Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
#827
W tym temacie proszę pytać o wszystko co związane z zakupem golfa V , VI itp... tj. jaki silnik wybrać, jakie wyposażenie dana wersja posiada, na który model się zdecydować itd... Konkretne modele oceniamy zakładając stosowny temat wg założeń podanych w regulaminie działu
Awatar użytkownika
By soil -  12 sie 2014, 21:44
 śląskie
#139846
golfer_1984 pisze:SkylineRG opinia jest krótka, bo auto po wyżej 100 tyś z DSG już nie warto kupować?? Bo co?? Kupi po wyżej 100 tyś. i co po 10 tyś zaraz mu się wysra skrzynia??
Zawsze można ją rozszerzyć i okaże się, że ogólnie auta powyżej 100tys nie warto kupować :laugh:

Co do DSG to wypada się przejechać, spróbować zaobesrwować ewentualne podejrzane działanie, sprawdzić przebieg w skrzyni, sprawdzić historię serwisową i co ile olej był wymieniany (o ile historia jest). Można też sprawdzić oznaczenie skrzyni i porównać z wlepką w bagażniku (czy skrzynia wymieniana). Generalnie można wile zrobić, żeby uniknąć ewentualnych problemów.

Nie widzę różnicy między 10tys, 100tys a 200tys dla DSG, jeżeli ktoś tylko upala to i do 100ty skrzynia może nie dotrwać.
By orh -  13 sie 2014, 10:04
 małopolskie
#139862
MOIM ZDANIEM DSG jest dobre póki jest na gwarancji, potem jest różnie :), na pewno warto dobrze sprawdzić przed zakupem ale nigdy pewności nie ma ( mówimy w końcu o używanym aucie ), sprawdIć konkretny model, koszty ewentualnej naprawy a wlaściwie najczęściej wymiany mechatronika no i być świadomy tych ewentualnych niemałych kosztów :P
A DSG to świetna skrzynia genialnie szybko i płynnie zmienia przełożenia, można zrobić "program" w miej i przystosować do własnych oczekiwań ( razem z "programem" silnika można naprawdę cieszyć się jeszcze bardziej z jazdy ).
Grneralnie szkrzynie montowane w Gti znoszą "wiele" ale jak się wysrają to naprawa/wymiana boli finansowo....
By W1lQ -  13 sie 2014, 12:29
 małopolskie
#139882
orh pisze:MOIM ZDANIEM DSG jest dobre póki jest na gwarancji, potem jest różnie :), na pewno warto dobrze sprawdzić przed zakupem ale nigdy pewności nie ma ( mówimy w końcu o używanym aucie ), sprawdIć konkretny model, koszty ewentualnej naprawy a wlaściwie najczęściej wymiany mechatronika no i być świadomy tych ewentualnych niemałych kosztów :P
A DSG to świetna skrzynia genialnie szybko i płynnie zmienia przełożenia, można zrobić "program" w miej i przystosować do własnych oczekiwań ( razem z "programem" silnika można naprawdę cieszyć się jeszcze bardziej z jazdy ).
Grneralnie szkrzynie montowane w Gti znoszą "wiele" ale jak się wysrają to naprawa/wymiana boli finansowo....
+1 - Dokładnie to co miałem na myśli ;)

Nie stawiam binarnego NIE - przy kupnie auta z DSG powyzej 100k. Kurde sam na poczatku upieralem sie na GTI z DSG. Jednak, trudno dorwac ponad 5 letnie auto z na biezaco serwisowanym DSG powyzej takiego przebiegu. Wiec, prawdopodobienstwo usterek zaczyna sie kaskadowo zwiekszac. W razie kompletnej tragedii, kupno nowej skrzyni bije bardzo bo kieszeni, a wymiana manuala w porownaniu wydaje sie sprawa groszowa.

