Volkswagen Golf MK5

Garaż - bolączki mechaniczne, które czasem spotykają nasze Golfy, pytania o płyny eksloatacyjne
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  27 kwie 2016, 16:01
 pomorskie
#226156
A-R-T-U-R pisze:
Mettenoos pisze: ps. pytanie poza tematem z czystej ciekawości - jaki masz kolor płynu w układzie chłodzenia?
zielony :hmmm: :eek:

dlatego pytam :) i nie wiem skąd tam zielony płyn bo powinien być różowy

Dodano po 54 minutach 41 sekundach:
schmeichel pisze:
Tak pomarańczowa się świeci, po dolewce nie zgasła
jak dolewałeś olej otwierając maskę miałeś zapłon włączony czy wyłączony? Dolałeś ponad stan połowy miarki?
By firemantom -  08 sty 2017, 11:44
 lubuskie
#245652
Witam! I mnie dopadła ta przypadłość z kontrolką poziomu oleju. Chodzi o tą pomarańczową. Mruga tylko przez chwilę po włączeniu zapłonu i gaśnie zaraz po odpaleniu auta. Sprawdziłem olej, było na połowie miarki miedzy min a max. Dolałem pod max ale nie całkiem. Dalej kontrolka miga przy włączaniu zapłonu. Jest z nią różnie: zauważyłem że z reguły chyba miga jak silnik jest zimny, gdy trochę pojeżdże to sie nie włącza ale nie ma reguły. Od kilku dni miga za każdym razem przy włączeniu zapłonu. Pytanie: olać tą kontrolkę bo na miarce olej jest??
Jest możliwość sprawdzenia czy czujnik jest do wymiany??
By firemantom -  09 sty 2017, 21:01
 lubuskie
#245735
Na kompie zero błędów. Z maską chyba ok bo kontrolka od otwarcia się świeci. Sprawdzam stan oleju i od razu po wyjęciu bagnetu jest poniżej min. Wycieram bagnet, wkładam i sprawdzam stan i jest ciut poniżej maxa. To normalne??

Dodano po 51 sekundach:
Wycieków bynajmniej nie widać...

Dodano po 16 godzinach 27 minutach 54 sekundach:
Ewentualnie jak namierzyć ten kabelek idący od maski. Głównie chodzi o to, w którym miejscu szukać uszkodzenia? A co do samego czujnika: jest możliwość sprawdzenia bez demontażu czy jego żywot dobiegł końca?
By mistasz -  10 sty 2017, 15:15
 opolskie
#245769
Kabelek od krańcówki idzie od zamka maski, w kierunku prawego reflektora (patrząc jak siedzisz za kierownicą). Koło reflektora jest wtyczka łącząca ten właśnie kabelek z wiązką.
Podnieś maskę i zobacz czy da się wtedy włączyć wycieraczki. Jeżeli przy podniesionej masce wycieraczki się włączają, to wskazuje raczej na mikrostyk w zamku maski albo kabelek.
By firemantom -  10 sty 2017, 16:24
 lubuskie
#245771
Może się ktoś ustosunkować co do sposobu sprawdzenia poziomu oleju? Niby prosta sprawa. Generalnie odczekuję kilka minut po zgaszeniu auta. Wyciągam bagnet, wycieram, wkładam bagnet i dopiero odczytuję stan oleju. Tak robiłem do tej pory. Ale ta cała sytuacja robi mi już mętlik w głowie. Nie wiem już czy mam odpowiedni stan oleju czy za mało bo tak jak pisałem wyżej przy pierwszym wyjęciu bagnetu stan jest nieczytelny lub poniżej min. Dopiero gdy wytrę bagnet i włożę, i wtedy sprawdzam to i stan jest czytelny i widać jak byk delikatnie poniżej maxa.
By mistasz -  10 sty 2017, 17:20
 opolskie
#245773
Myślę że prawidłowy stan oleju można odczytać dopiero ok. 1h po wyłączeniu gorącego silnika.
Wg. moich obserwacji kontrolka żółta zapala się + - poniżej 3/4 a może 2/3 zakropkowanego pola na bagnecie.
By firemantom -  11 sty 2017, 12:51
 lubuskie
#245793
No to tak:
- sprawdziłem wycieraczki po otwarciu maski - nie włączają się
- od dłuższego czasu kontrolka migała za każdym razem po przekręceniu zapłonu. Nie pomagało otwieranie maski. Rozłączyłem akumulator i po tym kontrolka nie migała. Niestety żona pojechała do pracy i mówiła że po zatankowaniu na CPN znów jej zamigała. Przejechała jakieś 7 km po rozłączeniu akumulatora.
No i jak z tym sprawdzaniem oleju Panowie?? Odczekać co najmniej godzinę?? No ok, tak zrobię ale nie rozumiem czemu po wyjęciu bagnetu na miarce prawie sucho a po ponownym włożeniu jest już pod maxa na miarce??
Awatar użytkownika
By Cimek -  11 sty 2017, 20:41
 opolskie
#245809
firemantom pisze:No to tak:
- sprawdziłem wycieraczki po otwarciu maski - nie włączają się
- od dłuższego czasu kontrolka migała za każdym razem po przekręceniu zapłonu. Nie pomagało otwieranie maski. Rozłączyłem akumulator i po tym kontrolka nie migała. Niestety żona pojechała do pracy i mówiła że po zatankowaniu na CPN znów jej zamigała. Przejechała jakieś 7 km po rozłączeniu akumulatora.
No i jak z tym sprawdzaniem oleju Panowie?? Odczekać co najmniej godzinę?? No ok, tak zrobię ale nie rozumiem czemu po wyjęciu bagnetu na miarce prawie sucho a po ponownym włożeniu jest już pod maxa na miarce??
Po całym silniku jest rozprowadzony olej i dlatego"jest go mniej". Olej musi zlac się do miski. Stań na równym, na ostygniętym silniku sprawdź poziom. Jak jest ponad zakratkowane, to jest ok. Kiedyś czytałem, że poziom MAX jest na tym zagięciu. Jak dalej będzie wariować, to coś z czujnikiem w misce (klapa tu chyba nie ms znaczenia, bo kontrola jest po ok 100km od otwarcia klapy).
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  11 sty 2017, 23:39
 pomorskie
#245821
firemantom pisze:No dobrze ale teraz jak sprawdzacie olej. Wyciągacie miarkę i sprawdzacie od razu czy wyciągacie, przecieracie bagnet szmatką/papierem, wkładacie i dopiero odczyt???
tak zapytam między wierszami - jak długo masz samochód? Czy to twój pierwszy samochód w życiu? Poza tym na kursie prawa jazdy to jeden z elementów, którego uczą :)
By matmixmix -  11 lut 2017, 17:46
 dolnośląskie
#247505
czytam i czytam te posty, wszyscy maja problem z palacymi sie pomaranczowymi kontrolkami oleju. a ja mam problem bo ta kontrolka sie nie zapala. nawet jak olej jest na minimum brak komunikatu. myslalem ze czujnik padniety ale z tego co czytam padniety czujnik to kontrolka powinna sie palic caly czas. a umnie nigdy sie nie zapalila jeszcze. w drugim golfie jak jest tylko pomiedzy stanem to od razu kontrolka sie zapala a w moim nic nawet jak jest ponizej pomiedzy stanami. a przy takiej ilosci powinna sie juz raczej zapalic.
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 15