Volkswagen Golf MK5

Garaż - sprzęt audio, nawigacje, radia CB
Awatar użytkownika
By Krzycho -  14 sie 2015, 23:19
 małopolskie
#188743
na forum Tourana jest wielu co zachwala i wielu co mieli i przesiedli się na oryginalne radia... miałem z jedną sztuką styczność i wiem że bym sobie go nie kupił... a i kończymy :offtopic:
przypominam że temat jest o RNS510 i bramce Gateway a nie o chińskim zamienniku...
By adek -  08 lis 2015, 15:25
 łódzkie
#199543
Dobra, była mowa o chińskim RCD 510, a ja mam ciut inne pytanie.

Jak wygląda kwestia szyny CAN (2005r, seryjnie z MFD2) w przypadku wymiany radia na nie-OEM ? Konkretniej chodzi mi po głowie coś z aliexpress, z wyglądem seryjnego radia ale bardziej multimedialne (Windows/Android) - jest tego masa u nich. Czy trzeba zmieniać na taką pod RNS'a czy jakąś inną, czy ta co jest da radę?
Awatar użytkownika
By glodek -  19 lis 2015, 13:02
 wielkopolskie
#201303
Dla tych co maja problem w nowych gateway (obsługujących asystenta zmęczenia) z błędem 03406 - Control Module for Battery Monitoring
Kod: Zaznacz cały
Address 19: CAN Gateway (J533)       Labels: None
   Part No SW: 7N0 907 530 AS    HW: 7N0 907 530 AN
   Component: J533  Gateway H56 1653 
   Revision:   H56       Serial number: 260514F2001007
   Coding: 000000
   Shop #: WSC 00020 790 12345
   VCID: 810374A0A3C9

1 Fault Found:
03406 - Control Module for Battery Monitoring 
            004 - No Signal/Communication
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01100100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 17
                    Mileage: 211531 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.14.18
                    Time: 17:07:26
Błąd ten pojawia się raczej w starszych instalacjach przed 2008 rokiem, nowy gateway wykrywa adres 61 dlatego że w starych gateway na pinie 12 (odpowiedzialnym w nowych instalacjach za regulator napięcia) jest wpięta MASA którą trzeba wyjąć !!!
Kod: Zaznacz cały
Address 61: Battery Regul. (J840)       Labels: 1K0-907-534.lbl
   Part No SW: 7N0 907 534     HW: 7N0 907 530 AN
   Component: Batt.regelung H56 1653 
   Serial number: 260514F2001007
   Coding: 33001873
   Shop #: WSC 00020 790 12345
   VCID: F1E324609369

1 Fault Found:
02071 - Local Databus
            012 - Electrical Fault in Circuit
             Freeze Frame:
                    Fault Status: 01101100
                    Fault Priority: 2
                    Fault Frequency: 1
                    Reset counter: 17
                    Mileage: 211531 km
                    Time Indication: 0
                    Date: 2020.14.18
                    Time: 17:07:29
Aby kożystać z tej opcji trzeba dołożyć klemę z monitorem napięcia, ale z tego co pamiętam wertując w schematach to nie taka prosta sprawa więc olałem temat i wywaliłem ten kabel i po problemie ;)
By 1 6 D -  09 gru 2015, 13:36
 zachodniopomorskie
#204314
W moim Scirocco założyłem CAN 7N0 BC zamiast 1K0 S i pomimo pustego pinu 12 miałem ten błąd, próbowałem wykodować ten czujnik w sterowniku 61 jednak nic to nie dawało. W końcu zamontowałem klemę z czujnikiem, zakodowałem w 61 i działa.

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 BC HW: 7N0 907 530 AN
Component: J533 Gateway H56 1663
Revision: H56 Serial number: 140814F1000365
Coding: 354000
Shop #: WSC 00020 790 00000
VCID: 72E1B13DAD4A8C88278

No fault code found.

Address 61: Battery Regul. (J840) Labels: 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 7N0 907 530 AN
Component: Batt.regelung H56 1663
Serial number: 140814F1000365
Coding: 0200085A
Shop #: WSC 00020 790 00000
VCID: F1E33E31284C37905E2

Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 915 181 H HW: 1K0 915 181 A
Component: J367-BDM H07 0180
By piorkop -  11 gru 2015, 17:07
 śląskie
#204703
Dzisiaj próbowałem zmienić gateway'a z wersji 1K0 907 530 C na wersję 7N0 907 530 N i poległem.
Generalnie po wyborze list instalacji w wersji 7N0 nie mogłem znaleźć 00-Steering Angle Sensor który był dostępny w 1K0. Zamiast tego była do wyboru opcja 04 - Steering Angle.
Po wejściu w pomocnika kodowania dopiero były jazdy :) Screeny poniżej...

tej opcji w 1K0 nawet nie miałem
http://imgur.com/vek35JD

Ta opcja pojawiała się na końcu
http://imgur.com/twQoDsb

Reszty bajtów nie byłem wstanie wpisać :(

(Widzę, że czasem pojawia się błąd z wyświetlaniem grafik http://imgur.com/a/ctmiC )

Nie byłem wstanie nić więcej zrobić.

