#159002
Koledzy,
Ostatnio próbowałem rozwiązać problem dłuższego odpalania o poranku i doszedłem do etapu: rozrządu i synchronizacji wałka. Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tys km temu. Po sprawdzeniu VCDSem 4 grupy, wychodzi, że mam 1.83. Wszędzie piszą, że 0 jest najlepsze, bo m.in. poprawia odpalanie, zmniejsza spalanie (obecnie na luzie mam 0,5 - 0,6) i poprawia kulturę pracy silnika. W związku z czym chciałbym zrobić to samodzielnie (chyba, że lepiej oddać do mechanika? . Przy mechanice jeszcze nic nie robiłem samodzielnie, także przeszukałem forum i znalazłem opis unseena:
- Mam silnik BMN - czy dla większości diesli vw synchronizację ustawia się tak samo?
- Czy wystarczy zwykły klucz czy musi być dynamometryczny? Jeżeli tak to z jaką siłą trzeba dokręcać?
Macie jakieś cenne rady? O czym pamiętać, czego nie ruszać itp.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i opis.
Ostatnio próbowałem rozwiązać problem dłuższego odpalania o poranku i doszedłem do etapu: rozrządu i synchronizacji wałka. Rozrząd był wymieniany jakieś 20 tys km temu. Po sprawdzeniu VCDSem 4 grupy, wychodzi, że mam 1.83. Wszędzie piszą, że 0 jest najlepsze, bo m.in. poprawia odpalanie, zmniejsza spalanie (obecnie na luzie mam 0,5 - 0,6) i poprawia kulturę pracy silnika. W związku z czym chciałbym zrobić to samodzielnie (chyba, że lepiej oddać do mechanika? . Przy mechanice jeszcze nic nie robiłem samodzielnie, także przeszukałem forum i znalazłem opis unseena:
I tu moje pytania:Masz na rozrządzie duże kółko a na nim 3 śruby na klucz 13 , popuszczasz je z jeden obrót i przestawiasz w prawo na plus (zgodnie ze wskazówkami zegara ) w lewo na minus .Kręcisz kluczem 18 na środku tego koła .Delikatne przestawienie ok 1 mm powinno pomóc . Dokręcasz i odczytujesz jak wyszło. Aż do skutku. Potem zobaczymy o ile się zmieni.
- Mam silnik BMN - czy dla większości diesli vw synchronizację ustawia się tak samo?
- Czy wystarczy zwykły klucz czy musi być dynamometryczny? Jeżeli tak to z jaką siłą trzeba dokręcać?
Macie jakieś cenne rady? O czym pamiętać, czego nie ruszać itp.
Będę wdzięczny za wszelką pomoc i opis.
VW MK5 '06 GT DSG → Kartoteka