#239464
Pozwolę sobie odkopać temat, jako że właśnie jestem po generalnym przeglądzie układu chłodzenia.
Miałem problem z wolno rozgrzewającym się silnikiem, początkowo wymieniłem dwa mniejsze termostaty nr 4e0 121 113 (jeden dodatkowy ze względu na DSG), ale to nie wiele pomogło. Stwierdziłem że nie będę się z tym paprał i wymienię wszystkie potencjalne przyczyny za jednym razem, więc wymieniłem dwa czujniki temperatury (oba takie same 06a 919 501) oraz główny termostat 06f 121 111f . Po wymianie silnik rozgrzewa się do licznikowych 90*C na odcinku 4-5km przy bardzo delikatnej jeździe (a przy takiej jeździe DSG zmienia bieg przy 1,5tyś obr )
W przypadku małych termostatów można pokusić się o zamienniki bo są one rozbieralne, wiec jest możliwość wyjęcia wkładu, wrzucenia do podgrzewanej wody i sprawdzenia przy jakiej temp się otwiera. Ja kupiłem firmy vernet za około 50zł/szt
Jeśli chodzi o czujniki temp. to odradzam ASO bo mi krzykneli za nie 170zł/szt, a w hurtowaniach oryginalne można dostać za ~20 zł (nie wiem skąd ta ogromna rozbieżność).
Co do głównego termostatu to na pierwszy montaż idzie Behr-Mahle. Kupilem termostat Mahle (nr TI 6 87) i się okazało się w środku jest prawdopodobnie ori bo miał wytarte miejsca w których na oryginalnym są numery VAG. Koszt mniej niż 100 zł.
Reasumując koszt całego kompletu wynosi poniżej 250 zł więc uważam że nie warto się bawić w robotę na raty i spuszczać parę razy płyn chłodniczego tylko zrobić raz a porządnie.
Do wymiany termostatu głównego polecam zrzucić kolektor dolotowy bo wtedy jest dużo lepszy dostęp i nie trzeba demontować alternatora a przy okazji można wyczyścić kanały w głowicach
Pozdrawiam
Miałem problem z wolno rozgrzewającym się silnikiem, początkowo wymieniłem dwa mniejsze termostaty nr 4e0 121 113 (jeden dodatkowy ze względu na DSG), ale to nie wiele pomogło. Stwierdziłem że nie będę się z tym paprał i wymienię wszystkie potencjalne przyczyny za jednym razem, więc wymieniłem dwa czujniki temperatury (oba takie same 06a 919 501) oraz główny termostat 06f 121 111f . Po wymianie silnik rozgrzewa się do licznikowych 90*C na odcinku 4-5km przy bardzo delikatnej jeździe (a przy takiej jeździe DSG zmienia bieg przy 1,5tyś obr )
W przypadku małych termostatów można pokusić się o zamienniki bo są one rozbieralne, wiec jest możliwość wyjęcia wkładu, wrzucenia do podgrzewanej wody i sprawdzenia przy jakiej temp się otwiera. Ja kupiłem firmy vernet za około 50zł/szt
Jeśli chodzi o czujniki temp. to odradzam ASO bo mi krzykneli za nie 170zł/szt, a w hurtowaniach oryginalne można dostać za ~20 zł (nie wiem skąd ta ogromna rozbieżność).
Co do głównego termostatu to na pierwszy montaż idzie Behr-Mahle. Kupilem termostat Mahle (nr TI 6 87) i się okazało się w środku jest prawdopodobnie ori bo miał wytarte miejsca w których na oryginalnym są numery VAG. Koszt mniej niż 100 zł.
Reasumując koszt całego kompletu wynosi poniżej 250 zł więc uważam że nie warto się bawić w robotę na raty i spuszczać parę razy płyn chłodniczego tylko zrobić raz a porządnie.
Do wymiany termostatu głównego polecam zrzucić kolektor dolotowy bo wtedy jest dużo lepszy dostęp i nie trzeba demontować alternatora a przy okazji można wyczyścić kanały w głowicach
Pozdrawiam