Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
By ValiooX -  24 maja 2018, 4:04
 kujawsko-pomorskie
#265040
Witam, planuję zakup VW Golf mk5 i tutaj miałbym do was pytanie, na co zwracać uwagę jeśli chodzi o awaryjność itd, ale także wersje wyposażenia. Co warto mieć, a co jest bezużyteczne.

Interesowałem się 1.4 Tsi 170km wersja GT, aczkolwiek słyszałem o jej awaryjności :/
Chciałbym żeby silnik miał co najmniej 140km, wolałbym benzynę, ale diesla też jakoś przeżyje. Ciekawą opcją jest GTI, ale jak ze spalaniem ? Jeździłem Leonem Cupra i tam to ciężko było poniżej 10 zejść mi.
By ValiooX -  24 maja 2018, 10:35
 kujawsko-pomorskie
#265053
No niekoniecznie, ojciec ma nowa astre 1.6 200km, która wazy 1233kg i nie jedno GTI zostawia, a w trasie pali 5.5 w mieście 7 wiec ...

No wlasnie jak wyglada sprawa z tymi 1.4 na turbo i kompresorze ? Słyszałem dużo negatywnych opinii ale ile z nich jest realnych ? Ja jezdze laguna 2 przedliftowa i jesteśmy pierwszymi właścicielami od 2004r ... model obcykany wielkim hejtem, a tu nic z tym autem się nie działo-przebieg 270kkm
#265057
ValiooX pisze:
24 maja 2018, 10:35
No niekoniecznie, ojciec ma nowa astre 1.6 200km, która wazy 1233kg i nie jedno GTI zostawia, a w trasie pali 5.5 w mieście 7 wiec ...
To są mżonki, miałem okazję testować taką Astrą bo kolega od kilku miesięcy jeździ taką na co dzień, 5,5 litra to z górki z wiatrem i z lekkim muskaniem gazu, a jak miałbym tak jeździć to po co mi takie auto lepiej 1.0 MPI będzie taniej, w mieście również średnie z ostatniego 1000 km wychodzi 9-10 litrów.

w tym 1.4 TSI podobnie jak w oplowskim 1.4 turbo pękają tłoki, zresztą w tych 1.6 turbo też są przypadki pękających tłoków

Ja jezdze laguna 2 przedliftowa i jesteśmy pierwszymi właścicielami od 2004r ... model obcykany wielkim hejtem, a tu nic z tym autem się nie działo-przebieg 270kkm
najwyraźniej wyjątek od reguły bo regułą jest że ten model to szmelc, instalacja Sagema jest beznadziejna, dopiero gdzieś około 2010 roku jest Samsung który już nie sprawia takich kłopotów

Zresztą dzisiejsza cała motoryzacja to jeden wielki szmelc
By Rost -  25 maja 2018, 9:32
 małopolskie
#265078
Wszystkie te downsizeingowe silniki bym odpuścił... Mój znajomy miał seata ibize cupre 2009 z silnikiem 1.4 tsi 180 koni (turbo i kompresor) i dsg. Nie przeczę, wspaniale to jechało plus dsg naprawdę frajda z jazdy, ale zrobił 50 tys i przez ten okres dwa razy wymieniał silnik..
By ValiooX -  25 maja 2018, 17:56
 kujawsko-pomorskie
#265086
Silnik w Astrze J i Insigni A, a silnik w Astrze K i Insigni B to są kompletnie różne silniki, turbosprężarki i kompresory ... jedyne co tu jest to samo to pojemność i nazwa. No dobra, a jak tu wygląda sprawa z 2.0 TDI ? Najbardziej kusi mnie 2.0 TSI 200KM, ale to na moje trasy i przebiegi średnio się opłaca, fakt można zagazować, ale instalacja LPG do silniku o wtrysku bezpośrednim to koszt ok 5-6k.
#265089
akurat zupełnie inne, coś tam pozmieniali jak wszyscy i od razu zupełnie inne, no ale marketing musi być, bo skoro w poprzednikach pękały tłoki, brały olej, to trzeba marketingowo uczynić z nich zupełnie nowe silniki, tak jak w przypadku czy to 1.2, 14 TSI czy to 1.8 TSI itp... coś tam poprawili i hameryki nie odkryli

gazować TSI z taka instalajcą z dotryskami Pb nie widzę zbytnio sensu z ekonomicznego punktu widzenia a full wtrysk w fazie ciekłej kosztuje od 7 do 8 tys,