Volkswagen Golf MK5

By wojtkiewicz389 -  18 wrz 2016, 13:29
 małopolskie
#239419
Witam, proszę o pomoc w ocenie logów, problem jest zdaje się z turbo, nie wydaje mi się aby wstawało od razu (tzn nie ma tego kopnięcia na niskich obrotach), tak ja to odczuwam plus rura dolotu przy samej turbinie w ogóle nie pęcznieje przynajmniej na postoju do połowy obrotomierza. Znowuż podczas jazdy wbrew pozorom auto jest mocne, tzn nie dochodzą go auta które mają poniżej 200KM a do tego jest w stanie rozpędzić się do licznikowych 240km/h. Brak jakby tego pierwszego uderzenia mocy z turbo. Do tego na niskich obrotach słychać syczenie z turbo. Ale raczej nie ma dziur na wężach bo na postoju nie ma żadnego syczenia.... :O

Auto ma ok. 130.000km, napinacz napina łańcuch zmiennych faz rozrządu (było klekotanie, po wymianie od 110.000km na motula problem ustąpił i już nie powrócił, olej wymieniany co 10.000km), zawór DV wymieniony (był pęknięty, wsadzona poprawna wersja), szklaneczka popychacza także wymieniona. Założony jest filtr powietrza z S3 (ten trochę niższy) ale nie wygląda na to, żeby on robił jakieś problemy. Nie był wymieniany zawór PCV. Auto nie wciąga oleju, do 1litra na 10.000km. Z problemów to widać, że zaczyna pocić się olejem ostatnia rura nachodząca na samo turbo więc pewnie będzie uszczelka do wymiany, ale nie słychać nic niepokojącego z jej okolic na postoju.
Wrzucam dwa logi:

https://drive.google.com/open?id=0BxjA2 ... VEUi1leTg4
wykonany na 3cim biegu od ~1500 do odcinki

i drugi:
https://drive.google.com/open?id=0BxjA2 ... 85Q3htcV9F
ten wykonany chwilę później na 4'tym biegu od ~1600 do ok. 5500-6000.

Może ktoś rzuci fachowym okiem i coś znajdzie tutaj, co może być nie tak?
By marchewa -  19 wrz 2016, 17:18
 mazowieckie
#239465
Ciśnienie doładowania wg wskazań jest OK, turbo także dobrze wstaje bo przy 2500obr jest już maksymalna wartość, ale na kanale 33 w pełnym zakresie jest korekta ok. -5%, tak jakby była gdzieś jakaś mała nieszczelność, dlatego sterownik zmniejsza ilość wtryskiwanego paliwa, ponieważ do silnika nie dostaje się odpowiednia ilość powietrza.
Awatar użytkownika
By otreb -  19 wrz 2016, 21:04
 mazowieckie
#239486
@wojtkiewicz389

u mnie też turbo syczy koło 2-2.5tyś obrotów, musi sobie naciągnąć trochę powietrza żeby miało czym dmuchnąć. Natomiast mocy nie brakuje, a to że największe kopnięcie jest koło 4tyś obrotów to chyba norma, to nie kompresor, żeby od samego dołu była pełna moc. Ja się przyzwyczaiłem, ale jak ogarniesz jak to zniwelować to chętnie się dowiem :)
By wojtkiewicz389 -  20 wrz 2016, 0:00
 małopolskie
#239499
@marchewa
I o to mi chodziło, jakąś informację której sam nie widzę :) Dziękuję za pomoc :)

Zacznę sprawdzanie od intercoolera a później wszystkie rurki po kolei. Teoretycznie jeśli nie syczy na postoju to może być zaolejony IC albo dziurawy właśnie tam. Ewentualnie któraś z opasek popuszcza... Tutaj na pewno zacznę poszukiwania :) Jeśli IC będzie zasyfiony to od razu zmienię też PCV bo pewnie on będzie winny, chyba, że faktycznie gdzieś jest dziurka. :hmmm:

@otreb
Uwierz mi, że w tym silniku nie powinno być słychać turbo jak i cała charakterystyka jednostki jest bardziej jak diesla, ciągnie od samego dołu do około 5-5,5tys. Przez pół roku było dobrze, po wymianie dv i auto wciskało w fotel od ok. 2-2,5tys, a przy 4tys czuć było, że zaczyna już powoli słabnąć. Teraz jest na odwrót, od 4tys czuć naprawdę moc.
By wojtkiewicz389 -  18 kwie 2017, 19:32
 małopolskie
#250711
Trochę późno ale problemów było kilka i trzeba było czasu aby wszystko wykluczyć.

A więc problemem było:

- Padnięty PCV

- Nieszczelność w dolocie (poluzowana opaska na rurze)

- Słabej jakości paliwo

Na obecną chwilę wszystko śmiga aż miło, PCV naprawiło wstawanie turbo, czuć było dużo wcześniej doładowanie, nieszczelność było czuć od czasu do czasu, raz był mocny a raz trochę słabszy, a słabej jakości paliwo od czasu do czasu powodowało jakiś dziwny problem i turbo przechodziło w tryb awaryjny nie wyrzucając żadnego błędu na desce. Wystarczyło wysprzęglić i poczekać aż spadnie do obrotów jałowych następnie załączając napęd turbo zazwyczaj wstawało. Od dwóch miesięcy po naprawach leję tylko v-racing i żaden z problemów się nie powtórzył już ani razu ;)