#118539
koledzy jak zdemontować środkową kratkę? bo mocno trzyma a chciałbym spróbować patentu z kartonem
Całkiem słuszne stwierdzenie -- allle takie opatulenie zmniejsza wentylacje komory silnika -bo temu służą kratki ,więc temperaturke złapiemy szybciej.PinkFloyd pisze:Sprawny układ chłodzenia nie puszcza plynu na chlodnice dopuki nie zostanie osiągnięta temp.jego otwarcia, wiec po co ten karton,
po to, jak wyżej napisał arianm, próbowałeś kiedykolwiek? porządnie zabezpieczona komora silnika przyspiesza jego zagrzanie w bardzo niskich temperaturachPinkFloyd pisze: wiec po co ten karton,
W zakresie 78-98 na blacie jest zawsze 90st żeby wskazówka ciagle się nie wachlowała a kierowca się nie stresował, w czasie jazdy na mocno rozgrzanym silniku powinno być w zakresie 80-87st, termostat ori otwiera się w zakresie 87st. Postoisz ok 5 min i już temp. spadnie z tych np. 85st na 80st. Zobacz w czasie jazdy na vcdsie.pavlos2 pisze:Witam ...
Panowie pytanie do was w sprawie naszych mk5.Otóż ostatnio zainteresowałem się temperaturą w swoim Golfie .Auto o silniku BKC wskazówka podczas jazdy wskakuje bez problemu na 90 stopni i tak trzyma,ale... po trasce około 25 kilometrów podłączyłem VAGA i jest tak :
01-Engine blok 007 temperatura płynu 78-79 stopni max (na blacie trzyma cały czas 90 stopni)
17- Instruments blok 003 (chyba 003-nie pamiętam) temperatura płynu 78 stopni
Nie wiem jak jest z silnikami BKC i temperaturami w nich ,ale czy nie powinno być stałe 90 stopni w blokach 007 i 003 ?Czy po prostu mam nie dogrzany silnik przez wadliwy termostat ?Czujnik raczej mam dobry skoro w obu sterownikach temperatury są zbliżone - ale czy oby nie za niskie ?Jak jest u was ?
porównaj wskazania w vcdsie z ecu i z licznika jak wskazówka leży, jak sa takie same to termostat, jak duża rozbieżność to czujnik.nikodem pisze:Panowie a u mnie jest taki problem, że wskazówka temperatury silnika zaczęła dosłownie świrować przejeżdżam kilka dobrych kilometrów wskazówka w ogóle się nie rusza po chwili skoczy na około 88 stopni i zaraz znowu spadnie do 50 potem znowu 88 i tak co jakiś czas czyżby termostat był by do wymiany??
dziękuje za rade jutro sprawdzę tak ja radzisz i dam znaćPinkFloyd pisze:porównaj wskazania w vcdsie z ecu i z licznika jak wskazówka leży, jak sa takie same to termostat, jak duża rozbieżność to czujnik.nikodem pisze:Panowie a u mnie jest taki problem, że wskazówka temperatury silnika zaczęła dosłownie świrować przejeżdżam kilka dobrych kilometrów wskazówka w ogóle się nie rusza po chwili skoczy na około 88 stopni i zaraz znowu spadnie do 50 potem znowu 88 i tak co jakiś czas czyżby termostat był by do wymiany??