Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By tadex0 -  17 wrz 2016, 14:10
 podkarpackie
#239358
Witam, mam problem z polóweczką 9n 1.4 bby. Problem polega na tym, że regularnie zapala się żółta kontrolka oleju po otwarciu maski gaśnie na 100km. Czasami miałem dobry stan (ok max), teraz wróciłem z zagranicy i patrze na stan i poniżej minimum. Do rzeczy wydaje mi się że świruje temperatura oleju bo było 61st i skakało na 74st tylko te 2 wartości jeszcze zerknę w wolnej chwili jak ostygnie i zaintrygowało mnie to "OPEN Engine Hood Contact" nie powinno być closed bo maska była zamknięta ale jak pisałem po otwarciu gaśnie kontrolka. Oleju nie dolewam bo mi się skończyła bańka i kupiłem nowy i filtr i z miski troszkę cieknie to będę robił za machem. Poniżej logi:
Kod: Zaznacz cały
Address 17: Instruments  (6Q0 920 800 )

13:47:54 Group 001: General
  0.0 km/h  Vehicle Speed 
  680 /min  Engine Speed 
  Oil Pr. 2 OK  Oil Pressure Switch 2
  13:49  Time 

13:47:54 Group 003: Coolant and Oil
  77.0°C  Coolant Temperature
  Not OK  Oil Level 
  61.0°C  Oil Temperature (i tutaj mi się wydaje coś nie tak)
  N/A   

13:47:54 Group 007: Service Interval Information III
  31.0 mm  Oil Level 
  N/A   
  N/A   
  N/A   

13:50:36 Group 006: Service Interval Information II
  -4.0 mm  Min. (M2) Oil Level in Service Interval
  -4.0 mm  Max. (M2) Oil Level in Service Interval
  -3.8 mm  Long Time Average Oil Level Dif.
  OPEN  Engine Hood Contact
Awatar użytkownika
By pitt52 -  17 wrz 2016, 17:29
 śląskie
#239370
Ja chyba nie za bardzo kumam. Co ma otwarcie maski do ciśnienia oleju? Skoki, a raczej minimalne różnica w temperaturze oleju, to raczej normalna sprawa. Skoro na trasie, ja sądzę około 2000 km, ubyło ponad litr oleju, to przyczyny należy dopatrywać gdzie indziej niż w czujniku temperatury oleju. Z tego co się orientuję, to silnik, o którym piszesz lubi pobierać olej. Kopci? Moim zdaniem kompresja do sprawdzenia i oczywiście do usunięcia ten wyciek jak piszesz.
Awatar użytkownika
By tadex0 -  17 wrz 2016, 20:55
 podkarpackie
#239384
pitt52 pisze:Ja chyba nie za bardzo kumam. Co ma otwarcie maski do ciśnienia oleju? Skoki, a raczej minimalne różnica w temperaturze oleju, to raczej normalna sprawa. Skoro na trasie, ja sądzę około 2000 km, ubyło ponad litr oleju, to przyczyny należy dopatrywać gdzie indziej niż w czujniku temperatury oleju. Z tego co się orientuję, to silnik, o którym piszesz lubi pobierać olej. Kopci? Moim zdaniem kompresja do sprawdzenia i oczywiście do usunięcia ten wyciek jak piszesz.
Otwarcie maski ma to do czujnika oleju, że gdy zapali się żółta kontrolka oleju (sygnalizacja np. dolej olej itp.) to po otwarciu maski kontrolka znika na 100km. Także kwestia maski się wyjaśniła.

Z zagranicy wróciłem samolotem a auto było używane pod moją nieobecność i standardowo ok 1.5l na 15000 idzie więc nic się nie dzieje tylko raz na jakiś czas kapnie mi na kostkę i brzydkie plamy powstają a uszkodzona jest uszczelka.

Co do temperatury to podejrzewałem właśnie niego bo temperatura skała z 61st na 74st a to chyba nie normalne? Byłem przed chwilą i było 44st.

Może wyraźnie zaznaczę co jest przedmiotem pytania: Jak zdiagnozować usterkę która objawia się żółtą kontrolką oleju? Na wystąpienie tej kontrolki nie miało wpływu to czy poziom oleju był max , 1/2, min. Kontrolka zawsze świeci do momentu otwarcia i przytrzymania maski przez 15-30 sek otwartej. Błędów żadnych brak.

Nie zamierzam już dolewać oleju bo nowa bańka 5l ma mi wystarczyć na cały rok (standardowo). Chcę ten problem rozwiązać za razem bo miskę trzeba zrzucać bo uszczelka padła a nie uśmiecha mi się spuszczanie oleju żeby wymienić czujnik za 2 dni. A filtr i olej już czeka.

Proszę o jakieś konstruktywne porady. Mam nadzieję że opis jest jasny.
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  17 wrz 2016, 21:24
 dolnośląskie
#239390
tadex0 pisze:
pitt52 pisze:Ja chyba nie za bardzo kumam. Co ma otwarcie maski do ciśnienia oleju? Skoki, a raczej minimalne różnica w temperaturze oleju, to raczej normalna sprawa. Skoro na trasie, ja sądzę około 2000 km, ubyło ponad litr oleju, to przyczyny należy dopatrywać gdzie indziej niż w czujniku temperatury oleju. Z tego co się orientuję, to silnik, o którym piszesz lubi pobierać olej. Kopci? Moim zdaniem kompresja do sprawdzenia i oczywiście do usunięcia ten wyciek jak piszesz.
Otwarcie maski ma to do czujnika oleju, że gdy zapali się żółta kontrolka oleju (sygnalizacja np. dolej olej itp.) to po otwarciu maski kontrolka znika na 100km. Także kwestia maski się wyjaśniła.

Z zagranicy wróciłem samolotem a auto było używane pod moją nieobecność i standardowo ok 1.5l na 15000 idzie więc nic się nie dzieje tylko raz na jakiś czas kapnie mi na kostkę i brzydkie plamy powstają a uszkodzona jest uszczelka.

Co do temperatury to podejrzewałem właśnie niego bo temperatura skała z 61st na 74st a to chyba nie normalne? Byłem przed chwilą i było 44st.

Może wyraźnie zaznaczę co jest przedmiotem pytania: Jak zdiagnozować usterkę która objawia się żółtą kontrolką oleju? Na wystąpienie tej kontrolki nie miało wpływu to czy poziom oleju był max , 1/2, min. Kontrolka zawsze świeci do momentu otwarcia i przytrzymania maski przez 15-30 sek otwartej. Błędów żadnych brak.

Nie zamierzam już dolewać oleju bo nowa bańka 5l ma mi wystarczyć na cały rok (standardowo). Chcę ten problem rozwiązać za razem bo miskę trzeba zrzucać bo uszczelka padła a nie uśmiecha mi się spuszczanie oleju żeby wymienić czujnik za 2 dni. A filtr i olej już czeka.

Proszę o jakieś konstruktywne porady. Mam nadzieję że opis jest jasny.
Uzyj opcji SZUKAJ i kontynuuj w istniejacych tematach. Z logami ma to niewiele wspolnego dlatego zamykam