Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  13 kwie 2016, 18:36
 zachodniopomorskie
#224379
Korby w BXE to taki problem jak był w silnikach 1.9 TDI AAZ z gibającym się kołem pasowym co powodowało ze pasek rozrządu spadał i urywał się klin na wale. Moi znajomi mieli ten problem w tamtych czasach- prawie każdy, a ja przejechałem nim 200 tys km i nie było problemu. Ale z bls nie ryzykowałem i wymieniłem śruby i panewki :oczko:
By malinex2 -  13 kwie 2016, 20:53
 łódzkie
#224407
Mettenoos pisze:
malinex2 pisze: ale nie uważasz , że coś jednak ma się na rzeczy?
oczywiście że uważam że coś jest na rzeczy bo znajomemu też korba wyszła bokiem w BXE nie mniej jednak myślę że nie jest to aż tak ogromny problem jakby mogło się wydawać i jest on trochę wyolbrzymiony, mam takie zdanie a ty oczywiście nie musisz się z nim zgadzać :friends:

jeszcze raz powtórzę - nigdy nie twierdziłem że problemu nie ma
Zawsze można kupić BXE i pojeździć troche czasu heh ale kto podejmie sie takiego testu ? No chyba , że ktoś chce mi oddać na miesiąc auto to podkrece mu z 10 k wiecej heh nie mamy porównania kurcze , bo nie wypowiedział się praktycznie nikt kto jeździ na takim motorku od nowości bez problemu . Sory za off topa , ale poprostu jestem taki , że mówie co myśle . Nie kryj urazy :ok: W przyszlym tygodniu rozbiore swoj spodzik i sprawdzimy co kryje BKC. Bezawaryjności Panowie :ok:
By sebulba1 -  14 kwie 2016, 19:03
 śląskie
#224511
to może ja się wypowiem
nie mam co prawda golfa ale tylko seata toledo3 ale z silnikiem bxe 105km
auto kupiłem w salonie w połowie 2008r
czy silnik jest z 2008 czy wcześniejszy nie wiem jak to sprawdzić ale na głowicy jest germany
po 3 tyś. km zrobiony był chip na ok. 140km piszę około bo robił to seat w ramach gestu handlowego i auto nie było na hamowni
autu jeżdziło na oleju shell helix 5w30 do około 70kk a teraz na motul specyfic 5w40 wymiany co 15kk
obecnie ma 126kk i dalej jeżdzi
jazda 80% miasto 20% trasa tryb jazdy umiarkowany
może to mało obiektywna wypowiedz ale narazie nie zdecydowałem się na oglądanie panewek
By bajo21 -  16 kwie 2016, 23:01
 mazowieckie
#224684
Może jest ktoś kto znalazł patent na silnik 1,9tdi bxe .
Ja przy przebiegu 180000 tyś zobaczyłem w oleju malutkie opiłki, zdemontowałem miskę olejową i odkręciłem panewki. Panewki na trzecim i czwartym miały wżer tak jakby coś się w nią wgryzło. Doszedłem do wniosku że opiłki dostały się na panewkę kanałem olejowym i pod ciśnieniem oleju wyżłobiły wżer w panewce. Zdemontowałem pokrywę zaworów i zobaczyłem wytarty wałek rozrządu. Po wymianie wałka szklanek popychaczy panewek (nowe części) zrobiłem 13000 tyś i było ok do dzisiaj bo znowu pojawiły się opiłki. Znowu zdemontowałem miskę i zajrzałem do panewek ale panewki nie mają najmniejszej ryski. Muszę zostało mi luknąć do wałka. Pytanie czy ktoś miał taki problem z tym silnikiem . Wszyscy piszą tylko o panewkach , a moim zdaniem problem leży po stronie wałka i to wałek chyba rozpoczyna sieć problemów.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  16 kwie 2016, 23:46
 zachodniopomorskie
#224688
bajo21 pisze:Może jest ktoś kto znalazł patent na silnik 1,9tdi bxe .
