelkie sugestie będę wdzięczny.
Kod: Zaznacz cały
Address 03: ABS Brakes       Labels: 1K0-907-379-MK70.lbl
Control Module Part Number: 1K0 907 379 N
  Component and/or Version: ASR FRONT MK70      0103
           Software Coding: 0017025
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 3D71DF7F648475F00BD
1 Fault Found:

01314 - Engine Control Module 
            013 - Check DTC Memory

                Address 01: Engine       Labels: 06A-906-033-BGU.LBL
Control Module Part Number: 06A 906 033 CA
  Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2V     5755
           Software Coding: 0000071
            Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
                      VCID: 60CF460BB3B6781840B
1 Fault Found:

16719 - Crankshaft Position Sensor (G28) 
            P0335 - 009 - Malfunction
             Freeze Frame:
                    RPM: 608 /min
                    Mass Air / Rev.: 87.2 mg/str
                    Bin. Bits: 00000100
                         0


Readiness: 1110 1101
By wojniz -  02 lut 2018, 17:38
 podkarpackie
#261626
@Bartolomeo171 Z zapalaniem problemu brak. Podczas jazdy... trudno powiedzieć. Miałem ostatnio delikatne wrażenie, że jak ciągnąłem go od 2,5 tyś do 5 tyś, jakby coś delikatnie poszarpywał, ale sam nie wiem, czy to nie wina paliwa, bo to było po tankowaniu.

Na dobrą sprawę to ASR nie działa tylko, a tak to trudno do czegokolwiek się przyczepić:fluff:
By wojniz -  24 lut 2018, 22:16
 podkarpackie
#262288
Aktualizacja tematu, bo jakiś postęp poczyniłem.
VCDS wyraźnie nie wskazywał, ale w internecie błąd ten był opisywany jako problem z instalacją. Więc zacząłem szukać i wszystko wskazuje, że winna jest wiązka idąca do komputera.

Rozebrałem podszybie, a tam kable idące do komputera leżały praktycznie w błocie/wodzie :sleepy: Przewody od czujnika położenia wału idą niestety w wiązce, która znajduje się we wtyczce dalszej (do ECU wchodzą dwie). Chciałem wyciągnąć komputer, żeby odpiąć wtyczkę, niestety nie udało mi się to:/ Odkręciłem dwie śrubki, co trzymają komputer, nie udało mi się niestety wyszarpać go z podszybia (jeżeli ktoś wie jak, to proszę o poradę). Poczyściłem trochę z błota/wody przewody, poruszałem kablami w wiązce i winny chyba się znalazł.

Po poskładaniu wszystkiego błąd raz był, a raz nie. Check niby się nie świeci, jednak kontrolka od ASR się zaświeca (błąd wskazujący na błędy w ECU). Po wykasowaniu błędu w ECU, można było wykasować błąd w module ABS (wcześniej błędów usunąć się nie dało - od razu wracały). Zakładam więc, że błąd raz jest a raz nie - jak się uda.
By wojniz -  14 mar 2018, 11:38
 podkarpackie
#262867
Kolejna aktualizacja.
Niestety, okazało się że przyczyną nie jest instalacja w podszybiu. Wyciągnąłem komputer, rozizolowałem wiązkę. Na ile mogłem sprawdzić przewody idące do czujnika, na tyle sprawdziłem - wygląda, że są OK.

Dokonałem jednak odkrycia. Błąd pojawia się po zapaleniu/zgaszeniu silnika. Gdy samochód pochodzi przez minutę, to błąd mogę skasować. Jednak jak zgaszę samochód to błąd wraca. Na samym zapłonie gdy błąd wykasuję, to błąd wraca :fluff:

Kurcze, ręce opadają. Już nosi mnie na kupno 3 czujnika, bo może akurat ten co kupiłem też jest uwalony - przecież to mało prawdopodobne:/

edit:
Błąd pojawia się po dodaniu gazu. Mogę go skasować, gdy zapalę samochód i pracuje on na biegu jałowym.