#102882
Z jednego z forow poswieconych motoryzacyji.
emiter pisze:Znaczy to tyle, że otwieram piwko 8) , demontaż osłony z filtrem, demontaż przepustnicy (zdaję się 4 śruby torx rozmiaru nie pamiętam), środek do czyszczenia przepustnic/gaźników w spray, ręcznik papierowy/szmatka i do dzieła. Po złożeniu adaptacja przepustnicy w VCDS. Regularne czyszczenie wychodzi co około 2-3 lata, objawia się lekkim szarpaniem/pływaniem na wolnych obrotach.mettenos pisze:co to oznacza w twoich kategoriach rozumowania?emiter pisze:W miarę regularnie czyszczę przepustnicę i tyle.. 8)
Cytat chicken19
Z jednego z forow poswieconych motoryzacyji.
Nagar odkłada się ponieważ układ dolotowy nie jest płukany benzyną jak w gaźnikach oraz konwencjonalnych wtryskach w których paliwo podawane jest w kolektor ssący.W FSI wtrysk następuje wprost do komory spalania więc żadne dodatki do benzyny go nie usuną-jedynie rozbiórka i czyszczenie elementów co raczej nie będzie tanie.Druga sprawą jest praktycznie zerowa szansa na założenie gazu.Co prawda są specjalne instalacje do FSI ale raz że drogie a dwa to mało opłacalne ponieważ instalacja musi podawać pewną ilość benzyny inaczej wtryskiwacze staną.Z założenia silniki te miały być bardziej ekonomiczne ale nie zawsze tak jest.Zauważ również że te jednostki są bardzo zaawansowane technicznie=droższe w naprawach np zmienna długość kanałów dolotowych,przepustnica sterowana elektronicznie,pompa paliwa elektryczna plus mechaniczna wysokociśnieniowa,wtryskiwacze zasilane z baterii kondensatorów a same wtryskiwacze bardzo skomplikowane no i do tego kupa elektroniki i układy recyrkulacji spalin.Na Wikipedii jest całkiem dobrze i prosto wyjaśnione