Volkswagen Golf MK5

By BlaziS -  20 mar 2015, 19:31
 śląskie
#170675
Witam! Mój golf mk 5 1,6 102KM zachorował, a mianowice po przeskanowaniu vcds'em pokazuje błąd:

1 Fault Found:
19617 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Pump Current Wire: Open Circuit
P3161 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 1408 /min
Bin. Bits: 00001000
Voltage: 4.960 V
Voltage: 0.000 V
RPM: 1280 /min
Bin. Bits: 00100000
Voltage: 5.100 V
Voltage: 0.000 V

Readiness: 0000 0000

Z tego co się dowiedziałem to może mieć to coś wspólnego z dogrzewaniem pierwszej sondy lambda.
Wiem, że powinienem sprawdzić to "fizycznie" bo błąd wyskoczył już 2 raz.
Tutaj wklejam instrukcję bo może komuś się przyda do sprawdzenia "fizycznego":

Obrazek
Obrazek

Chciałbym dowiedzieć się jak mogę dokładniej sprawdzić vcds'em sondę, żeby dokładnie zdiagnozować czy to padła
grzałka w sondzie czy cała sonda do wymiany czy to np. tylko przewód.
W vcds'ie wszedłem w bloki pomiarowe silnika 31, 32 i 33. Powiedzcie mi jakie mają być te wartości co są na zdjęciach i

jak przeprowadzić test sondy krok po kroku, żeby sprawdzić wartości. Print screeny robiłem na zgaszonym silniku bo nie do

końca wiem jak zrobić test. Poniżej fotki:

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Ostatnio zmieniony 23 mar 2015, 20:34 przez BlaziS, łącznie zmieniany 1 raz.
By BlaziS -  21 mar 2015, 18:24
 śląskie
#170793
Dla potomnych :cool:
z forum vw-passat opis jak zrobić test sond lambda i katalizatora:
Grupa 030. Układ regulacji lambda.
1. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
2. Status układu regulacji sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

W grupie 030 w polu 1 można zaobserwować kilkucyfrowy kod binarny, który zawiera status sondy przed katalizatorem. W polu 2 jest to samo, ale dla sondy za katalizatorem. Cyfry oznaczają, czy ogrzewanie sondy działa i czy kontrola sondy jest poprawna i aktywna. Wartość ta powinna oscylować między 111 (grzałka) i 011 (od grzałki). Dwie ostatnie cyfry mogą się wahać między 1-0, ale powinna być przede wszystkim 1.
1 działa, 0 nie działa - 1 bit - grzanie sondy, 2bit - sensor gotowy do pracy, 3bit aktywna kontrola (praca czujnika)
000-Brak sondy
100-Grzałka włączona
010-110-Sonda gotowa do pracy
011-111-Sonda pracująca

Grupa 031. Układ regulacji lambda.
1. Sonda przed katalizatorem wartość aktualna.
2. Sonda przed katalizatorem wartość zadana.

W grupie 031 wartości jakie będziemy obserwować oznaczają napięcie sondy lambda, które przekładają sie na wartość AFR-u mniej więcej tak : (1.5V)= 1 tj. 14.7:1 AFR, 0.85 = 12.5:1 AFR, 0.75 = 11:1 AFR itd. Jak łatwo wywnioskować AFR otrzymamy przez pomnożenie wartości pokazywanej przez sondę lambda przez 14,7. Przykładowo auto którego AFR wynosi 14:1 ( lambda 0,95 ) i utrzymuje tą wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę trochę za ubogą z kolei auto którego AFR wynosi 10:1 (lambda 0,70) i utrzymuje ta wartość pod doładowaniem blisko odcięcia , ma mieszankę zbyt bogatą. Pamiętajmy ze ubogi AFR jest naszym wrogiem , jazda ze zbyt ubogiej mieszance przez długi okres czasu to nieunikniona katastrofa. Idealnie jest jeśli na biegu jałowym widać 14.7:1 , przy średnich obrotach (granice 3,5 - 4 tys.) 13:1 , oraz przynajmniej 12:1 w okolicach odcinki .

Grupa 032. Układ regulacji lambda - wyuczone wartości adaptacji.
1. Wyuczone wartości lambda przy jałowym biegu (Add).
2. Wyuczone wartości lambda przy częściowym obciążeniu (Mul).

