Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
By tberent -  22 sty 2016, 10:08
 łódzkie
#211508
Witam
Wczoraj śmigałem autem z pasażerem i do południa było wszystko ok. ustawione VCDS lub w zegarach że ryglowanie po ruszeniu i odryglowanie przy wyjęciu kluczyka czy jakoś tak.
Po południu jeździłem z rodzinką i także było ok. Pasażer wsiadał wysiadał i było ok.
Pojechałem wieczorem na wichurę do Babci z kwiatami.
Żonka zostawiła coś w aucie więc wzięła pilota i poszła do auta. Nie wraca więc idę po nią a ta siedzi w aucie w środku.
Mówię jej że auto fajne i ogólnie ale niech nie przesadza :tongue: a Ona że nie może wyjść. Otwieram drzwi kierowcy i chce odryglować z przycisku na drzwiach kierowcy(może cos się zawiesiło czy coś) Słychać centralny wszędzie a Ona nadal nie może otworzyć. Zamykam drzwi i z pilota zamykam i otwieram. Nadal nie może otworzyć. Zatem wędruje od zewnątrz a tam klamka pasażera się nie schowała. Wcisnąłem ją do pozycji normalnej i otwieram i drzwi się otwierają.
Sprawdzałem i niestety już z klamki od środka nie działa.
(swoją drogą to geniusz że sobie okna nie otworzyła i łapką nie otworzyła od zewnątrz ) :naughty:
Wróciłem do domu już w nerwach i szybko po VCDS.

Address 52: Door Elect, Pass. Labels: 1K0-959-702-MAX3.LBL
Control Module Part Number: 5K0 959 702 E HW: 5K0 959 702 E
Component and/or Version: Tuer-SG 009 2123
Software Coding: 0004598
Work Shop Code: WSC 00028 028 00001
VCID: 3561C7565CE17BB6775-8060
1 Fault Found:

00929 - Locking Module for Central Locking; Front Passenger Side (F221)
008 - Implausible Signal

Zatem:
Skasowałem błąd zrobiłem test i znowu się pojawił.
W zegarach odznaczył się sam centralny w menu komfortu
Na przycisku od centralnego już nie podświetla się stan centralnego zamka (ani czy otwarty ani czy zamknięty)
Po wciśnięciu słychać ryglowanie i odryglowanie.
Również przy przekroczeniu prędkości nie rygluje się mimo ustawienia w menu w zegarach.
Auto jest zamknięte z pilota i alarm się aktywuje

Wg mnie zablokował się zamek w drzwiach pasażera bo próba wejścia w BCM jest nie udana i wywala błąd jakby auto było zamknięte
Awatar użytkownika
By Wichrowiak -  02 mar 2016, 3:58
 pomorskie
#218033
i ja też, jak w temacie, szukam przyczyny, która sprawia, że w moim vw golf V united zamek prawych drzwi przód fiksuje.. - nie odblokowuje się po naciśnięciu pilota - dopiero gdy dwa czy trzy razy nacisnę na pilocie "otwieranie", trzymając jednocześnie odciągniętą klamkę wewnętrzną drzwi, zamek się odblokowuje.. ale to nic - kolejne zamknięcie ii.. znowu to samo - dopiero po wykonaniu dwóch, trzech takich wymuszonych otwarć, blokada zamka zaczyna działać bezproblemowo - 10 na dziesięć udanych otwarć i zamknięć.. już się cieszyłem, że naprawione, lecz po dwóch trzech godzinach jest to samo..te same kroki - ten sam efekt.. co jest ? kable w harmonijce sprawdzone - bez uszkodzeń..czeka mnie rozbiórka zewnętrznej powłoki drzwi żeby przejrzeć zamek (mikroprzełącznik, wtyczka, zimne luty..) ale zastanawia mnie, czy ma z tym problemem związek cięgna od zamka ? być może trzeba coś wyregulować ?
-może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły ? zanim wymienię zamek, spróbuję go zdiagnozować o własnych siłach - z waszą pomocą
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  02 mar 2016, 7:24
 zachodniopomorskie
#218038
Wichrowiak pisze:i ja też, jak w temacie, szukam przyczyny, która sprawia, że w moim vw golf V united zamek prawych drzwi przód fiksuje.. - nie odblokowuje się po naciśnięciu pilota - dopiero gdy dwa czy trzy razy nacisnę na pilocie "otwieranie", trzymając jednocześnie odciągniętą klamkę wewnętrzną drzwi, zamek się odblokowuje.. ale to nic - kolejne zamknięcie ii.. znowu to samo - dopiero po wykonaniu dwóch, trzech takich wymuszonych otwarć, blokada zamka zaczyna działać bezproblemowo - 10 na dziesięć udanych otwarć i zamknięć.. już się cieszyłem, że naprawione, lecz po dwóch trzech godzinach jest to samo..te same kroki - ten sam efekt.. co jest ? kable w harmonijce sprawdzone - bez uszkodzeń..czeka mnie rozbiórka zewnętrznej powłoki drzwi żeby przejrzeć zamek (mikroprzełącznik, wtyczka, zimne luty..) ale zastanawia mnie, czy ma z tym problemem związek cięgna od zamka ? być może trzeba coś wyregulować ?
-może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły ? zanim wymienię zamek, spróbuję go zdiagnozować o własnych siłach - z waszą pomocą
Jak wiązka w drzwiach ok to czeka Cie wymiana zamka, sam to przerabiałem. Kupujesz jak najnowsze zamki, najlepiej używki lub nowe ori ale one sa drogie. Ja dobrałem z ostatniego wypustu Skody octavii II i wymieniasz w zamku tylko linke do klamki ze starego zamka i działa.
Awatar użytkownika
By Wichrowiak -  03 mar 2016, 16:35
 pomorskie
#218290
Wichrowiak pisze:i ja też, jak w temacie, szukam przyczyny, która sprawia, że w moim vw golf V united zamek prawych drzwi przód fiksuje.. - nie odblokowuje się po naciśnięciu pilota - dopiero gdy dwa czy trzy razy nacisnę na pilocie "otwieranie", trzymając jednocześnie odciągniętą klamkę wewnętrzną drzwi, zamek się odblokowuje.. ale to nic - kolejne zamknięcie ii.. znowu to samo - dopiero po wykonaniu dwóch, trzech takich wymuszonych otwarć, blokada zamka zaczyna działać bezproblemowo - 10 na dziesięć udanych otwarć i zamknięć.. już się cieszyłem, że naprawione, lecz po dwóch trzech godzinach jest to samo..te same kroki - ten sam efekt.. co jest ? kable w harmonijce sprawdzone - bez uszkodzeń..czeka mnie rozbiórka zewnętrznej powłoki drzwi żeby przejrzeć zamek (mikroprzełącznik, wtyczka, zimne luty..) ale zastanawia mnie, czy ma z tym problemem związek cięgna od zamka ? być może trzeba coś wyregulować ?
-może ktoś ma jakieś ciekawe pomysły ? zanim wymienię zamek, spróbuję go zdiagnozować o własnych siłach - z waszą pomocą

