Volkswagen Golf MK5

#113598
Kilkanaście minut temu odpaliłem auto (stało 5-6 godzin). Dodam, ze na lekkiej pochyłości. Zawsze staram się by stało równo (jak w garażu to wtedy po odpaleniu prawie nigdy nie słychać łańcucha). Na Motulu XClean 5W40 zrobiłem jakieś 2400 km.

Po odpaleniu usłyszałem łańcuch rozrządu, ale że nieraz tak miałem to myślę nic, bo sekunda dwie to nic.

Wracając po nagrzaniu usłyszałem dziwne dzwonienie przy wyższych obrotach (powyzej2,5 może 3 tys. rpm). Dodatkowo przy zwianie biegów czasem słychać - takie coś dziwnego. Jakby wysprzeglik... nie wiem.

Podłączyłem auto po dojeździe do garażu pod "kompa" (symbian + elm 327bt) i mam błąd NOxa (jak zawsze) i:

(od razu zrobiło mi się ciepło jak to przeczytałem)
(oczekujacy DTC) P0016 - cranshaft Position - Camshaft Correlation Bank 1 Sensor A



Myślę, że to może nie rozrząd i miałem obawy o pasek wielorowkowy - lekko ciepły po 6 km, na węch pod maską czuć jakby gumę. Moze sie przestraszyłem, ale jakby światła pozycyjne lekko rpzygasały jak naciskam włącznik szyb na wyłączonym silniku. Aku mam 6 mies - Centra EXIDE.

Pomocy, co robić ? :cray2:
#113611
Tak szukam na necie i coś znalazłem:

http://www.motointegrator.pl/produkty/2 ... 09-121-451" onclick="window.open(this.href);return false;
Uszkodzenie czujnika położenia wałka rozrządu przejawia sie nierówną pracą silnika, spadkiem jego mocy oraz gaśnięciem przy zdjęciu nogi z pedału przyspieszenia, np. przy dojeżdżaniu do skrzyżowania. Czasem awaria czujnika powoduje też trudności z uruchomieniem silnika, szczególnie, gdy jest on nagrzany oraz wzrost zużycia paliwa.
Wszystko co zaznaczyłem to miałem od samego początku... gaśniecie jak się nagrzeje na wolnych, chwilowe falowanie obrotów - raz jest a raz kilka tygodni nic. I spalanie na tej samej trasie różne - ten sam styl jazdy i różnica nawet 2 litry (przy 6-7 km w jedną) - ba czasem przy dużym ruchu spalił mi mniej jak na pustej drodze i muskaniu pedału gazu !

Czy to może być to ?