Volkswagen Golf MK5

Tutaj pytaj o wszystko co związane z autem, które chcesz kupić
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2019, 15:32
 pomorskie
#274003
michak80 pisze:
06 maja 2019, 14:45
to auto dla żony do dojazdów do pracy (30 km) i
słabo się to będzie kalkulować kolego chyba że myślisz o LPG. Moja żona użytkuje Aygo 1.0 i średnio spala 4,7 litra, na trasie max 4,5 więc tutaj LPG nawet przez myśl mi nie przeszla, tutaj 7-8 Pb będzie

O rdzy wspominałem, niestety to bolączką mk5

Dla pewności trzebaby przebieg sprawdzić w historii ASO VW

Dodano po 10 minutach 43 sekundach:
@michak80 nie brałeś pod uwagę innych marek, może inaczej - żona nie brała pod uwagę?
By michak80 -  06 maja 2019, 15:55
 mazowieckie
#274004
@Mettenoos

brałem pod uwagę inne marki. Oglądałem dwie Toyoty Auris, Opla Astre i Forda Focusa.
Ciężko znaleźć idealne auto tego segmentu w cenie do 18000.

Dlaczego pytasz? Nie polecasz Golfa Mk5? :)
By michak80 -  06 maja 2019, 16:23
 mazowieckie
#274006
Audi A3 to moje marzenie ale powiem szczerze że mam złe doświadczenia jeśli chodzi o auta sprowadzane. Rozumiem i szanuje Twoje zdanie że błędem jest ograniczenia się do zakupu auta z polskiego salonu ale zdecydowałem że na auto sprowadzone w tej chwili nie będę się decydował. Szukam auta tylko z polskiego salonu z potwierdzonym przebiegiem.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  06 maja 2019, 16:28
 pomorskie
#274007
W autach z zachodu częściej łatwiej potwierdzić przebieg niż w krajowym,

Dodano po 2 minutach 59 sekundach:
Już chyba podjąłeś decyzję tylko oczekujesz naszej akceptacji
By wojniz -  07 maja 2019, 12:00
 podkarpackie
#274035
Co do rdzy dwa słowa.... jeżeli na błotnikach wychodzi, to znaczy, że właściciel nie był świadomy newralgicznych miejsc i nie zadbał. A więc możesz mieć do wymiany dwa błotniki (prawie na pewno, bo na samochodzie są chlapacze), dwa progi, w gorszych przypadkach tylną klapę do roboty (szukać rdzy od środka, na łączeniu blach). Więc niech sprzedający opuści nawet 3k, to jeżeli sam nie zrobisz, to się nijak nie kalkuluje. Samochód pewnie też będzie prosił o konserwację podwozia, bo te z naszego kraju jakoś szybciej rdzewieją.... Więc jeżeli faktycznie chcesz Golfa, to szukaj zdrowego (a w zasadzie takiego, co już zrobiony) :)