Ja przy przebiegu 180000 tyś zobaczyłem w oleju malutkie opiłki, zdemontowałem miskę olejową i odkręciłem panewki. Panewki na trzecim i czwartym miały wżer tak jakby coś się w nią wgryzło. Doszedłem do wniosku że opiłki dostały się na panewkę kanałem olejowym i pod ciśnieniem oleju wyżłobiły wżer w panewce. Zdemontowałem pokrywę zaworów i zobaczyłem wytarty wałek rozrządu. Po wymianie wałka szklanek popychaczy panewek (nowe części) zrobiłem 13000 tyś i było ok do dzisiaj bo znowu pojawiły się opiłki. Znowu zdemontowałem miskę i zajrzałem do panewek ale panewki nie mają najmniejszej ryski. Muszę zostało mi luknąć do wałka. Pytanie czy ktoś miał taki problem z tym silnikiem . Wszyscy piszą tylko o panewkach , a moim zdaniem problem leży po stronie wałka i to wałek chyba rozpoczyna sieć problemów.
Wałki wycierają się w różnych TDI PD co jest to związane z konstrukcją i dużym naciskiem jednostkowym i małą powierzchnią krzywki z uwagi na miejsce na pompki. W ASZ, ARL się również wycierają i korby nie wychodzą bokiem, widziałem ARL-a po 250 tys km krzywki tragedia a panewki jak nowe. Poza tym filtr oleju powinien wyłapać zanieczyszczenia. Wałek jest twardy i wyciera się stopniowo- opiłki widoczne powstają z metali lekkich jak panewki wałką ( np. wypadające broki ) lub panewki główne i korbowodowe. One maja być z takiego materiału ze maja się najpierw pierwsze poddać a nie np. wał. Sprawdź czy masz broki w dźwigienkach.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  28 kwie 2016, 19:01
 zachodniopomorskie
#226264
bajo21 pisze:zdjęta pokrywa zaworów i słaby widok wycierającego się wałka na 3 i 4 cylindrze, broki na swoim miejscu. Czy ktoś wie jaka może być przyczyna?
Wałek jakiego producenta? jakie jest ciśnienie oleju? kanały olejowe i smok w misce drożny? na pewno wewnętrzne broki sa na swoim miejscu?
Awatar użytkownika
By Radauskas -  08 maja 2016, 1:51
 mazowieckie
#227289
Ja rok temu robiłem kapitalny przegląd silnika ( rozebrany w "drobny mak" ). Założyłem używany ale oryginalny wałek w stanie idealnym. Żadnych sladów zużycia. Zalałem to drogim, b.dobrym olejem + dodatek ceramiki. Nie żałowałem kasy na smarowanie :) Teraz po ok. 15 tys. km zajrzałem pod dekiel i krzywka na jednym z zaworów ma rysy. I o dziwo nie na największym "wykorbieniu" tylko znacznie wcześniej. Będę obserwował,.. nic innego nie pozostaje jak być czujnym.
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  08 maja 2016, 7:22
 zachodniopomorskie
#227291
Radauskas pisze:Ja rok temu robiłem kapitalny przegląd silnika ( rozebrany w "drobny mak" ). Założyłem używany ale oryginalny wałek w stanie idealnym. Żadnych sladów zużycia. Zalałem to drogim, b.dobrym olejem + dodatek ceramiki. Nie żałowałem kasy na smarowanie :) Teraz po ok. 15 tys. km zajrzałem pod dekiel i krzywka na jednym z zaworów ma rysy. I o dziwo nie na największym "wykorbieniu" tylko znacznie wcześniej. Będę obserwował,.. nic innego nie pozostaje jak być czujnym.
Jeżeli.są to rysy a nie wytarcie to nie zachowana była czystość w trakcie montażu jednostki.
By flisak -  15 maja 2016, 12:06
 opolskie
#228099
Witam Jestem nowy na forum
Właśnie intensywnie szukam Passata b6 z silnikiem bxe
przeczytałem juz dużo na tym forum o wadliwych panewkach :-/ :-/
Moje pytanie to czy przy zapobiegawczej wymianie panewek wymieniamy tylko korbowodowe czy główne też ?
pozdrawiam
Awatar użytkownika
By PinkFloyd -  15 maja 2016, 21:12
 zachodniopomorskie
#228158
flisak pisze:Witam Jestem nowy na forum
Właśnie intensywnie szukam Passata b6 z silnikiem bxe
przeczytałem juz dużo na tym forum o wadliwych panewkach :-/ :-/
Moje pytanie to czy przy zapobiegawczej wymianie panewek wymieniamy tylko korbowodowe czy główne też ?
pozdrawiam
korbowodowe
  • 1
  • 39
  • 40
  • 41
  • 42
  • 43
  • 58