W grupie 032 pole 1 przedstawia stan wyuczonych wartości na biegu jałowym, pole 2 przedstawia stan wyuczonych wartości przy częściowym obciążeniu, czyli w czasie jazdy. Wartości te powinny oscylować jak najbliżej 0. Dopuszczalny przedział to od -10% do +10% (minus wskazuje pracę silnika na bogatej mieszance, a plus wskazuje pracę na ubogiej). Jeśli wartość osiągnie ok. 25% (jest to górna granica).
Add = additiv – usterka coraz słabiej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku zsumowanych (addytywnych) wartości wyuczonych czas wtrysku zostaje zmieniony o stałą wartość. Wartość ta nie jest zależna od podstawowego czasu wtrysku.
- Mul = multiplikativ – usterka coraz silniej uwidacznia się przy wzrastających obrotach. W przypadku wyuczonych wartości mnożonych (multiplikatywnych), dotyczy ona procentowej zmiany czasu wtrysku. Ta zmiana zależna jest od podstawowego czasu wtrysku.
Niskie wartości wyuczone lambda
- Niskie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych, przy częściowym obciążeniu: możliwe rozcieńczenie oleju (wysoki udział paliwa w oleju).
- Nieszczelny wtryskiwacz- sprawdzić wtryskiwacze.
- Za wysokie ciśnienie paliwa – sprawdzić regulator ciśnienia paliwa i utrzymywane ciśnienie.
- Stale otwarty zawór elektromagnetyczny zbiornika węgla aktywnego – sprawdzić zawór elektromagnetyczny.
- Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.
- Uszkodzone podgrzewanie sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.
Wysokie wartości wyuczone lambda
- Wysokie wyuczone wartości na jałowym biegu przy normalnych wartościach wyuczonych przy częściowym obciążeniu: możliwe fałszywe powietrze w górnej części kolektora ssącego – sprawdzić szczelność systemu zasysania powietrza - dolot.
- Fałszywe powietrze między czujnikiem masy powietrza a klapą przepustnicy.
- Niedrożny wtryskiwacz – sprawdzić ilość wtryskiwanego paliwa.
- Uszkodzony czujnik masy powietrza G70 – sprawdzić czujnik masy powietrza.
- Za niskie ciśnienie paliwa – sprawdzić ciśnienie paliwa i utrzymywane ciśnienie.
- Fałszywe powietrze – uszczelka kolektora wydechowego.
- Uszkodzony układ podgrzewania sondy lambda lub zabrudzenie sondy lambda – sprawdzić układ podgrzewania sondy lambda.

Grupa 033. Układ regulacji lambda.
1. Regulator lambda dla sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.

W grupie 033 obserwujemy w polu 1 tzw. korektę lambda krótkoterminową wskazywana wartość musi oscylować w pobliżu 0. Jeżeli zostanie wskazana stała wartość 0 to znaczy, że układ regulacji lambda przełączy się z regulacji na sterowanie.
W polu 2 widzimy aktualne napięcie sondy lambda przed katalizatorem, właściwe dla tego silnika na biegu jałowym to 1,5V które daje 14,7:1 AFR czyli teoretycznie idealny stosunek stechiometryczny co oznacza, że na 14,7 jednostek wagowych powietrza potrzeba 1 jednostkę wagową paliwa. Przy ocenie AFR warto zwrócić uwagę na grupy 031 i 033 razem.

Grupa 034. Układ regulacji lambda- diagnoza sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem (sprawdzanie stopnia zużycia sondy lambda, kontrola trwania okresu).
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Czas trwania okresu sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
4. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem

W grupie 034 pole 2 mamy temperaturę katalizatora, która najprawdopodobniej pochodzi z pierwszej sondy lambda. Nie jest to co prawda czujnik ETG, ale jest dosyć blisko kolektora i po ostrzejszej jeździe możemy tam zerknąć i mieć jakiś odniesienie co do temperatury spalin.
W nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda przed katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 350*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S1 OK lub B1-S1 NOT OK. W polu 3 pojawi się aktualna wartość trwania okresu, która określa czas między dwoma przeskokami napięcia (np. bogata – uboga – bogata) sondy lambda i stanowi wzorzec dla stanu zużycia sody lambda. Wartość ta musi zawierać się powyżej 0.80. Dla nowej sondy wynosi ok. 1,99 i zmniejsza się wraz ze zużyciem.
Oporność grzałki we wtyczce 3-4 pin ok. 3.8Ω.
Oporność na pinach we wtyczce 2 i 6pin ok. 100 Ω.

Grupa 035. Nie dotyczy.

Grupa 036. Kontrola sondy lambda za katalizatorem.
1. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
2. Wynik sprawdzania stopnia zużycia sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

W grupie 036 w nastawach podstawowych można przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem.
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings).
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W drugim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
B1-S2 OK lub B1-S2 NOT OK.

Grupa 037. Układ regulacji lambda za katalizatorem.
1. Obciążenie silnika.
2. Napięcie sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.
3. Czas zatrzymania regulatora lambda przed katalizatorem.
4. Wynik (test WŁ./test WYŁ/system sprawny/niesprawny).

