Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By VCX_7 -  06 mar 2016, 16:14
 śląskie
#218719
Mk5, 1.6 MPI, BGU, 2007r., 200 tys.
Świeci się kontrolka ESP. Nie mam możliwości wygenerowania pliku *csv ( VCDS Beta 11.6.9 ), - tylko *txt. :(
Błędy:
1/. 01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)
012 - Electrical Fault in Circuit.
2/. 00979 - Lamp for Low Beam; Right (M31)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
3/. 01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
4/. 00096 - Drivers Door Central Locking (Safe) Motor (V161)
012 - Electrical Fault in Circuit
5/. 00928 - Locking Module for Central Locking; Front Driver Side (F220)
008 - Implausible Signal
6/. Address 56: Radio
Cannot be reached

Poz. od 2-5 zniknęły po skasowaniu, 6 - zostaje wiadomo, nie mam oryginalnego radia.
Natomiast poz. nr 1 nie kasuje się.
Mam odłączony przewód od sygn. zużycia klocków hamulcowych.
Na marginesie, - prawdopodobnie nie da się zmienić menu komputera z niemieckiego na polskie?.

Doczytałem juz trochę na temat pkt.1 i nie wygląda to za dobrze :( , jak mogę sprawdzić/wyeliminować pompę ABS,
czy w tym modelu można wymienić sam czujnik?, jakieś inne rady?
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  06 mar 2016, 22:38
 śląskie
#218797
Kolega dogrzebał się do jakiegoś zagranicznego forum i tam jest opis z kolei usterki;
012 - Electrical Fault in Circuit, - usterka elektryczna obwodu i sugestia, że "01435 - Brake Pressure Sensor 1 (G201)"
wywala wtedy nie w samej pompie tylko obwodzie pompy?.


Profilaktycznie znalazłem pompę-używkę, czy to prawda, że jeżeli leżała sucha bez płynu to nie brać?.
Z drugiej strony jak to sprawdzić, czy była zalana - najczęściej wystają z używki poucinane przewody-kikuty i tyle.

Wymiana pompy nie jest chyba za bardzo skomplikowana, potem odpowietrzenie tylko przez interfejs?
Ostatnio zmieniony 18 cze 2016, 14:31 przez VCX_7, łącznie zmieniany 1 raz.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  08 mar 2016, 6:09
 śląskie
#218945
No nic, szukam zatem pompy zalanej.
Nie bardzo rozumiem tę krystalizację ;-) , jeżeli jest sucha (bez płynu) to co się krystalizuje?.
Dexter pisałeś wcześniej, że można wymienić tylko aluminiowy blok, to może lepiej tak zrobić, wtedy mam swoją pompę
to jest część zalaną cały czas płynem a wymieniam tylko ten blok.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 mar 2016, 18:46
 śląskie
#219049
VCX_7 pisze:No nic, szukam zatem pompy zalanej.
Nie bardzo rozumiem tę krystalizację ;-) , jeżeli jest sucha (bez płynu) to co się krystalizuje?.
Dexter pisałeś wcześniej, że można wymienić tylko aluminiowy blok, to może lepiej tak zrobić, wtedy mam swoją pompę
to jest część zalaną cały czas płynem a wymieniam tylko ten blok.
całego płynu z pompy z agregatu nie wylejesz zawsze coś zostanie.
a ten czujnik jest w tym aluminiowym korpusie.
To jak chcesz wymienić jedną cześć to własnie ten aluminium. do niego są wkręcone przewody hamulcowe i to wymieniasz a zostaje ci tylko elektronika.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  09 mar 2016, 9:30
 śląskie
#219157
Ok., dzięki Dexter teraz rozumiem. W sobotę będę miał prawdopodobnie używkę, włożę całą
ale dobrze wiedzieć na przyszłość, że można ją rozkładać. Trochę mało miejsca jest przy tej pompie ale jakoś poradzę
przy demontażu-montażu. Odpowietrzenie tylko za pomocą interfejsu?.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  09 mar 2016, 13:37
 śląskie
#219185
Sajmon pisze:Raczej odpowietrz tradycyjnie, vcds-em możesz dodatkowo.
No więc wczoraj rozmawiałem z mechanikiem /lokalny warszat o dobrej reputacji/ który twierdzi, że choćbym "przelał 100 litrów płynu" ;-) nie odpowietrzę tradycyjnie.
Sajmon dzięki za polecany topic.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  10 mar 2016, 8:30
 śląskie
#219310
Jedyny taki w okolicy na który nie ma narzekań :blush: , ale jak to w życiu może akurat VW to nie ich
klimaty ...
Z drugiej strony jakby na to spojrzeć to odpowietrzanie za pomocą interfejsu jest praktyczniejsze jak nie ma pod
ręką 2-ej osoby. W temacie, który podrzuciłeś wyżej Dexter sam pisze, że miał kłopoty z miękkim pedałem i dopiero
odpowietrzenie przez VCDS pomogło. Jutro, pojutrze dostanę pompę więc potem napiszę.
Czy trzeba na coś zwrócić szczególną uwagę przy jej wymianie, jakieś wskazówki - ? .
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  10 mar 2016, 15:37
 śląskie
#219351
Mettenoos pisze: odkoduj w gatewayu to nie bedzie błędu
Nie wiedziałem, że coś takiego da się zrobić, dzięki. Przeszukam forum za procedurą.
Jeszcze jedno, czy ma znaczenie, że pompa którą zamierzam kupić ma inną końcówkę oznaczenia tzn.
517H zamiast 517AE i sterownik podobnie 379K zamiast 379 AC?.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  30 mar 2016, 21:47
 śląskie
#222302
Nie mam możliwości wygenerowania pliku *csv ( VCDS Beta 11.6.9 ), - tylko *txt. :( . Pierwszy raz błędy wystąpiły - skasowałem (3 dni ok. ), drugi raz - skasowałem (1 dzień ok. ). Od czego zacząć poszukiwanie usterki? .
Z góry dziękuję za rady i sugestie.
Błędy:
Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No: 06A 906 033 EM
Component: SIMOS71 1.6l 2V 9428
Revision: --H03---
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 6ED7CA8B0257


Readiness: 0110 1101

Address 09: Cent. Elect. Labels: 3C0-937-049-23-H.lbl
Part No SW: 3C0 937 049 AE HW: 3C0 937 049 AE
Component: Bordnetz-SG H52 2002
Revision: 00H52000
Coding: 088F8F2700041500471400001400000000087B075C0001
Shop #: WSC 00000 785 00200
VCID: 6CD3C083344B

Subsystem 1 - Part No: 1K1 955 119 E
Component: Wischer 240407 021 0501
Coding: 00038805
Shop #: WSC 00000

Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530.lbl
Part No SW: 1K0 907 530 K HW: 1K0 907 951
Component: J533__Gateway H04 0021
Revision: H04 02 Serial number: 230407F2000296
Coding: 3D0F034007000002
Shop #: WSC 01392 785 00200
VCID: 2F69178FC5DD

1 Fault Found:
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 2
Reset counter: 180
Mileage: 202786 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 21:35:17