Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By bisza88 -  18 maja 2015, 19:35
 podlaskie
#178867
Mam taki problem, sprowadziłem dla siebie auto z niemiec. Jak już jechałem zauważyłem że nie działa dobrze czujnik temperatury ale to wiadomo da się zrobić. Problem jest taki że jak ustałem w korku i silnik się nagrzał (90) to zaczął kopcić gdy przegazowałem, włączyłem ogrzewanie na max temperaturę pokazał na 50 stopni i przestał kopcić. Kopcenie jest siwym lub czarnym dymem a zapach raczej kwaskowaty. Jaka może być przyczyna takiej reakcji ?? auto gdy jedzie nie kopci, oleju i płynu nie ubywa ponieważ nie zmieniło się nic podczas całych 1100 km. Z tego co zauważyłem walnięta jest rurka od filtra powietrza ( podobno częsta usterka), są przekłamania temperatury i chyba termostat daje ciała; brak ciśnienia w płynie chłodniczym. Jestem wqr... na maxa i nie wiem za co się zabrać.

Aaa i występował błąd recyrkulacji spalin- może być to powodem takiego zachowania ?
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  18 maja 2015, 20:43
 śląskie
#178875
Może być od egr ale wtedy powinien być słabszy. Sprawdź z ciekawości kompresje, Może któryś leje.
Jeśli przekłamuje czujnk temp co daje informacje na zegary to też informacja błędna idzie do ecu bo to jest brane z tego samego czujnika.
sprawdź z ciekawości w vcds grupę 26 jakie wartości są dla poszczególnego cylindra.
Może nieszczelność gdzieś masz , być może jakaś pierdoła .
By bisza88 -  19 maja 2015, 11:35
 podlaskie
#178945
No więc dzisiaj wymieniłem czujnik, odpaliłem i logi :
Dwa błędy :
https://imageshack.com/i/idzKsW3hj
i dane na kanałach na zimnym silniku :
https://imageshack.com/i/exf2ldrtj
https://imageshack.com/i/exZjrR4Xj

rozgrzany silnik :

https://imageshack.com/i/idPh5QFXj
https://imageshack.com/i/eybovYFlj

Następnie odkręciłem świece i :
https://imageshack.com/i/idfYW6MRj

popuściłem oleju i :
https://imageshack.com/i/pdkLYwvdj

Co myślicie czy to wina uszczelki czy może pierścieni ??

Dodano po 9 min 10 sek.:
a może uszczelniacze zaworowe ??
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  19 maja 2015, 19:07
 śląskie
#178988
Sprawdź kompresję na zimnym a potem zrób to samo ale z olejem a potem na gorącym. Może coś pokaże.
Ciekawe jest to że u mnie jest 6 stopni zapłon a u ciebie -8 stopni. chyba że to wynika z czegoś innego w danym momencie.
Z ciekawości sprawdź czy znaki na rozrządzie się pokrywają, Choć to raczej nie ma nic do mokrych świec z oleju.
Uszkodzona rura od filtra raczej nie wpływa na taki objaw.
Sprawdź czy nie masz zapchanej odmy, może jest przytkana i olej ciśnie do cylindrów.

U mnie tak to wygląda.
Obrazek

Obrazek

Obrazek
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  19 maja 2015, 20:07
 śląskie
#179000
Tu ładnie ją widać.
Ona przechodzi przez obudowę wlewu od oleju i idzie do tej rury co kupiłeś.
Tylko były dwa rodzaje tych rur co kupiłeś, z podgrzewaniem odmy oraz bez, Ale nawet jak masz z grzaniem a założysz bez to nic się nie stanie.
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  19 maja 2015, 20:44
 pomorskie
#179014
W Lupo jak zamarzła odma to mrygala kontrolka smarowania, silnik ma inny dźwięk wówczas, nie sądzę aby odma tutaj była niedrożna

Dodano po 4 min 48 sek.:
bisza88 pisze:
Aaa i występował błąd recyrkulacji spalin- może być to powodem takiego zachowania ?
Moim zdaniem w tym tkwić może przyczyna
By bisza88 -  20 maja 2015, 22:23
 podlaskie
#179204
Koledzy wymieniłem rurkę termostat czujnik temperatury,wyczyściłem przepustnicę była ostro zasyfiona, zajrzałem do kolektora a tam troszkę wilgotno, egr nie odkręcałem bo ciężkie dojście i nie miałem tyle czasu. Jak go kupowałem (auto) to było za dużo oleju w sumie spuściłem 0,5 l i dopiero norma na środku. Odma drożna. przejechałem się troszkę i kilka razy na wysokich obrotach i ... silnik 90 stopni brak kopcenia, zatrzymałem się przegazowałem a tam raz biały dymek późnij czarny i błędy : 16719, 16784, 17811 nie wszystkie na raz a parami. I dziwne bo nie zawsze dymi ehhh :/. świece dalej w oleju i jak sobie poświecę latarką w otwór po świecy to wilgotno w cylindrze (tylko w pierwszym patrzyłem bo dobry dostęp)
By bisza88 -  23 maja 2015, 21:36
 podlaskie
#179479
Witam ponownie,
Sprawa ma się następująco :
Błędów już nie ma:
- Wyczyszczona przepustnica
- Wyczyszczony i zruszany EGR
Wszystko robiłem środkiem do czyszczenia przepustnic i WD40 ( może się komuś przyda )

Dalej męczył mnie problem mokrej świecy i najbardziej wilgotna jest pierwsza z lewej, najbardziej sucha ostatnia.
Obrazek

Jak widać lewy dolot ma najwięcej oleju a prawy prawie wcale.

Czy tak jak na poniższym obrazku może ściekać olej i dlatego taka różnica wilgoci w dolocie ?
Obrazek

Czy olej który znajduje się w dolocie był ( jest) dlatego że było wlane ponad miarę oleju ? ( poprzedni właściciel mówił że był zalany nowy lecz jak dla mnie to chyba stary bo czarny i rzadki jak woda) / zalałem valvoline 5w40
Czy olej mógł się dostać przez niesprawny egr ??
Jak mógł się on tam dostać ?
Dzięki za odpowiedzi. Dodam że auto śmiga dobrze i oprócz małych dymków na postoju to nic nie zauważyłem.
PS. jak by komu opadła wskazówka od paliwa to należy wyjąć licznik i energicznym ruchem go włożyć ;) pomogło ;-)