#191132
Witam,
Mam problem z moim GTI BWA, mianowicie auto ma mało mocy szczególnie na niskich obrotach. Pół roku temu był hamowany i wykazał 210 koni czyli ok. Obecnie w momencie kiedy silnik się "wkręca" (okolice 2tys) nie czuj już tego kopnięcia jak kiedyś. W VCDS wywala błąd, coś z ciśnieniem doładowana (sprawdzę i napisze dokładnie po powrocie od domu)
Oczywiście w pierwszej kolejności podejrzewałem zawór DV ale po wymianie problem nie ustąpił. Dodam, że po włożeniu palca w "dziure" po DV były obecne niewielkie ślady oleju. W trakcie przyspieszania w kabinie słychać syczenie z okolic turbiny.
Co może być przyczyną tego spadku mocy ?
Wiem, że najlepiej zrobić logi dynamiczne i chce to zrobić tylko podpowiedzcie jakie bloki logować ? (na forum wszystkie poradniki dotyczą silników diesla).
Kolejny problem to że po wyjęciu bagnetu na pracującym silniku z otworu zasysa powietrze. Niby typowy objaw dla odmy ale zawór PCV był wymieniany niecały rok temu (niestety nie wiem jaki konkretnie wypust). Po odpięciu wężyka idącego z PCV do kolektora ssącego silnik gaśnie, jest w nim również olej. Dodam, że silnik bierze trochę oleju ale czy to możliwe, że odma zapchała się po tak krótkim okresie ?
Czy to może mieć związek z pierwszym problemem ?
Jeśli ktoś poda bloki pomiarowe na jakich należy zrobić logi to zrobię je najszybciej jak się da i wrzucę tutaj
Mam problem z moim GTI BWA, mianowicie auto ma mało mocy szczególnie na niskich obrotach. Pół roku temu był hamowany i wykazał 210 koni czyli ok. Obecnie w momencie kiedy silnik się "wkręca" (okolice 2tys) nie czuj już tego kopnięcia jak kiedyś. W VCDS wywala błąd, coś z ciśnieniem doładowana (sprawdzę i napisze dokładnie po powrocie od domu)
Oczywiście w pierwszej kolejności podejrzewałem zawór DV ale po wymianie problem nie ustąpił. Dodam, że po włożeniu palca w "dziure" po DV były obecne niewielkie ślady oleju. W trakcie przyspieszania w kabinie słychać syczenie z okolic turbiny.
Co może być przyczyną tego spadku mocy ?
Wiem, że najlepiej zrobić logi dynamiczne i chce to zrobić tylko podpowiedzcie jakie bloki logować ? (na forum wszystkie poradniki dotyczą silników diesla).
Kolejny problem to że po wyjęciu bagnetu na pracującym silniku z otworu zasysa powietrze. Niby typowy objaw dla odmy ale zawór PCV był wymieniany niecały rok temu (niestety nie wiem jaki konkretnie wypust). Po odpięciu wężyka idącego z PCV do kolektora ssącego silnik gaśnie, jest w nim również olej. Dodam, że silnik bierze trochę oleju ale czy to możliwe, że odma zapchała się po tak krótkim okresie ?
Czy to może mieć związek z pierwszym problemem ?
Jeśli ktoś poda bloki pomiarowe na jakich należy zrobić logi to zrobię je najszybciej jak się da i wrzucę tutaj