Volkswagen Golf MK5

By Misiek86 -  16 lis 2018, 19:38
 mazowieckie
#269533
Witam

dzisiaj odczytałem błędy ze swojego golfa i wyskoczyły takie błędy, można prosić o ocenę i co nie gra:

1. to coś nie gra w klimatyzacji ale co dokładniej?
Address 08: Auto HVAC Labels: 1K0-907-044.lbl
Part No: 1K0 907 044 BD
Component: ClimatronicPQ35 090 0808
Shop #: WSC 00000 000 00000
VCID: 6ADDB2EA4508834E259-803F

2 Faults Found:
00797 - Sunlight Photo Sensor (G107)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
00709 - Sunlight Photosensor 2 (G134)
010 - Open or Short to Plus - Intermittent
2. check engine i katalizator? czy można zastosować jakiś trick , żeby się nie pojawiał? mam lpg więc ten błąd powraca co jakiś czas:
16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2688 /min
Hex Value: 0x007D
Speed: 84.4 km/h
Temperature: 576.0°C
RPM: 2656 /min
Hex Value: 0x007E
Speed: 84.4 km/h
Temperature: 544.0°C

Readiness: 0010 0000

3. Najwięcej błędów w can gateway :/ coś może źle mam pokodowane.
Address 19: CAN Gateway Labels: 1K0-907-530-V3.clb
Part No SW: 1K0 907 530 Q HW: 1K0 907 951
Component: J533 Gateway H07 0062
Revision: H07 01 Serial number: 200608F1000877
Coding: E9801F060002120002
Shop #: WSC 01324 785 00200
VCID: 356751965C361CB678B-8060

4 Faults Found:
01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 12
Reset counter: 151
Mileage: 239453 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 12:28:52

00469 - Infotainment Databus in Single Wire Operation
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 3
Fault Frequency: 1
Reset counter: 151
Mileage: 239632 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:50:49

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - - - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100000
Fault Priority: 1
Fault Frequency: 100
Reset counter: 255
Mileage: 239453 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 00:00:01

03272 - Control Module for Audio Interface
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 2
Fault Frequency: 1
Reset counter: 131
Mileage: 241277 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:39:22
4. Radio... napewno coś połączone z błędami w gateway
Address 56: Radio (J503) Labels: 5M0-035-1xx-56.clb
Part No SW: 1K0 035 186 AA HW: 1K0 035 186 AA
Component: RCD310 EU H13 5042
Revision: -----05S Serial number: VWZ4Z2K1325757
Coding: 0500020001
Shop #: WSC 35110 377 00160
VCID: 65C7C1D66C16AC3608B-8030

9 Faults Found:
00821 - Antenna 2 for Radio (R93)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 12
Reset counter: 142
Mileage: 146510 km
Time Indication: 0
Date: 2018.14.07
Time: 14:40:36

01305 - Databus for Infotainment
004 - No Signal/Communication - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 2
Reset counter: 142
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00

00870 - Bass Speaker Front Left (R21)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 142
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00

00871 - Bass Speaker Front Right (R23)
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 142
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00

00856 - Radio Antenna
011 - Open Circuit - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00101011
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 142
Time Indication: 0
Date: 2064.00.00
Time: 00:00:00

01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 50
Reset counter: 131
Mileage: 239453 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:52:21

Freeze Frame:
Bin. Bits: 010

00821 - Antenna 2 for Radio (R93)
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 2
Reset counter: 142
Mileage: 0 km
Time Indication: 0

00856 - Radio Antenna
007 - Short to Ground - Intermittent
Freeze Frame:
Fault Status: 00100111
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 1
Reset counter: 142
Mileage: 239453 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 11:56:21

03272 - Control Module for Audio Interface
004 - No Signal/Communication
Freeze Frame:
Fault Status: 01100100
Fault Priority: 6
Fault Frequency: 1
Reset counter: 131
Mileage: 241277 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 14:39:16
I ostatnia rzecz: podłączyłem Media In i wyskakuje taki komunikat przy błędach:
2E-Media Player 3 -- Status: Sporadic communication error 1000
. Jak wchodzę wyświetlić błędy to pokazuje , że brak błędów.

Bardzo proszę o wyjaśnienie tych błędów. Jakiś czas temu kolega mi montował kierownice multi do golfa i na sam koniec po zaadoptowaniu czujnika G85 zapomniał zakodować wszysktich funkcji w module kierownicy, które posiada (co ciekawe przyciski multi działają w kierownicy. Może niektóre błędy wyskakują właśnie przez to.

Pozdrawiam
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  16 lis 2018, 23:30
 śląskie
#269539
Na poczatek wykasuj wszystkie błędy i podlacz za kilka dni vcds. Nie wiadomo ktore są aktualne a które stare i które obecne caly czas.
1 dołączamy byl Zapewnie czujnik w kratce od nasłonecznienia.
2 sprawdź podczas jazdy na benzynie. Jak nic sie nie będzie pokazywać to wyreguluj lpg lub wymień wtryskiwacze lpg. Jesli na pb tez będzie błąd to pewnie cos z katalizatorem.
3 pisze tam o błędnej komikacji can . jedno przewodowej. Przeważnie jest problem we wiazce drzwi. Połamane przewody lub pokazał sie błąd jak bylo cos wcześniej dołączane podłączanie. Widać po dalszych bledach ze to pewnie od radia.
4 możliwe ze w chwil podłączania sie pid can mediainem załapał błąd. Tak samo anteny i głośniki.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  17 lis 2018, 9:07
 pomorskie
#269543
Na LPG rzadko kiedy nie ma błędów sondy lambda, kilka golfów z LPG diagnozowaniem i zawsze był albo błąd sondy, kata czy składu mieszanki. Ten typ tak chyba ma a jak po regulacji będzie nadal to chyba trzeba to pominąć. Dodam że kolega zrobił wszystko łącznie z wymianą sondy a błąd był nadal

