Volkswagen Golf MK5

By rahueme -  09 mar 2013, 14:52
 -------
#93921
WItajcie, zakupilem vaga i pierwsze co mi wynalazl to taki oto blad.

Address 01: Engine Labels: 06A-906-033-BGU.lbl
Part No: 06A 906 033 EM
Component: SIMOS71 1.6l 2V 8715
Revision: --H02--- Serial number: VWZBZ0E0310139
Coding: 0000071
Shop #: WSC 01279 785 00200
VCID: 6ED7CA8B05B3
1 Fault Found:
18671 - Oxygen (Lambda) Sensor B1 S1: Pump Current Short to Plus
P2239 - 006 - Short to Plus - Intermittent
Freeze Frame:
RPM: 2816 /min
Bin. Bits: 00100000
Lambda Factor: 0.056
(no units): 0.99
RPM: 2208 /min
Bin. Bits: 00100000
Lambda Factor: 0.056
(no units): 0.99
Readiness: 0010 0101

Historia zaczela sie od przegladu autka bo mialem zbyt "bogate" spaliny ale to tylko na gazie. Autko wtedy palilo ok 10l gazu tryb mieszany. No to czym predzej do gazownika wyregulował no i wszystko cycus malinka przeglad podbity, tylko problem w tym ze autko zaczelo ok 12-13 palic lpg przy tym samym stylu jazdy, eco driving 11l ale to emeryt na maksa. Przyszedl mi kabelek podlaczylem golfa i taki jak wyzej blad wywalilo..... mysle oki pewnie przez gaz, kasuje i znow na gazie sie pojawia, kasuje i jedze na benzynce i tez ten sam blad, kasuje i znow to samo. Zmieniaja sie tylko wartosci obrotów. I teraz pytanko czy to lambda czy moze gdzies indziej szukac ? A moze cos wiecej vcds powie tylko ja nie potrafie jeszcze tego ogarnac ? Panowie jakies podpowiedzi ? Gdzie co szukac ?
ps. Jak bylem jeszcze przed otrzymaniem kabelka u gazownika jak sie polaczyl z autkiem stwierdzil ze z lpg jest wszystko oki i spaliny na analizatorze tez sa w normie.
W aucie sporadycznie faluja obroty, na tyle ze spadna nisko i auto gasnie, ale to tylko sporadyczni bez zadnych zaleznosci, zimny czy sieply. Podejrzewam ze przepustnica do czyszczenia ale moze i ma cos to wspolnego z tym bledem.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  14 mar 2013, 19:16
 śląskie
#94214
Z falowaniem wolnych obrotów to typowe podobno w niektórych tych silnikach i nic z tym się nie zrobi bo nie wiadomo od czego to jest.

co do sondy to jeśli na PB tez to się pojawia to może połączenie (wiązka) ma gdzieś zwarcie lub sama sonda do bani.

Jest tam sonda szerokopasmowa więc nie jest to tania rzecz.
By rahueme -  14 mar 2013, 19:42
 -------
#94215
nie pocieszyles mnie, a często te sondy padaja w benzynie?, dziś w vcds w kodowaniu silnika, grzebiąc w opcjach doszlem do wartości sondy, no i napiecie stale niezależne od ilości obrotow, tak samo w innym bloku była wartość temperatury i tak samo stala w miejscu mimo gazowania auta, oczywiście na pb. Nie wiem dokładnie gdzie to wszedłem bo teraz w aucie nie jestem, a niestety jeszcze vcds nie jest mi niczym brat i nie znam go na pamięć.
A co do przepustnicy to mam pytanie bo poczas adaptacji bez czyszczenia miałem dwie wartości w % pierwsza cos ok 14 a druga 85% . Czy to jest minimalne i maxymalne otwarcie przepustnicy ? Nie powinno być 100% dolna to wydaje mi się musi być otwarta bo jak silnik działa to potrzebuje powietrze. No i tak przy gazowaniu na postoju max 6tys obrotów na więcej nie wskakuje tzn. na czerwone. Nie zauwazylem wcześniej bo do codziennej jazdy nie potrzebne. Ale czy nie powinno wskoczyć na 7tys na czerwone ?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  14 mar 2013, 20:38
 śląskie
#94223
Masz wyświetlacz pełnego fis-a?
Na nim możesz sobie sprawdzić poprawność ustawienia instalacji gazowej podczas jazdy.
Podczas jazdy na równej prostej drodze ustawiasz aby wyświetlało spalanie obecne i bez ruszania pedału gazu przełączasz PB/LPG i sprawdzasz po kilku sekundach czy wskazuje spalanie podobne do tego co na PB i tak przy rożnej prędkości i na poziomej i pod górkę drodze. I już wiadomo.
Ja stroiłem u siebie na mapki ale sam i jest ciężko i nie wyszło za dokładnie bo przy jeździe emeryta ok 2tys obr do ok 40km/h mam lekko za bogato ok 10% a przy ok 60-100km/h jest ok a przy ok 130km/h w górę jest za ubogo o ok 10%
jazda emeryta wskazania spalania jazda lpg 5.2L / jazda PB 4.5L
jazda 60-100km/h około wskaznia spalania LPG 8.5/ PB 8,2L
jazda powyżej 130km/h około wskazania LPG 12L / PB 10.3L


