Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By Bruce -  17 cze 2013, 11:09
 mazowieckie
#100659
jonydi3d pisze:Witam, czy miał ktoś kiedyś taki błąd? Jeśli tak to prosiłbym o pomoc...

012408 - Kontrola przepustnicy: Przepływ powietrza na biegu jałowym zbyt niski.
P3078 - Przekroczony dolny limit

Dzięki
Mam to samo obecnie, wykazalo ze mam zlej jakości paliwo.
Jade zatankować i sprawdzić czy to faktycznie to.
By jonydi3d -  17 cze 2013, 21:10
 -------
#100691
Od jakiegoś czasu tankuje na SHELLu V-Power Nitro+ podobno oczyszcza silnik z osadów ale czy tak jest hmm...?
Tak czy owak błąd mi się pojawia:)

Jak byś znalazł rozwiązanie to byłbym wdzięczny za informacje:)

Bruce powiedz mi czy u ciebie w Golfie jak się przyśpiesza (w sensie but w podłodze) bieg od 2-5 to czy słychać klekot? Jest chwilowo potem przestaje?!

Dzięki za info
Awatar użytkownika
By Bruce -  17 cze 2013, 22:53
 mazowieckie
#100710
jonydi3d pisze:Od jakiegoś czasu tankuje na SHELLu V-Power Nitro+ podobno oczyszcza silnik z osadów ale czy tak jest hmm...?
Tak czy owak błąd mi się pojawia:)

Jak byś znalazł rozwiązanie to byłbym wdzięczny za informacje:)

Bruce powiedz mi czy u ciebie w Golfie jak się przyśpiesza (w sensie but w podłodze) bieg od 2-5 to czy słychać klekot? Jest chwilowo potem przestaje?!

Dzięki za info
Masz na myśli slyszalnosc zaworow przy niższych obrotach ?
Jak dodaje gaz i trzymam powyżej 3 tys obrotow to slysze na razie tylko jak wyje mi silnik, nie slychac już wtedy u mnie zaworow.

W innym watku o nagarze w FSI w dziale silniki benzynowe, napisałem post o paliwie bezsiarkowym 98 w Statoil.
Tankowales caly zbiornik tego paliwa ?
Wyglada na to, ze jest to jedyne paliwo w teorii które powoduje brak osadzania się nagaru ...
Ciezko potwierdzić ta rewelacje...

Na razie skasowanie bledu i zalanie 98 Supreme bezsiarkowe Statoil pomoglo.

W poprzednim aucie jak miałem problem z przepustnica to był inny efekt.
But w podloge a auto stoi, po paru sekundach powoli przyspiesza.
Może zależy to tez od osadu etc...
Ostatnio zmieniony 17 cze 2013, 22:56 przez Bruce, łącznie zmieniany 1 raz. Powód: Poniedzialek...
By jonydi3d -  17 cze 2013, 23:11
 -------
#100714
Myślałem, że może to problem z przepustnicą stąd ten błąd.

Spróbuje zalać tego specyfiku, co polecasz (98 Supreme) i zobaczymy, co z tego wyniknie:)

Auto mi nie muli zbiera się całkiem przyzwoicie tylko czasem chwilowo jest ten klekot jak w dieslu podczas przyśpieszania. Mechanik mi mówił, że to normalne, choć mówił też coś o sprzęgle, skrzyni, dwu masie??? amba fatima :)
Awatar użytkownika
By Bruce -  18 cze 2013, 0:20
 mazowieckie
#100719
jonydi3d pisze:Auto mi nie muli zbiera się całkiem przyzwoicie tylko czasem chwilowo jest ten klekot jak w dieslu podczas przyśpieszania. Mechanik mi mówił, że to normalne, choć mówił też coś o sprzęgle, skrzyni, dwu masie??? amba fatima :)
Tutaj jest link co prawda do klekotu podczas odpalania silnika: http://www.vwgolfv.pl/viewtopic.php?f=2&t=7727
Jednak sprawdz, czy masz te elementy wymienione na wszelki wypadek.
By emiter -  18 cze 2013, 9:44
 łódzkie
#100726
jonydi3d pisze:Witam, czy miał ktoś kiedyś taki błąd? Jeśli tak to prosiłbym o pomoc...