W grupie 037 możemy przeprowadzić test sondy lambda za katalizatorem. Z reguły po przeprowadzeniu testu w grupie 036 wynik testu pojawia się także tu automatycznie. Jeśli jednak nie będziesz miał wyniku postępuj analogicznie jak w grupie 036.

Grupa 038. Nie dotyczy.

Grupa 039. Nie dotyczy.

Grupa 040. Nie dotyczy.

Grupa 041. Układ podgrzewania sond lambda za i przed katalizatorem.
1. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem.
2. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej przed katalizatorem [Podgrzewania przed katalizatorem włączone. Podgrzewanie przed katalizatorem wyłączone].
3. Rezystancja układu podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.
4. Układ podgrzewania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem [Podgrzewania za katalizatorem włączone. Podgrzewanie za katalizatorem wyłączone]

Grupa 042. Nie dotyczy.

Grupa 043.Układ regulacji lambda za katalizatorem.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Napięcie sondy lambda za katalizatorem.
4. Wynik sprawdzania sondy lambda zainstalowanej za katalizatorem.

W grupie 043 możemy zarówno podejrzeć pracę sondy lambda za katalizatorem jak i wykonać test na jej sprawność. Wynik testu podobnie jak w grupie 037 powinien pojawić się po wykonaniu testu w grupie 036, jeśli jednak po tym nie będzie widoczny, postępujemy analogicznie do grupy 036.

Grupa 044. Nie dotyczy.

Grupa 045. Nie dotyczy.

Grupa 046. Układ regulacji lambda- sprawdzanie działania katalizatora.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura katalizatora.
3. Zachowanie się amplitudy.
4. Wynik sprawdzania wymienialności katalizatora
(test wyłączony/test włączony/katalizator B1 prawidłowy/katalizator B1 nieprawidłowy)

W grupie 046 możesz przeprowadzić test na sprawność katalizatora, aby test w ogóle się rozpoczął musi być poprzedzony testem sondy lambda przed katalizatorem w grupie 034, następnie:
1. Wejdź w nastawy podstawowe (04 Basic Settings) min. temp. katalizatora 550*C
2. Naciśnij pedał hamulca (nie puszczać), a następnie gazu, obroty powinny wzrosnąć.
3. W ostatnim polu pojawi się napis test ON, trzymaj tak, aż nie pojawi się wynik testu:
Cat B1 OK lub Cat B1 NOT OK.

Grupa 047. Nie dotyczy.

Grupa 048. Nie dotyczy.

Grupa 049. Nie dotyczy.

Grupa 099. Układ regulacji lambda- stan pracy układu regulacji lambda.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura płynu chłodzącego.
3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa).
4. Stan pracy układu regulacji lambda [Regulacja λ włączona lub wyłączona]

W grupie 099 pole 4 możemy podejrzeć jak przebiega regulacja sondy lambda.
O2-Reg.ON- Sonda działa, koryguje skład mieszanki.
O2-Reg.OFF- Sonda jest wyłączona nie koryguje składu mieszanki.
Przy wyborze (04) Basic Settings- nastawy podstawowe możemy wymusić wyłączenie sondy, a następnie wracając do (08) Measuring Blocks- bloki pomiarowe włączyć ją z powrotem.
Funkcja ta może okazać się przydatna kiedy szukamy przyczyny usterki, a chcemy wykluczyć układ regulacji lambda.

Grupa 001. Ogólne dane.
1. Obroty silnika.
2. Temperatura płynu chłodzącego.
3. Kontrola regulacji lambda przed katalizatorem (korekta krótkoterminowa).
4. Wymagania regulacji ustawienia podstawowego

Znaczenie 8-pozycyjnego bloku liczbowego z grupy 001 kanał 4.
1. Nie rozpoznano żadnej usterki w diagnozie własnej, brak błędów w pamięci.
2. Temperatura katalizatora osiągnięta.
3. Kompresor klimatyzacji wyłączony.
4. Rozpoznanie biegu jałowego.
5. Układ regulacji lambda działa prawidłowo.
6. Przepustnica zamknięta.
7. Obroty silnika poniżej 2000/min.
8. Temperatura płynu chłodzenia powyżej 80*C.
Warunek spełniony = 1; Stan niespełniony = 0

Życzę miłej lektury. Wszelkie uwagi i wnioski mile widziane na PW, wtedy będziemy dyskutować i ewentualnie korygować zawarte tu dane.
Proszę nie zwracać uwagi na dane widoczne w poszczególnych grupach, gdyż nie odnoszą się one do niczego. Są to tylko screeny poglądowe, aby zobrazować jak wyglądają poszczególne grupy.
By BlaziS -  23 mar 2015, 14:41
 śląskie
#171055
Błąd to:
1 Fault Found:
19617 - Linear Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1; Pump Current Wire: Open Circuit
P3161 - 008 - Implausible Signal - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 1408 /min
Bin. Bits: 00001000
Voltage: 4.960 V
Voltage: 0.000 V
RPM: 1280 /min
Bin. Bits: 00100000
Voltage: 5.100 V
Voltage: 0.000 V