Jak nie masz fis-a to lapek i druga osoba i wchodzisz w vcds i obd2
Obrazek
Obrazek
i masz tu korekty, przełanczas PB/LPG i widzisz jak się zmieniają.
Zmiany akceptowalne to coś w okolicy chyba 5% od tego co pokazuje

to samo jest chyba w silnik 01 i potem w grupie (kanał) 01 lub 03 lub 01 i kanały 32 oraz 37.
Korekta krótkoterminowa oraz długoterminowa

Max obroty dla tego silnika to z tego co pamiętam 6500obr/min chyba że chcesz więcej to odznacz próg w sterowniku gazu to będziesz mógł go przekręcić hehe
By rahueme -  15 mar 2013, 6:16
 -------
#94239
heh co do obrotów to myślałem ze coś nie tak ze może coś go dlawi bo w sumie po co te czerwone pole :D ale nic to mi tam akurat nie potrzebne, auto dobrze chodzi a nawet bardzo nie moge narzekac, tylko te spalanie i ta lambda. Po pracy popatrzę z tymi korektami może coś uda mi się dopatrzeć . Co do fisa to niestety brak , miedzy innymi zakupilem vcds żeby założyć go i różne inne bajerki a bez niego ani rusz. Czyli jezeli wartosci beda sie zmieniac to sonda dziala poprawnie ? Tylko wtedy wyjdzie ze z mieszanka cos nie tak i bedzie trzeba szukac przyczyny gdzie indziej ?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  15 mar 2013, 9:30
 śląskie
#94245
te korekty to tylko do sprawdzenia poprawnosci ustawienia instalacji gazowej.
jedziesz kilka sek na pb a poten na lpg i sprawdzasz ile % sie zmienia. Oczywiscie bez ruszania pedałem gazu.

żeby sprawdzić lambde to trzeba by poobserwowac jej wykres czy czasem sie nie zawiesza w max pozycji na długi czas.
By rahueme -  06 cze 2013, 22:41
 -------
#99965
Witam ponownie :D
Sonda wymieniona, nie tania sprawa no ale coz dla oszczednosci ... ale spalanie nie spadlo, vcds wykasowalem blad, juz sie nie pojawia nic ale spalanko dalej ok 13-14l normalna jazda. Dzis wyszlo mi 12,5 l z czego 1/3 miasto a reszta trasa max do 140km/h, najwiecej w okolicy 100km/h . Pytanko czy jakas adaptacja sondy/silnika potrzebna ? Mam kabelek i vcds czy to wystarczy do tego ? Czy trzeba leciec do gaziaza na regulacje lpg instalacja sequent24.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  06 cze 2013, 22:58
 śląskie
#99966
Chyba się nic nie adoptuje po wymianie sondy.

A jak pali tyle LPG to może są wtryski rozklepane i leją?
ile masz na nich przejechane?

Na określenie ile pali auto na lpg najlepiej zrobić tak aby kilka razy zatankować i pojeździć na PB i na prawidłowo ustawionej instalacji LPG powinno być ok 20% większe spalanie niż na PB.