012408 - Kontrola przepustnicy: Przepływ powietrza na biegu jałowym zbyt niski.
P3078 - Przekroczony dolny limit

Dzięki
Do czyszczenia przepustnica. Kupujesz spray do czyszczenia gaźników/przepustnic. Demontujesz przepustnice, czyścisz/myjesz klapkę i ścianki z nagaru, podobnie kawałek kanału w dolocie. Potem robisz adaptację przepustnicy VCDS'em i po problemie. Pół godzinki roboty z piwkiem bo ciepło jest 8)
By jonydi3d -  18 cze 2013, 18:08
 -------
#100755
Dzięki za informacje.

Wyczyścić sobie mogę tylko się zastanawiam czy dam radę zrobić adaptacje w VCDs wersji LITE 1.2 (bo taką mam) ? Czy możesz mi napisać jak zrobić adaptacje w sensie gdzie i tak dalej? Na pewno będzie to w 01-Engine, Measuring Blocks - 08 i co dalej..

Dzięki
By emiter -  19 cze 2013, 10:54
 łódzkie
#100813
jonydi3d pisze:Dzięki za informacje.

Wyczyścić sobie mogę tylko się zastanawiam czy dam radę zrobić adaptacje w VCDs wersji LITE 1.2 (bo taką mam) ? Czy możesz mi napisać jak zrobić adaptacje w sensie gdzie i tak dalej? Na pewno będzie to w 01-Engine, Measuring Blocks - 08 i co dalej..

Dzięki
Info ze strony adako/VCDS (czy się da wykonać VCDS Lite tego nie wiem):

[01 - Silnik]
[Nastawy podst. - 04]
Wybierz grupę "060".
[Idź!]
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF. Kliknij przycisk:
[ON/OFF/Dalej]
Powinien pojawić się komunikat: Nastawy podstawowe: ON.
Po przełączeniu na Nastawy podstawowe w górnym, prawym polu ekranu pojawi się informacja:
"Adapt. trwa" i rozpocznie się proces adaptacji. Można będzie również usłyszeć pracę przepustnicy i zauważyć jak zmieniają się pewne wartości wyświetlane przez program VAG-COM.
System należy pozostawić w nastawach podstawowych przez około 30 sekund, po czym ponownie kliknąć:
[ON/OFF/Dalej] wyłączając w ten sposób Nastawy podstawowe.
Na górze ekranu powinna pojawić się informacja: Nastawy podstawowe: OFF
[Gotowe, powrót]
Awatar użytkownika
By Bruce -  20 cze 2013, 11:21
 mazowieckie
#100863
jonydi3d pisze:Dzięki za instrukcje.

Emiter jakie masz obroty silnika na biegu jałowym? Z tego co patrzyłem ostatnio u siebie to na rozgrzanym silniku mam 680obr (zastanawiam się czy to nie jest za mało)?
U mnie również jest poniżej 1000 obr. w podobnym przedziale.
Jaki masz przebieg ?
By emiter -  20 cze 2013, 22:57
 łódzkie
#100900
jonydi3d pisze:Dzięki za instrukcje.

Emiter jakie masz obroty silnika na biegu jałowym? Z tego co patrzyłem ostatnio u siebie to na rozgrzanym silniku mam 680obr (zastanawiam się czy to nie jest za mało)?
Prawidłowe obroty biegu jałowego dla tego silnika to zakres 680-720 o ile dobrze pamiętam. U mnie jest 680 obr na rozgrzanym silniku - przebieg ~165tys km.
Awatar użytkownika
By Lukasz89 -  24 cze 2013, 20:51
 lubelskie
#101079
jonydi3d pisze:Od jakiegoś czasu tankuje na SHELLu V-Power Nitro+ podobno oczyszcza silnik z osadów ale czy tak jest hmm...?
Tak czy owak błąd mi się pojawia:)

Jak byś znalazł rozwiązanie to byłbym wdzięczny za informacje:)

Bruce powiedz mi czy u ciebie w Golfie jak się przyśpiesza (w sensie but w podłodze) bieg od 2-5 to czy słychać klekot? Jest chwilowo potem przestaje?!

Dzięki za info
FSI jest bardzo wrażliwy na JAKOŚĆ paliwa. Osobiście po moich kłopotach z NOx - zalecam nietankowanie na shellu ! Na shellu dobrego paliwa nie ma... tylko Orlen (Statoil tez nie bo raz kiedyś Corsę B zatankowałem - auto nie chciało jechać...wypaliłem paliwo do końca, zalałem takie jak zawsze na Orlenie i już było ok)