A po teście sond tam gdzie wg. powyższego opisu powinno testować sondę 2 to wyskakuje B1 S1 not OK i nie wiem jak to zinterpretować i za którą się zabrać...
By Piotr010 -  16 mar 2017, 1:30
#248912
podłączę się pod temat

18106 - Please Check DTC Memory of Steering Wheel Electronics
P1698 - 000 -
Freeze Frame:
Fault Status: 01110000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 224
Mileage: 124857 km
Time Indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 12:01:38

16421 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2: Heating Circuit
P0037 - 000 - Short to Ground - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 106
Mileage: 124857 km
Time Indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 12:05:23

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000
Load: 0.0 %
Lambda: 0.0 %
Speed: 2.0 km/h
Temperature: 41.0°C
Absolute Pres.: 965.2 mbar
RPM: 247 /min

16415 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Heating Circuit
P0031 - 000 - Short to Ground - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 74
Mileage: 124857 km
Time Indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 12:05:23

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000
Load: 0.0 %
Lambda: 0.0 %
Speed: 2.0 km/h
Temperature: 41.0°C
Absolute Pres.: 965.2 mbar
RPM: 247 /min

16525 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2; Heating Circuit
P0141 - 000 - Malfunction - MIL ON
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 6
Mileage: 124865 km
Time Indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 14:36:47

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000
Load: 29.0 %
Lambda: 0.0 %
Speed: 62.0 km/h
Temperature: 79.0°C
Absolute Pres.: 295.8 mbar
RPM: 1989 /min

16521 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S2
P0137 - 000 - Signal too Low
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 1
Reset counter: 77
Mileage: 125269 km
Time Indication: 0
Date: 2000.01.01
Time: 16:03:10

Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000000
Load: 100.0 %
Lambda: 0.0 %
Speed: 80.0 km/h
Temperature: 79.0°C
Absolute Pres.: 961.4 mbar
RPM: 3162 /min


Błąd rozwiązany, okazało się że sonda była w połowie wyrwania, zamówiłem nową
Awatar użytkownika
By pitt52 -  09 lip 2017, 9:59
 śląskie
#254358
Słuchajcie, mam takie błędy:
Saturday,08,July,2017,10:33:13:62939
VCDS Version: Release 12.12.0 (x64)

Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Control Module Part Number: 06A 906 033 DC
Component and/or Version: SIMOS71 1.6l 2VG 9434
Software Coding: 0000071
Work Shop Code: WSC 72427 142 50438
VCID: 63C54907A2A06306E91-8036
1 Fault Found:

16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 40.2 km/h
Lambda Factor: 1.031
Voltage: 0.060 V
Lambda: 14.5 %
Speed: 44.2 km/h
Lambda Factor: 0.992
Voltage: 0.760 V
Lambda: 12.9 %
Readiness: 0010 0001

Zrobiłem test sond wg powyższego opisu i wykazało mi B1-S1 i B1-S2 OK. W sondzie przed katalizatorem natomiast w polu 3 tj. aktualna wartość trwania okresu, mam 0,0020! Z tekstu wynika, że powinno być min. 0,80. Stąd moje pytanie skoro status sondy OK to czy to jest ok? Czy sonda raczej do wymiany. Pzdr
Dzisiaj zrobiłem jeszcze analizę spalin. Wszystko ok tj. praca sondy, katalizatora, skład spalin i na Pb i LPG. Nie wiem co dalej, ale chyba pojeżdżę trochę i zobaczę tym bardziej, że w domu będę za 3 tygodnie i 700 km do przejechania.
Chciałbym zaktualizować bo może komuś przyjdzie coś do głowy.
Błąd 16555 powraca systematycznie jednakże kontrolka chek engine zapala się przy dłuższej jednostajnej jeździe np. po autostradzie. Teraz wygląda to tak:
16555- Fule Trim Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent
Freeze Frame:
Speed: 90,5 km/h
Lambda Factor: 0,992
Voltage: 0.100 V
Lambda: 16.4%
Speed: 124.6 km/h
Lambda Factor: 0.984
Voltage: 0.800 V
Lambda: 12,9 %

Readiness: 0000 0000

Macie jakieś pomysły? Dodam, że nic się nie dzieje z autem no chyba, że trochę stracił na mocy ale to może mi się wydaje. Pzdr