Volkswagen Golf MK5

Wszystko o młodszym bracie /z problemami technicznymi prosimy pisać w działach technicznych/
By hubson77 -  05 lut 2016, 12:54
 mazowieckie
#214064
pytanie jak w temacie,

ciekawi mnie jak jest z wyciszeniem w golfie VI TDI 2.0 CR kombi..
jest dużo lepiej porównując do Golfa V 1.9 ?

Przyznam szczerze ze w mojej V do 130km/h jest jeszcze jakoś znośnie, ale potem zaczyna się robić nieprzyjemnie głownie za sprawą silnika.
Awatar użytkownika
By Forest -  05 lut 2016, 15:17
 wielkopolskie
#214092
W MK6 jest lepiej niż w MK5 w aspekcie wyciszenia, głównie ze względu na większą kulturę pracy silnika. 2.0 TDI Common Rail. Swego czasu Golf 6 był najlepiej wyciszonym autem w swojej klasie.
Awatar użytkownika
By Forest -  05 lut 2016, 22:10
 wielkopolskie
#214174
Mettenoos pisze:
Forest pisze: Swego czasu Golf 6 był najlepiej wyciszonym autem w swojej klasie.
hmm :hmmm: śmiem wątpić aby był lepiej wyciszony od puga 307 HDI :hmmm:
He, niewiem, by trzeba decybelomierzem zmierzyć :) Jak Golf 6 wychodził to pamiętam jak pisali i się zachwycali nad jego wyciszeniem, potem przez lata spotykałem się z opiniami, że Golf 6 jest bardzo dobrze wyciszony jak na swoją klasę. Aktualnie w rodzinie mamy Golfa 6 Plus 2.0 TDI CR i względem mojego MK5 to jest duża różnica, żeby nie rzec przepaść jeśli chodzi przynajmniej o odgłosy dochodzące z komory silnika ;)

Tu jako ciekawostka ranking aut klasy Golfa jeśli chodzi o wyciszenie: http://www.autocentrum.pl/oceny/ranking ... segment:2/
Golf VI spośród 100 aut jest na 9 miejscu (307 dopiero na 39 miejscu). Ranking co prawda mierzony opiniami użytkowników, ale coś w tym zawsze musi być ;)
Awatar użytkownika
By kubajabko -  07 lut 2016, 21:50
 śląskie
#214464
hubson77 pisze:pytanie jak w temacie,

ciekawi mnie jak jest z wyciszeniem w golfie VI TDI 2.0 CR kombi..
jest dużo lepiej porównując do Golfa V 1.9 ?

Przyznam szczerze ze w mojej V do 130km/h jest jeszcze jakoś znośnie, ale potem zaczyna się robić nieprzyjemnie głownie za sprawą silnika.

Ja przesiadłem się z GV Hatchback 2.0 FSI na właśnie GVI Variant 2.0 CR i różnica wg mnie ogromna jeśli chodzi o wyciszenie, u mnie jest też dużo ciszej niż u kumpla w Octavii 2 przed liftowej z 1.9.
By hubson77 -  08 lut 2016, 21:51
 mazowieckie
#214646
kubajabko pisze:
hubson77 pisze:pytanie jak w temacie,

ciekawi mnie jak jest z wyciszeniem w golfie VI TDI 2.0 CR kombi..
jest dużo lepiej porównując do Golfa V 1.9 ?

Przyznam szczerze ze w mojej V do 130km/h jest jeszcze jakoś znośnie, ale potem zaczyna się robić nieprzyjemnie głownie za sprawą silnika.

Ja przesiadłem się z GV Hatchback 2.0 FSI na właśnie GVI Variant 2.0 CR i różnica wg mnie ogromna jeśli chodzi o wyciszenie, u mnie jest też dużo ciszej niż u kumpla w Octavii 2 przed liftowej z 1.9.
Czyli w VI cr jest nawet ciszej nic w V benzyna? :szok: to robi wrażenie.

Ostatnio ściągnąłem aplikacje która mierzy decybele, wiadomo ze nie jest super dokładna, ale zobaczę jak to wyglada :)
By marmi m -  09 lut 2016, 1:18
 śląskie
#214669
hubson77 pisze:pytanie jak w temacie,

ciekawi mnie jak jest z wyciszeniem w golfie VI TDI 2.0 CR kombi..
jest dużo lepiej porównując do Golfa V 1.9 ?

Przyznam szczerze ze w mojej V do 130km/h jest jeszcze jakoś znośnie, ale potem zaczyna się robić nieprzyjemnie głownie za sprawą silnika.

Mam jedno i drugie auto i powiem że jest przepaść jeśli chodzi o komfort akustyczny między 5-tką a 6-tką, obojętne czy to miasto czy trasa w VI-tce jest znacznie ciszej niż w V-tce, praca na postoju to wiadomo że przepaść, niestety 1.9 PD pracuje jak młockarnia i na to nie ma rady...
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  09 lut 2016, 8:13
 pomorskie
#214677
marmi m pisze:niestety 1.9 PD pracuje jak młockarnia i na to nie ma rady...
1.9 PD w A3 8P /konstrukcyjnie to takie same auta/ pracuje znacznie ciszej w kabinie więc jakaś tam rada na pewno jest, to po prostu kwestia słabego wyciszenia kabiny piątki, zawieszenie choć w A3 8P identyczne jak w Mk5 to również ciszej pracuje
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  09 lut 2016, 8:36
 zachodniopomorskie
#214679
Mam takiego teraz Golfa VI 2.0 tdi CR z 2013r. i dla mnie w każdym przedziale obrotów jest przepaść do 1.9 tdi BLS. Golfem VI w CR nie ważne ile sie jedzie nic nie słychać, cisza jak makiem zasiał. Na jałowym na zewnątrz nowa partia CR chodzi jak benzynka. Przyznam rację ze w Audi ten sam silnik 1.9 tdi jest o niebo lepiej wyciszony.
By hubson77 -  15 lut 2016, 22:10
 mazowieckie
#215688
kubajabko pisze:
hubson77 pisze:
Czyli w VI cr jest nawet ciszej nic w V benzyna? :szok: to robi wrażenie.

Ostatnio ściągnąłem aplikacje która mierzy decybele, wiadomo ze nie jest super dokładna, ale zobaczę jak to wyglada :)
Zgadza się :D Sam jak pierwszy raz wsiadłem do VI'tki byłem zdziwiony, odkąd go mam parę osób które przewoziłem też się zdziwiło :cool:
Nie pozostaje mi nic innego jak przejechać sie takim golfem :) powoli rozglądam sie za czymś większym ale obawiałem sie golfa kombi z uwagi na wyciszenie właśnie, ale jak piszecie ze jest bardzo dobrze to chyba sie rozejrzę.
By paweu -  19 mar 2016, 21:09
 podkarpackie
#220596
Wiadomo, że CR to nie PD pracuje ciszej nie da ukryć.
Jakie macie odczucia co do wyciszenia przy jeździe z prędkościami autostradowymi? Według mnie nie ma żadnego postępu, nadal jest nieprzyjemnie głośno powyżej 140 km/h i wyraźny huk od kół. Odnoszę wrażenie, że nawet w starym Audi A4 b5 jest ciszej przy wyższych prędkościach, być może kwestia aerodynamiki