@Misiek86 http://wiki.ross-tech.com/wiki/index.ph ... 420/001056
Kod: Zaznacz cały
16804 / P0420 / 001056 - Układ katalizatora; Bank 1: Efektywność poniżej progu

Możliwe przyczyny

Przeciek w układzie dolotowym i / lub wydechowym

Katalizator wadliwy

Czujnik tlenu (s) jest uszkodzony

Kontrola czujnika tlenu (s) Kontrola jest nieprawidłowa

Możliwe rozwiązania

Sprawdź układ dolotowy i wydechowy pod kątem wycieków

Sprawdź Catalyst

Sprawdź czujniki tlenu

Sprawdź kontrolę czujnika tlenu

Wykonaj sprawdzenie starzenia się czujnika tlenu

By Misiek86 -  17 lis 2018, 9:23
 mazowieckie
#269544
Dzięki Panowie za odpowiedzi. Co do błędu check engine to zleje temat bo od założenia lpg mi wyskakuje ten błąd co jakiś czas. Co do czujnika nasłonecznienia to odlaczalem go jak potrzebowałem się dostać do radia więc pewnie to ten błąd. Może faktycznie wiązka w drzwiach jest gdzieś przełamana bo jak chce regulować lewe lusterko to i prawe mi zmienia pozycję. Do tego nie działa mi grzanie tylnej szyby ale nie wiem czy to może też mieć z tym związek i czy ten błąd może wskazywać właśnie na brak grzania tylnej szyby. Ale słuszna uwaga, wykasuje wszystkie błędy i za kilka dni podłącze i zobaczę co jest aktualne a co nie.
Awatar użytkownika
By piotrassenior -  30 gru 2018, 16:22
 wielkopolskie
#270602
Powitać, u mnie wyskoczył check i jedyne co można odczuć to na rozgrzanym silniku - na biegu jałowym podczas postoju (powyżej 5min) auto potrafi się zadławić ale nie zgaśnie, obroty wrócą do optymalnych i pracuje dalej okey ...

Golf V, 2.0FSI 150PS BLX tankowany PB98 Orlen. Filtr paliwa świeżutki MANN.
18972 - Czujnik niskiego ciśnienia paliwa (G410) P2540 - 008 - niewiarygodny sygnał - MIL zapalona
16825 - Układ odpowietrzania zbiornika paliwa P0441 - 008 - nieprawidłowy przepływ - Sporadyczny
Rozumiem że przy pierwszym błędzie zabiorę się za wymianę popychacza pompy paliwa, kolejno jeżeli to nic nie pomoże to zostanie czujnik ciśnienia paliwa ...

Natomiast przy drugim błędzie zawór N80 może już niedomagać stąd ten error? Sprawdzę też wtyczkę/wiązkę.

Dziękuję za wszelkie sugestie co jeszcze mógłbym skontrolować.
By Misiek86 -  15 sty 2019, 21:12
 mazowieckie
#270984
Po skasowaniu błędów , dzisiaj odczytałem błędy i wyszły tylko 4 błędy w tym 1 błąd to Check Engine więc to akurat zlewam a co z resztą, jak sądzicie?
16555 - Fuel Trim; Bank 1
P0171 - 006 - System Too Lean - Intermittent - MIL ON
Freeze Frame:
Speed: 54.3 km/h
Lambda Factor: 0.984
Voltage: 0.780 V
Lambda: 16.4 %
Speed: 28.1 km/h
Lambda Factor: 0.930
Voltage: 0.880 V
Lambda: 10.9 %

Readiness: 0010 0000
____________________________________________________________________________
Nie ogarniam tych dwóch błędów radia... co może być nie tak zakodowane? chyba ,że mam jakieś problemy z anteną? może błąd anteny spowodowany jest tym, że podłączone mam radio RCD 310 i antena jest podłączona przez przejściówkę...
2 Faults Found:
01044 - Control Module Incorrectly Coded
000 - -
Freeze Frame:
Fault Status: 01100000
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 130
Reset counter: 210
Mileage: 241277 km
Time Indication: 0
Date: 2000.00.00
Time: 16:36:51

Freeze Frame:
Bin. Bits: 010

00821 - Antenna 2 for Radio (R93)
007 - Short to Ground
Freeze Frame:
Fault Status: 01100111
Fault Priority: 5
Fault Frequency: 19
Reset counter: 187
Mileage: 0 km
Time Indication: 0
jakieś pomysły?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 sty 2019, 22:20
 śląskie
#270991
1 błąd to od składu mieszanki. Albo paliwo albo kolektor dolotowy nieszczelny??
Jesli chodzi o radio to wypnij przejściówke i wepnij końcówki antenowe. Aby weszły wystarczy zdjac z nich plastikowe obudowy.
Jeśli chodzi o kodowanie to cos jest pominięte lub dopisane do radia.
Albo ilosc głośników lub podpięta np zmieniarka