-demontaż udany, luty w zamku poprawione, mikroprzełącznik przeczyszczony, elementy ruchome przekonserwowane.. zamek póki co - działa bez zarzutu; był problem z odkręceniem dwóch dużych śrub trzymających zamek - nietypowy klucz, ale się udało; nie udało mi się niestety poprawnie zablokować bębenka w zamku- kołnierz (koronka blaszkowa) wisi luźno i nie udaje mi się tak wkładać bębenka, żeby nie uciekał do wnętrza - koronka przy kręceniu śrubą nie chwyta za zaczepy bębenka.. czytałem wcześniejsze posty na ten temat, ale chyba nie znalazłem patentu na tę dolegliwość; co tu robić ?
Awatar użytkownika
By ducho -  03 mar 2016, 19:39
 lubelskie
#218305
Wichrowiak pisze: co tu robić ?
Generalnie jedynym rozwiązaniem jest cierpliwość, przerabiałem temat już w dwóch zamkach z prawej strony, gorzej było od przodu bo mniejsze pole manewru z poszyciem drzwi ale idzie to zrobić.Powodzenia. :ok:
Awatar użytkownika
By Dexter23pl -  03 mar 2016, 21:12
 śląskie
#218312
Ja klika razy zdejmowałem poszycie i zawsze szło bez problemu ale raz myślałem że dostanę epilepsji bo nonstop ta koronka spadała. Okazało się że zapomniałem że należy wyciągnąć te takie jakby zaczepy plastikowe ząbki na dziurę w poszyciu co wchodzi ta zaślepka. I nonstop odpychało .
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  03 mar 2016, 21:26
 zachodniopomorskie
#218317
Dexter23pl pisze:Ja klika razy zdejmowałem poszycie i zawsze szło bez problemu ale raz myślałem że dostanę epilepsji bo nonstop ta koronka spadała. Okazało się że zapomniałem że należy wyciągnąć te takie jakby zaczepy plastikowe ząbki na dziurę w poszyciu co wchodzi ta zaślepka. I nonstop odpychało .
Tak właśnie, najważniejsze ze zęby trzymające łapę klamki maja dwa zabki plastikowe, maja orzejsc przez dziurę poszycia i maja sie one zahaczyć o zewnętrzne poszycie. Trzeba zdiac poszycie, ustawić koronkę zamka , zaczepic mechanizm wewnętrzny klamki aż zabki wyjdą w dziurze zewnętrznej poszycia i dopiero włożyć klamkę i dokręcać śrubę i będzie ok.
Awatar użytkownika
By pikam -  08 mar 2016, 12:31
 lubelskie
#219000
Podepnę się pod temat i zapytam - szukam przyczyny, która sprawia, że w moim vw golf V plus zamek prawych przednich drzwi fiksuje?