Jako sama skrzynia z punktu widzenia jazdy i osiagow - DSG jest super, po prostu przy uzywanym aucie kupowanie manuala jest 'bezpieczniejsze'.
By Kuba_84 -  09 wrz 2014, 15:29
 wielkopolskie
#142583
Siemanko Panowie potrzebuję waszej pomocy jak pewnie już wiadomo po zamknięciu kartoteki powoli przymierzam się do zmiany auta (to wszystko jeszcze zależy jak finansowo mi się poukłada wszystko i zdrowotnie) ale nie o tym tutaj :cool: Mam pytanko co lepiej wybrać a mianowicie Golfa V GTI czy lepiej już ciutkę dołożyć i kupić Golfa VI GTI ??? najbardziej mnie interesują informacje jeśli takowe posiadacie o tym jak sprawują się silniczki w jednym i drugim itp. itd. wiadomo o co chodzi :tooth: Z góry dzięki za informację a tak na marginesie jest to czysto informacyjne pytanie więc proszę nie pytać co, gdzie, kiedy i jak i że mi się piątka bardziej podoba to kup piątkę :cool: Pozdro
#143570
Witam Panowie :) mam zamiar kupić jakieś fajne auto i mam do dyspozycji 25tys zł, , chciał bym się was zapytać jakie autko polecacie bo rozglądałem się za golfem V Gti, golfem V w dieslu i Audi a3 powyżej 2003 roku, i teraz mam dylemat które z nich wybrać. Najbardziej chciał bym się dowiedzieć czy jest duży koszt eksploatacji diesla i Gti i jak spalanie wygląda?
By Gomul89 -  19 wrz 2014, 13:29
 mazowieckie
#143571
marcelinho93 pisze:Witam Panowie :) mam zamiar kupić jakieś fajne auto i mam do dyspozycji 25tys zł, , chciał bym się was zapytać jakie autko polecacie bo rozglądałem się za golfem V Gti, golfem V w dieslu i Audi a3 powyżej 2003 roku, i teraz mam dylemat które z nich wybrać. Najbardziej chciał bym się dowiedzieć czy jest duży koszt eksploatacji diesla i Gti i jak spalanie wygląda?
Z takim budżetem kupisz dobrego Golfa V 1.9 i może coś jeszcze zostanie na pakiet startowy (olej, filtry, rozrząd). Gti nie widzi mi się w tej cenie a i eksploatacji dużo droższa. Jeżeli chodzi o 1.9 w Golfie V to w moim przypadku "odpukać" nic się nie dzieje. Co do Audi a3 to mi osobiście się nie podoba i jak to z Audi bywa będzie droższe od VW i w tym budżecie bym nie szukał. :pepsi:
#143590
Eksploatacja to tam pikus będzie , ale chodzilo mi bardziej jakie opinie maja ludzie na temat tych golfow jesli takie posiadają. Bo właśnie jestem przed kupnem i sie mocno zastanawiam. Bo caly czas jeżdżę benzyna i chyba ciężko mi bd sie przerzucić na diesla i jak modyfikacje mechaniczne będą wyglądać ?
#143852
hswld pisze:może i delikatnie podbijam pytanie ale też chciałbym uzyskać odpowiedź - do dyspozycji 20tyś, kupie coś sensownego 1.9 TDI czy raczej odpuścić z takim budżetem? jeśli tak to na co zwracać przede wszystkim uwage kupując V, dzięki za odpowiedzi! :))
przede wszystkim szukaj bezwypadkowego auta. Przed zakupem sprawdź z jakimś zaprzyjaźnionym mechanikiem.
#145792
Witam,
Noszę się z zamiarem kupna VW Golfa V 1.9 TDI 105 KM bez DPF'a ( BKC, BXE),rocznik 2005,najchętniej sportline.Chcę zmieścić się do 22 tysięcy.
W większości ogłoszeń nie ma wyszczególnionego kodu silnika,bądź informacji czy filtr cząstek stałych jest,bądź go nie ma,i stąd moje pytanie do Was.Czy w jakiś sposób idzie określić czy auto ma ten filtr(np.data produkcji czy coś) czy muszę wydzwaniać i wypytywać?
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  09 paź 2014, 22:08
 dolnośląskie
#145803
jarzynbg pisze:Witam,
Noszę się z zamiarem kupna VW Golfa V 1.9 TDI 105 KM bez DPF'a ( BKC, BXE),rocznik 2005,najchętniej sportline.Chcę zmieścić się do 22 tysięcy.
W większości ogłoszeń nie ma wyszczególnionego kodu silnika,bądź informacji czy filtr cząstek stałych jest,bądź go nie ma,i stąd moje pytanie do Was.Czy w jakiś sposób idzie określić czy auto ma ten filtr(np.data produkcji czy coś) czy muszę wydzwaniać i wypytywać?
BKC nie ma dpf
#145809
A-R-T-U-R pisze:
jarzynbg pisze:Witam,
Noszę się z zamiarem kupna VW Golfa V 1.9 TDI 105 KM bez DPF'a ( BKC, BXE),rocznik 2005,najchętniej sportline.Chcę zmieścić się do 22 tysięcy.
W większości ogłoszeń nie ma wyszczególnionego kodu silnika,bądź informacji czy filtr cząstek stałych jest,bądź go nie ma,i stąd moje pytanie do Was.Czy w jakiś sposób idzie określić czy auto ma ten filtr(np.data produkcji czy coś) czy muszę wydzwaniać i wypytywać?
BKC nie ma dpf
To już wiem,moje pytanie było czy poznam po czymś że to auto jest bez filtra, bez konieczności wydzwaniania i dopytywania.
Prościej-szukam golfa V 1.9 TDI 105 KM,2005 r,bez dpfa.Jak szukać?
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 11