Rozumiem, że niski przebieg może zachęcać, ale taka cena za pordzewiałego golasa, to delikatne nieporozumienie. Kolejna sprawa.... wypytaj sprzedającego ile bierze oleju, żeby nie było zdziwienia :)
By michak80 -  07 maja 2019, 13:22
 mazowieckie
#274039
wojniz pisze:
07 maja 2019, 12:00
Kolejna sprawa.... wypytaj sprzedającego ile bierze oleju, żeby nie było zdziwienia :)
czy te silniki mają jakiś nadzwyczajny "apetyt" na olej? :)
Raczej odpuszczę ten egzemplarz ale dalej będę się rozglądał za Mk5 z silnikiem 1.6 (102KM). Czytałem że to dobry wybór i jedne z mniej awaryjnych (mniej kłopotliwych) silników.
By wojniz -  07 maja 2019, 13:53
 podkarpackie
#274042
michak80 pisze:
07 maja 2019, 13:22
czy te silniki mają jakiś nadzwyczajny "apetyt" na olej? :)
Zależy jak trafisz. Jednym bierze więcej, drugim w ogóle. Problemem są pierścienie. Wpisz w google "1.6 bse bierze olej" i jest dużo wyników na forum skody. Ogólnie, póki nie trzeba dolewać 1L/1000km, nie kopci na niebiesko i trzyma jako tako moc, to nie ma się co przejmować. Ja tam dolewam raz na jakiś czas szklankę i w bagażniku mam 1L na wszelki wypadek i w sumie zrobiłem tak już 60 tys km. I jak 4 lat temu dolewałem, to dzisiaj dolewam tyle samo. Nie ma co sobie szukać problemów, ale dobrze wiedzieć, że zdarzają się jednostki z tym problemem.
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  07 maja 2019, 22:19
 śląskie
#274056
Co tu dużo pisać. Ten silnik to ma jeden duży jedyny plus .... Nie do zajechania.
Reszta to same minusy.
-pali tyle co 2.5tfsi
-0 mocy na 5 biegu
-przełożenie 5 biegu do d. To cos jak 4+
-przy 140km/h stopery do uszu lub radio glosniej (4tys/obr). Przy 160km/h robi sie o dziwo jakby przyjemniej .
-max prędkość to licznikowe 185? Czyli okolo 175km/h obrotek do 6200.
-zależnie od egzemplarza apetyt na olej w autostradowych trasach.
Awatar użytkownika
By pitt52 -  08 maja 2019, 7:51
 śląskie
#274062
Masz rację oczywiście, ale nie do końca się z tym zgodzę. Mamy w rodzinie trzy auta z tymi silnikami i odpukać tragedii nie ma. Olej owszem pobierają ale w granicach 1-1,5 l od wymiany do wymiany co 12-14 tkm. Co do zużycia Pb, to tak to wygląda ale lekarstwem jest LPG. Mówisz piąty bieg? Można zrobić modyfikację i wtedy przy 140km/h jest całkiem spoko. To tyle żeby kolegi nie zrazić bo reguły, że są to silniki paliwo- i olejo - żerne nie ma.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  08 maja 2019, 8:53
 pomorskie
#274066
A ja tam bym jeszcze brał pod uwagę 1.4 MPI, różnica mocy i dynamiki porównywalna jak pomiędzy BRU a BKC

Dodano po 4 minutach 16 sekundach:
pitt52 pisze:
08 maja 2019, 7:51
. Olej owszem pobierają ale w granicach 1-1,5 l od wymiany do wymiany co 12-14 tkm.
To jest niemalże naturalne odparowanie, wychodzi setka na tysiąc km, jak spala 0,5-1 litr na 1000 km to wtedy można mówić o spalaniu oleju


inne alternatywy to 2.0 FSI i 1.4 TSI, w którym zrobisz rozrząd i masz spokój na 100 tys km bo chyba oferowane zestawy naprawcze są już poprawione
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  08 maja 2019, 9:11
 śląskie
#274067
Aaaa jest jeszcze jedna zaleta.
Brak dwumasy. Komplet cały zestaw sprzęgła valeo to koszt około 350zl.
No lpdzi jak najbardziej ale skwaszony wyraz twarzy osoby pytajacej jest bezcenny na stacii benzynowej ile to pali .? 😋
Co do modyfikacji 5 biegu to tak zgadza sie.
Lecz wtedy dynamika napewno parę % spadnie do i tak już zerowej a ilość % zaoszczędzonego paliwa to jedynie do zobaczenia na dystrybutorze w miejscu po przecinku 0.xx.
Koszt wymiany kół 5 biegu to dla zysku 10km/h przy starych 100km/h to koszt okolo 600zl. Dla zysku 20km/h to okolo 900zl.

Do jeżdżenia po bułki i do kościoła to idealne auto. Tak samo w exploatacji koszta 0zl można powiedzieć.
Do tego POLECAM.