Sprawa wygląda tak, że po wymianie na nowy egzemplarz i złożeniu do kupy, (załączeniu i wyłączeniu) nie mogę otworzyć z klamki drzwi od środka.
Słychać jak drzwi się ryglują (zamykają) ale by je otworzyć najpierw muszę wcisnąć guzik z otwartą „kłódką” od strony kierowcy (z pilota tez się otwierają), wtedy blokada się zwalnia i po tym zabiegu mogę już spokojnie otworzyć drzwi klamką od środka - wygląda to tak jak by zamek nie reagował na otwarcie od wewnątrz :naughty: - wcześniej musiałem pociągnąć klamkę x 2 (1x -odblokowanie centralnego / 2x otwarcie drzwi)

A i jeszcze jedno - przy zamykaniu od środka z przełącznika słychać 2 x "klik" :eek: gdzie w pozostałych słychać 1 x "klik" :fluff:

Teraz nie wiem gdzie jest problem:
1. czy to wina zamka? :szok: – może dlatego ze to zamiennik, choć numery katalogowe się zgadzają 3D1 837 016 AC zamek kupiony na tej aukcji http://allegro.pl/show_item.php?item=5216272728
2. czy coś źle złożyłem podczas montażu ? :cry: – może położenie tej „czerwonej dźwigienki” u góry zamka podczas montażu ma znaczenie ? - choć z drugiej strony wcześniej jak złożyłem w całość, nie mogłem ich otworzyć z zewnątrz a od środka nie było tego problemu.

Pewnie coś spaprałem podczas montażu i teraz nie wiem gdzie szukać przyczyny ? :wall:
Awatar użytkownika
By Wichrowiak -  08 mar 2016, 21:56
 pomorskie
#219100
wydaje mi się, że to za sprawą przestawionej tej "czerwonej dźwigienki" - która blokuje drzwi uniemożliwiając otwarcie od wewnątrz; dojście do tej dźwigienki u mnie jest poprzez otwór montażowy z gumową zaślepką; ten podwójny klik, to może być sekwencja - otwarcie i ponowne zamknięcie zamka; zaznaczam, że to tylko moje przypuszczenie;
Awatar użytkownika
By pikam -  14 mar 2016, 11:54
 lubelskie
#219925
No i wszystko jasne - wina zamka - położenie czerwonej dźwigienki nie miało tu znaczenia. Jej zadaniem jest odblokowanie zamka centralnego , by od środka otworzyć drzwi z klamki, przy aktywnej (włączonej) funkcja anty napadowej w aucie.

Wiem jedno: następnym razem tylko "oryginalna nówka" lub "oryginalna używka" :naughty: - powoli tracę wiarę w rodzimy przemysł części zamiennych :cry: bo to już drugi raz na przestrzeni dwóch tygodni, gdzie musiałem sie babrać x 2 z wymianą. :wall:
By carolsz -  29 kwie 2016, 17:39
 dolnośląskie
#226372
no i u mnie dziś pad kolejny zamek, tym razem strony kierowcy (nie otwiera). jednak za każdym razem da się otworzyć ręcznie z kluczyka - więc duże utrudnienie nie jest. czy zawsze da się otworzyć z kluczyka czy to też może paść ? bo jak mogę otwierać z kluczyka to dużego problemu nie ma, zawsze można odłożyć na jakiś czas, moze padnie kolejny do się zrobi dwa za jednym zamachem :roll:
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  29 kwie 2016, 19:31
 zachodniopomorskie
#226383
carolsz pisze:no i u mnie dziś pad kolejny zamek, tym razem strony kierowcy (nie otwiera). jednak za każdym razem da się otworzyć ręcznie z kluczyka - więc duże utrudnienie nie jest. czy zawsze da się otworzyć z kluczyka czy to też może paść ? bo jak mogę otwierać z kluczyka to dużego problemu nie ma, zawsze można odłożyć na jakiś czas, moze padnie kolejny do się zrobi dwa za jednym zamachem :roll:
Tylko od kierowcy otowrzysz z kluczyka nawet jak będzie zepsuty, jak zamek w vcdsie sypie błędami najlepiej jak najszybciej wymienić polecam od Tourana tego nowego od 2010r pasują idealnie tylko ze starego zamka przekładasz mocowanie linki zewnętrznej klami- zamkie te są poprawione i można tanio dostać, z golfa6 nie pasują z Tourana nowego sa takie same jak w MK5, zamienniki sa słabej jakości. Mam z Tourana i działają cicho, bezawaryjnie, nie sypią błędami.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 18