Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By VCX_7 -  23 cze 2017, 11:22
 śląskie
#253669
Od pewnego czasu mam problem z zapalaniem tj. raz na 15-20 startów silnika zapalał mi dopiero za drugim razem, pozostałe bez problemu pali na dotyk. Od 2-ch dni mam większy problem, dopiero za 6-8 razem zapala ale dziwnie jakby nie na wszystkie cylindry i muszę wcisnąć pedał gazu do podłogi. Wyskakują 2 błędy jn., które się normalnie kasują ale wracają po każdej nieudanej próbie zapalenia silnika. Od czego zacząć?
Z góry dzięki za pomoc i sugestie.
2 Faults Found:
16719 - Crankshaft Position Sensor (G28): Malfunction
P0335 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Bin. Bits: 00000001
Voltage: 0.000 V
Voltage: 0.280 V
Voltage: 0.280 V
Bin. Bits: 00000001
Voltage: 0.000 V
Voltage: 0.280 V
Voltage: 0.280 V

16706 - Engine Speed Sensor (G28): No Signal
P0322 - 009 - Open or Short to Ground - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
RPM: 0 /min
Bin. Bits: 00000001
(no units): 10.0
(no units): 0.0
RPM: 608 /min
Bin. Bits: 00000010
(no units): 10.0
(no units): 0.0

Readiness: 0110 1101
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  23 cze 2017, 12:49
 śląskie
#253675
Ale jak rozrząd sprawdzić?- od strony mechanicznej?- mam po wymianie 8 tys.przebiegu. Które czujniki?, G28 -wału korbowego, ten w okolicy obudowy filtra oleju?

Dodano po 1 godzinie 9 minutach 33 sekundach:
Czy to ten czujnik?, gdzie się kończy - chcę sprawdzić ciągłość przewodu?, we wtyku wygląda, że jest ok.
Obrazek

Czy sam czujnik da się przemierzyć, jeśli tak może ktoś wie jaka oporność?
Ostatnio zmieniony 23 cze 2017, 21:05 przez VCX_7, łącznie zmieniany 2 razy.
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  23 cze 2017, 15:18
 śląskie
#253688
Faktycznie dałem d^^^py z tą fotka ale poprawiam się ;)
Obrazek
Obrazek
Łukasz ja odczytuje logi, ze czujnik obrotu wału a nie wałka rozrządu-mylę się?
camshaft-wałek rozrządu,
crankshaft - wał korbowy.
Pomiędzy stykami 2-3 czujnika --> 800 Ohm
1-2 i 1-3 oporność nieskończona
Czy tak ma być?
Przekręcam kluczyk w stacyjce ale bez zapłonu i jest tak na gnieździe przy wyjętym czujniku:
Obrazek
Obrazek

Przydałby się schemat połączeń czujnika, kostka przy samym czujniku jest ok, przewody nie przetarte dalej wchodzi do większej wiązki i nie wiem, gdzie się kończy :( .
Zamówię jutro czujnik- wymienię na próbę skoro nie mogę uzyskać schematu do "przedzwonienia" całego połączenia , jakie ma oznaczenie oryginalny, rzekomo dużo podróbek jest na rynku miernej jakości :(

Jakby był problem z odpaleniem silnika, czy można odpiąć ten czujnik, będzie lepiej?
Awatar użytkownika
By VCX_7 -  23 cze 2017, 23:41
 śląskie
#253700
Dzięki Dexter.
Ja mam ok.2,4V między 1-3 ale na wypiętym czujniku, mierząc w gnieździe.
To jest czujnik halla, więc można go potraktować magnesem na stole i tez powinien indukować, chyba że coś mylę ;) .
Jutro i tak zamawiam go na "zapas". Gdyby się okazało, że jest przerwa w obwodzie polecę wg schematu.

Dodano po 18 godzinach 55 minutach 24 sekundach:
Obciążyłem obwody wg schematu żarówką 21W, jest ok.
Wymieniłem czujnik , pali na dotyk:) . Oporność cewki nowego ok. 930Ω - może się komuś przyda to info.

Jedna kwestia, - w necie czytam, że ten czujnik powoduje kłopoty ( uszkodzony ) jak się zagrzeje u mnie natomiast był problem na zimnym przy odpalaniu, jak się zagrzał to chodził normalnie- taka inność ;) .
Dzieki bardzo za pomoc.