Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
By Rafa07 -  04 maja 2015, 17:00
 podkarpackie
#177068
Witam. Chcę zmienić samochód na coś co posłuży mi dłuższy czas. Coś co nie będzie autem emeryta `słabe, zmulone' ani nie przesadny demon szybkości. 110 - 140 KM spokojnie wystarczy. Chciałbym się dowiedzieć jakie silniki polecacie. Jakie są ich wady i zalety. czy pchać się w diesla (robię ok. 7-8 tys rocznie) czy w benzynę. na co zwracać szczególną uwagę przy kupnie golfa v? mam w planach wydać na golfa ok 20.000 tys. Czy w każdej wersji golfa v jest dwumasa? Proszę o paradę :)
By gapisz14 -  23 maja 2015, 19:36
 warmińsko-mazurskie
#179464
Witam, jestem nowym użytkownikiem forum więc przepraszam jeśli coś przeoczyłem/ popełniłem jakiś błąd w dodawaniu tematu. Jestem w miarę szczęśliwym posiadaczem Golfa IV Pacific 1.4 (75km) z 2003 roku. Mocy mu brakuje ale jeżdżę max. 40km dziennie, większość w mieście więc wystarcza, a zaletą jest to, że mało pali. Mimo tego, że z IV nie ma problemów chciałbym przesiąść się do V. Jestem obecnie w Niemczech i mam okazję sprowadzić stąd samochód. Pojawia się pytanie- jaki silnik wybrać. Czytam o silnikach i nie mam pojęcia jaki wybrać. Chciałbym mieć przynajmniej 100 koni. Zainteresowały mnie silniki 1.4 TSI o mocy 122km, 1.4 TSI o mocy 140km i 1.6 o mocy 102km. Chcę samochód w benzynie, bo do diesla nie jestem przekonany. Jak jest z awaryjnością tych silników, które wymieniłem i jak z kosztami eksploatacji? Nie jestem zwolennikiem katowania samochodu, a te ~120 koni jest mi potrzebne tylko i wyłącznie do sprawnego i bezpiecznego wyprzedzania. Proszę o pomoc. Pzdr.
By koziodox -  31 gru 2015, 21:26
 warmińsko-mazurskie
#207709
Witam, piszę z prośbą o pomoc w doborze auta. Mam zamiar sprawić sobie nowy samochód, budżet to około 25tys (+/-). Będzie to moje drugie auto w życiu, a pierwsze za taką kwotę i nie chciałbym kupić czegoś czego będę później żałował, dlatego postanowiłem zapytać ludzi z doświadczeniem. Samochód będzie użytkowany razem z moją dziewczyną, czyli będą nim jeździć głównie dwie osoby i głównie na dojazdy do pracy. Około 25km w jedną stronę, z czego część trasy jest przez miasto w korkach, a część po autostradzie. Będą też zdarzały się dłuższe wypady np. na jakieś wakacje, wycieczki... i podróże do UK, gdyż to właśnie tam pracujemy, a Polskę czasami trzeba będzie odwiedzać samochodem :P.

Typy które mnie interesują to VW GOLF V GT lub GTI w wersji 5 drzwiowej. Nie wiem jednak na jaki silnik się zdecydować. Wolałbym benzynę i nie szkoda mi pieniędzy na paliwo, ale dobrze by było gdyby średnie spalanie wychodziło 10-12 litrów w cyklu mieszanym. Wiadomo zależy jak kto jeździ i jak ma ciężką nogę. Ja zazwyczaj jeżdżę spokojne ale lubię sobie czasami przycisnąć i mieć świadomość, że mam wystarczająco mocy by wyprzedzić czy wykonać jakiś dynamiczny manewr. Nie jestem fanem diesla i raczej się na niego nie zdecyduję. Chciałbym by auto było dynamiczne, dobrze brzmiało, przyjemnie i komfortowo się nim jechało.

Zastanawiałem się nad silnikami 1.4TFSI lub 2.0 TFSI. Pytanie do was, który samochód według was byłby lepszy do moich potrzeb, jaka wersja, który silnik, jak i ogółem cały samochód będzie mniej awaryjny? nie chciałbym czegoś co chwilę naprawiać. A może polecilibyście coś innego? No i czy za tą kwotę dostanę te auta w dobrym stanie? Jeżeli nie to ile musiałbym przeznaczyć? Podobno te slinki 1.4 TFSI są bardziej awaryjne od reszty, ile w tym prawdy?

