Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
przez kupszczelisty -  
 wielkopolskie
#104921
Witam.

Mam taki problem. Sporadycznie się zdarza gdy spokojnie przyspieszam samochodem że raz nim szarpnie tak jakbym szybko dotknął i puścił sprzęgło w trakcie jazdy.

Najczęściej się to zdarza gdy przełączam z 2 na 3 bieg i powoli przyspieszam ( jazda podmiejska, prędkości 50 do 80 km/h). Mam wtedy około 1800 obrotów.
Kilka razy szarpnięcie było gdy przełączyłem z 4 na 5 bieg, też przy spokojnej jeździe.
Szarpnięcie występuje sporadycznie, nie jestem w stanie przewidzieć kiedy nastąpi, samochód nie wchodzi w tryb awaryjny. Jeździ normalnie.
Dźwięk który występuje w trakcie szarpnięcie jest prawie nie słyszalny, ale wydaje mi się że jakby przyblokowało się turbo i nagle dmuchnęło dużym ciśnieniem i efektem jest szarpnięcie.
Ostatnio zmieniony 26 gru 2013, 18:35 przez kupszczelisty, łącznie zmieniany 2 razy.
#104939
Ja mam podobnie u siebie po podpieciu pod kompa wyskoczyly dwa bledy jeden to o czujniku polozenia walka rozrzadu drugi o czujniku pedalu przyspieszania. Na poczatku przez miesiac jezdzilem z tkimi objawami jak u Ciebie ale ostatnio sie przerazilem bo na swiatlach poprostu zgasl. Zapalila sie kontrolka silnika i swiec zarowych.
#105244
ja mam to smo w moim BMM i rowniez takie samo zachowanie w BMP. BMM ma przebiegu 170k i zrobiłem nim 20k szarpie od kilku dnia. BMP szarpie mi już tak 4 lata raz na jakiś czas ma przebiegu ponad 300k i szarpie od 160k. Odwiedziłem serwis kilkunastu mechaników i nikt na to nic nie poradził. Ciekawe co to jestm dodam ze oba silniki są podkręcone z 140 na okolice ponad 170km
przez kupszczelisty -  
 wielkopolskie
#113846
Rozwiązanie problemu:

Auto jeździło normalnie i czasami szarpnęło, żadnych błędów nie było. Ostatnio jechałem i nagle przestał działać pedał gazu, zjechałem na pobocze, ale samochód nie zgasł więc pojechałem dalej. W trakcie tej samej jazdy pedał gazu przestał działać jeszcze kilka razy, ale wystarczyło wcisnąć sprzęgło i można było jechać dalej. Przy ponownym zapaleniu samochodu i przejechaniu kilku kilometrów zapaliła się kontrolka Check Engine, ale samochód jechał normalnie. Po sprawdzeniu błędów pojawił się błąd czujnika g450. Kupiłem nowy czujnik, wymieniłem go, skasowałem błędy i wszystko działa jak należy.


Dodam jeszcze że czasami w trasie przed wymianą czujnika z tłumika końcowego dochodził bardziej basowy pomruk i auto było słabsze na przykład przy wyprzedzaniu.
Obrazek