Na dodatek po ponownym podpięciu 1K0 do samochodu, pojawił mi się błąd z poduszki powietrznej oraz świateł (prawy przód oraz lewe przeciwmgielne - oba światła działają poprawnie).

Co z tym fantem powinienem zrobić? Czy gateway jednak nie jest odpowiedni do tego samochodu czy może jest uszkodzony?

PS: Jeszcze jestem w trakcie ogarniania forum, także jeśli coś zrobiłem to zrobiłem to nie świadomi i proszę o wyrozumiałość :)
By piorkop -  12 gru 2015, 11:57
 śląskie
#204790
Faktycznie, zakodowane przez listę, z wpisaniem w długim kodowaniu 350002 i wygląda na to, że wszystko śmiga.
Generalnie się trochę przestraszyłem, jak zobaczyłem, że w długim kodowani mam tylko 3 bajty, ale z tego co doczytałem to wynikało ze zmian w kodowaniu jakie wpowadził vw.

Chciałbym się jeszcze tylko upewnić czy błąd związany z ABS zniknie po przejechaniu kilku metrów (gdzieś coś takiego wyczytałem) ?
Kod: Zaznacz cały
Address 03: ABS Brakes        Labels: 1K0-907-379-MK60-F.lbl
   Part No: 1K0 907 379 K
   Component: ESP FRONT MK60      0103  
   Coding: 0021122
   Shop #: WSC 98765 666 30370
   VCID: 3A7D44B375DD4BCE959-806F

1 Fault Found:
01317 - Control Module in Instrument Cluster (J285) 
            000 - - - Intermittent
oraz w jaki sposób pozbyć się błędu związanego z 61-Battery Regul. ? Wspominacie, że trzeba zmienić klemę na aku lub usunąć pin12 - tylko gdzie? Ewentualnie czy ten błąd wpływa jakoś na pracę podzespołów , czy tylko pozbywamy się go dla własnej satysfakcji ?:)
By 1 6 D -  12 gru 2015, 12:00
 zachodniopomorskie
#204791
Gdzie Ci wyskakuje błąd klemy? w 19 czy 61?

Jeśli w 61 to wykoduj według podpowiedzi lub wrzuć tu fragment ze sterownikiem 61 i powiemy jak zmienić kodowanie.

Co do błędu w ABS, to jest sporadyczny błąd braku komunikacji z licznikiem, jak skasujesz to nie powinien już wrócić.
By piorkop -  12 gru 2015, 12:32
 śląskie
#204794
Błąd wyskakuje w 61, pomimo jego braku na liście instalacji.
Kod: Zaznacz cały
Control Module Part Number: 7N0 907 534    

 HW: 1K0 907 951   Component and/or Version: Batt.regelung H43 1623           
 Software Coding: 230F1859            
 Work Shop Code: WSC 01383 790 00003                     
  VCID: F1EF239F282B4896E43-80A4
1 Fault Found:
02071 - Local Databus             
012 - Electrical Fault in Circuit            
 Freeze Frame:                    
 Fault Status: 01101100                   
  Fault Priority: 2                    
  Fault Frequency: 1                    
  Reset counter: 92                   
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  13 gru 2015, 10:57
 śląskie
#204933
1 6 D pisze: W końcu zamontowałem klemę z czujnikiem, zakodowałem w 61 i działa.

Address 19: CAN Gateway (J533) Labels: 7N0-907-530-V2.clb
Part No SW: 7N0 907 530 BC HW: 7N0 907 530 AN
Component: J533 Gateway H56 1663
Revision: H56 Serial number: 140814F1000365
Coding: 354000
Shop #: WSC 00020 790 00000
VCID: 72E1B13DAD4A8C88278

No fault code found.

Address 61: Battery Regul. (J840) Labels: 1K0-907-534.clb
Part No SW: 7N0 907 534 HW: 7N0 907 530 AN
Component: Batt.regelung H56 1663
Serial number: 140814F1000365
Coding: 0200085A
Shop #: WSC 00020 790 00000
VCID: F1E33E31284C37905E2

Subsystem 1 - Part No SW: 1K0 915 181 H HW: 1K0 915 181 A
Component: J367-BDM H07 0180
eeeaaauuuu jak to wygląda ? :unsure:
  • 1
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14
  • 15
  • 28