Zastanawiam się również nad Audi A3 8P Sportback lub A4 B7 sedan. Na czym lepiej się skupić VW czy Audi?
By Hvitur1994 -  18 sty 2016, 0:05
 warmińsko-mazurskie
#210755
Witam Wszystkich. :)

Od sierpnia 2015r. jestem szczesliwym posiadaczem Golfa V 1.6 BSE Hatchback i chcialbym go zamienic na kombi - Variant i tu moje pytanie jaki silnik TDI polecacie a moze lepiej jest zostac przy benzynie ? 1.6 benzynka nie jest zly ale brakuje mu troche mocy i w zimie duzo pali (w lato nie jest zle 7-8l) i z wlasnego doswiadczenia z Golfem 4, wiem ze padaja skrzynie biegow .. Z tego co wyczytalem 1.9 TDI BXE mialy problemy z panewkami wiec ten silnik odpada :) Chodzi mi glownie o awaryjnosc silnikow i koszty utrzymania. Czy warto sie przemeczyc na 1.6 czy zmienic na 1.9 TDI tylko na jaki? (najlepiej bez DPF-ow i innych nie potrzebnych "bajerow". Prosze o pomoc. Dodam ze obecnie mieszkam w Islandii i za pare lat chcialbym wrocic do PL gdzie dostep do czesci jest 10000x lepszy niz tutaj :cool:

P.S. Do benzyny w gre nie wchodzi LPG :roll:

Pozdrawiam!
#210756
no to niestety nie masz wielkiego wyboru skoro DPF i BXE są niewskazane. W variantach z 1.9 były właśnie BXE i BLS z DPF chyba że ma kod wyposażenie 7GN wówczas fabrycznie nie posiada DPF-u, najczęściej takie BLS wychodziły na Belgię. Z drugiej strony DPF nie jest jakoś strasznie problematyczny a zawsze można go wyciąć mechanicznie i programowo. Nie jestem pewny czy były BKC, wydaje mi się że nie ale może się mylę. Ja jednak bym celował w 2.0 TDI CR chyba że 1.4 TSI cię nie odstrasza
By Hvitur1994 -  18 sty 2016, 0:38
 warmińsko-mazurskie
#210761
Ogolnie nie mialem doczynienia z filtrem DPF wiec jako tako sie nie moge wypowiedziec na ten temat i nie wiem zbyt wiele o nim, jedynie tyle co gdzies sie wyczytalo na jego temat :) Odnosnie BKC to tez nie wiem czy byly wstawiane w variantach ale wyczytalem ze BKC to najmniej problemowy TDI, czy to prawda? A co z 1.6 mpi, moze zostac przy nim i modlic sie aby skrzynia nie siadla ? :D

Dodano po 3 minutach 23 sekundach:
Tutaj na Islandii takie remonty silnika do najtanszych nie naleza heh.. :D Moim skromnym zdaniem 2.0 tdi i 1.4 tsi odpadaja :)
#210763
Hvitur1994 pisze: A co z 1.6 mpi, moze zostac przy nim i modlic sie aby skrzynia nie siadla ? :D
skrzynie padały w Mk4, chodziło o nity, tutaj nie ma tego problemu - tak mówią nasi userzy jeżdżący 1.6

Ja mam BLS 7GN z przebiegiem 260kkm i oprócz filtrów i klocków nic przy nim nie robiłem
Hvitur1994 pisze: Moim skromnym zdaniem 2.0 tdi i 1.4 tsi odpadaja :)
to że odrzucasz 2.0 TDI CR to moim zdaniem błąd
By Hvitur1994 -  18 sty 2016, 1:13
 warmińsko-mazurskie
#210770
Nie no wyczytalem tu na forum ze w 1.6 byly wadliwe skrzynie biegow :) A no i przypomnialo mi sie ze 1.6 mpi lubia jesc olej ;-) Podsumowujac albo zostac przy 1.6 i sie meczyc albo kupic 1.9 TDI BLS (W BXE nie mam ochoty wylozyc kasy na nowe panewki ewentualnie w blok bo korba bokiem wyjdzie :tooth: :D )
Odnosnie BLS jak uzytkowac auto z DPFem? :)

P.S. Zawsze moge zamienic na Audi A4 B6 1.9 Tdi AWX/AVF, ale jednak chcialbym zostac przy MK5 :)
#211346
Odpukać w niemalowane, u mnie w BLS ponad 250 000 km, z czego około 110 000km moje, i działa. Jedyna wada, która wynika z obecności DPFa, to już dwukrotnie musiałem zakładać nowe obejmy na łączeniu rury wydechowej, widocznie nie wytrzymują wysokich temeratur, ostatnia przeżyła zaledwie rok, teraz założyłem dwa porządne cybanty, zobaczymy ile wytrzymają :)
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11