Najlepiej jak być znalazł kumatego gazownika i ustawił LPG na AFR .
By rahueme -  07 cze 2013, 6:51
 -------
#99979
AFR???? Cos chodzi o podcisnienie ? tak mi sie jakos kojarzy. Wtryski ciezko powiedziec powiem gazownikowi niech obada fachowym okiem w jakim sa stanie, ale cos czuje ze nawet jak dobre to okresli je jako kiepskie ;/ Jak wymienilem sonde no to lapek i vcds i tak wszedlem zobaczyc jakie wartosci sondy i nacislem on/off/next, zauwazylem ze auto nie chcialo wskoczyc na obroty, tak powoli doszlo do 3tys. wylaczylem i jest normalnie. Czy tym czegos nie poprzestawialem. Jest jakas opcja restartu ustawien i ponownej adaptacj wszystkiego ? Dodam ze autko jak by bylo troszke zamulone po wymianie. Rowno przyspiesza, ale to nie jest to co bylo przed wymiana. Filtry nowe, przepustnica czyszczona i adoptowana, swieczki na jesien zeszly rok wymieniane , jak i tez kable.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 cze 2013, 10:24
 śląskie
#99993
AFR to strojenie wg wskazań sondy szerokopasmowej która gazownik zakłada chyba do wydechu i jedziesz się z nim przejechać.

Ja muszę niedługo na to jechać bo spalanie tego auta mnie doprowadza do rozpaczy.
Niedawno jechałem 180km jak emeryt i wyszło ok 9.5L gazu :shock:
Tylko nie wiem czy jest sens w taka zabawę u mnie bo to niby wychodzi poprawnie co o spalania PB.
U ciebie to by pewnie rozwiązało problem.

Kiedyś robiłem testa i wyszło że ten silnik pali nie od stylu jazdy i czy trasa czy miasto tylko ok przejechanych km.
By rahueme -  09 cze 2013, 9:00
 -------
#100138
Poszukam, popytam, a moze ktos poleci z okolic szczecina ?
Co masz na mysli spalanie od ilosci km? Wiadomo im dluzsza trasa tym mniej spali przy normalnej jezdzie.
Odpalamy autko silnik zimny pali wiecej... rozpedzamy go tez sspala wiecej , dopiero przy stalej predkosci spalanie maleje.... i im dluzsza trasa tym sprednie spalanie maleje. A wiadomo jak krotki odcinek to potem znow odpalanie itd. Teraz spadlo spalanie Wiekszosc trasy predkosc 120-160 km/h a i bylo chwilowo 180, kawalek w miescie. Wyszlo na 39l lpg zrobilem 323km czyli 12 z hakiem. Hmm juz nie ma tragedi trzeba na emeryta pojezdzic.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  09 cze 2013, 10:56
 śląskie
#100145
rahueme pisze: Co masz na mysli spalanie od ilosci km? Wiadomo im dluzsza trasa tym mniej spali przy normalnej jezdzie.
hehe no z moich obserwacji w ciągu roku wychodzi że tak nie jest.

jadę trasą 90km i spalił za 20zł jak emeryt ok 80/100km/h = 9L
jadę tą samą trasą ale ok 140km/h i spalanie wyszło ok 9,5L
jeździłem po miescie eco-dr za 20zł zrobiłem 80km = 10L
normalna jazda po miescie za 20zł zrobie praktycznie tyle samo 80km

to poprostu pali na km hehe

ale z tego co zauwazyłem na kompie od spalania to w miescie mam lekko za bogato a na trasie za ubogo wiec moze dlatego takie cuda w spalaniu wychodzą ;)
By martin88 -  10 cze 2013, 8:55
 -------
#100210
Hej @dexter,

mam identyczny silniczek co ty i u mnie spalanie jest następujące (przy jeździe w dwie osoby):
- trasa 90 - 110 km max - ok 8L,
- autostrada 140 km - 9 - 10 L
- miasto ok 10 - 12 L, no ale to raczej nie eco, zależy czy jadę na zimnym czy ciepłym i jak mu depnę ;)

Instalacja Elpigaz EOBD (exclusive).

Pzdr
By rahueme -  12 cze 2013, 21:01
 -------
#100450
martin88 pisze:Hej @dexter,

mam identyczny silniczek co ty i u mnie spalanie jest następujące (przy jeździe w dwie osoby):
- trasa 90 - 110 km max - ok 8L,
- autostrada 140 km - 9 - 10 L
- miasto ok 10 - 12 L, no ale to raczej nie eco, zależy czy jadę na zimnym czy ciepłym i jak mu depnę ;)

Instalacja Elpigaz EOBD (exclusive).

Pzdr
Jazda dziewuchy w miescie, plus jakies 50 km trasy wyszlo niecale 10l/100 :D narescie spada :D i lpg nie regulowane jeszcze.... zaczynam wierzyc ze bedzie oszczedniejsza jazda :)
W sierpniu szykuje mi sie trasa szczecin-zakopane, wtedy najpewniej obadam spalanie :D