Volkswagen Golf MK5

By Misiek86 -  15 wrz 2019, 13:02
 mazowieckie
#276993
Witam

3 błędy, z których najbardziej niepokoi mnie ten : 16686. Drugi to już wcześniej go miałem więc pewnie check engine więc on chyba nie powoduje poniższych objawów szarpania. Ale mogę się mylić.

OBJAWY: Przy jeździe na stałej prędkości najczęściej w okolicach do 70 km/h tak delikatnie szarpie ale tylko przy stałej prędkości. Jak wdepnę gaz to już w ogóle nie przerywa. Na wolnych obrotach również przerywa Ale silnik nie gaśnie. Właśnie miałem sytuację że podczas jazdy zapaliła się kontrolka check engine i zaczęła migać oraz wyświetliła mi się kontrolka od ESP i coraz gorzej z nim. Jakby mocy nie miał.

Kod błędu:

16804 - Catalyst System; Bank 1
P0420 - 006 - Efficiency Below Threshold - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2656 /min
Hex Value: 0x007E
Speed: 84.4 km/h
Temperature: 536.0°C
RPM: 2240 /min
Hex Value: 0x007B
Speed: 72.4 km/h
Temperature: 520.0°C



16686 - Cylinder 2
P0302 - 009 - Misfire Detected - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2336 /min
Mass Air / Rev.: 130.8 mg/str
Temperature: 96.0°C
Lambda: 6.6 %
RPM: 2016 /min
Mass Air / Rev.: 174.4 mg/str
Temperature: 94.5°C
Lambda: 13.3 %

Readiness: 0010 0000
Jakieś sugestie? czy do mechanika i niech szuka? Świece wymienione 32 tyś. temu. Wyczytałem, że wykryto przerwy zapłonu - przerywanie. Czy może to cewka do wymiany lub przewody...
Jakby mi wtryski LPG padły to na benzynie by nie przerywał?

Dodano po 19 godzinach 23 minutach 55 sekundach:
Świeca wykręcona na drugim cylindrze była pęknięta przy elektrodzie... Temat do zamknięcia.
Awatar użytkownika
By kayetan -  19 sie 2020, 13:39
 dolnośląskie
#283029
Mam taki sam silnik 1.6, MPI. Samochód Golf Plus V, 2008 z 2-letnią instalacją gazową. Od dwóch dni podczas jazdy sporadycznie szarpie przy spuszczaniu nogi z gazu, czasem przy braku przyspieszania, jak i przy dodawaniu gazu. Objaw jest na LPG i na benzynie. Na skrzyżowaniu trzy razy zgasł (był na LPG). Nie wyświetla błędów, po podpięciu do komputera również brak błędów.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  19 sie 2020, 16:33
 śląskie
#283031
Nie piszesz nic o podstawowych krokach w takiej sytuacji. Skoro nie ma żadnych błędów, a zakładam, że podpiąłeś vcds-a, to jest jakaś usterka mechaniczna. Zacznij od zaopatrzenia się w pustą butelkę z atomizerem/ spryskiwaczem. Jak będzie ciemno idź do auta, odpal silnik i spsikaj przewody zapłonowe nalaną wcześniej do wspominanego opakowania wodą. Jak będą skakać po nich iskry a silnik zmieni charakterystykę pracy to znalazłeś usterkę. Jak to nie pomoże, to zrób to samo na kolektorze dolotowym. Nic nie piszesz, czy i kiedy wymieniałeś świece, przewody WN, filtry itp.