Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy związane z elektroniką i elektryką (oświetlenie, żarówki, liczniki, alarmy, sterowniki itp...)
Awatar użytkownika
By Husarz -  27 paź 2016, 22:25
 dolnośląskie
#241702
gral48 pisze:Witam
Przeczytałem już kilka razy całość + także zamiana 4-ro-na 3ramienną i....mam już mętlik w głowie!!!
Zakupiłem kierę multi z V-tki, przyciski z gwiazdką, czyli już nowszy typ ( po 2006 roku?).
W swoim golfie mam slip ring type 1, moduł do wymiany bo z literką A.
Pytanie?
Czy muszę przejść na type 2 aby wszystko działało? :yes:
mam czerwone zegary pełny FIS oraz RNS-510
:burp:
Wszystko zależy tylko do modułu kierownicy.

1. Dobierasz moduł kierownicy taki aby obsługiwał: MULTIFUNKCJA (Highline) LIN 1.3
2. Patrzysz na ross-tech jaki Slip Ring Type jest przypisany do danego wybranego przez Ciebie modułu kierownicy
3. Podłączasz wszystko wymieniając moduł kierownicy oraz slip ring jeżeli Twój nie będzie pasować pod dobrany moduł
4. Kodujesz VCDSem nowy moduł kierownicy + robisz adaptację czujnika skrętu.

Pozdrawiam, Husarz!
Awatar użytkownika
By gral48 -  28 paź 2016, 10:11
 pomorskie
#241723
Husarz - dzięki za odpowiedź, ale ....
Pytanie, czy kiera z gwiazdka będzie gadała z slip ringiem type 1, czy tylko type 2
Dexter: "chyba",? czy tak

OK, jeszcze raz prześledziłem wszystkie posty, do tej kiery musi być slip ring type 2.
Dzieki :burp:
pozdrawiam
Awatar użytkownika
By gral48 -  18 lis 2016, 14:02
 pomorskie
#243021
A-R-T-U-R pisze:Przy kierownicy multi zalecana jest manetka bez opcji dodatkowych przyciskow poniewaz moze generowac bledy. Zdaza sie jednak, ze wszystko dziala bez najmniejszych problemow. Tez mam multi mk5 wraz z modulem bp oraz manetka z przyciskami. Sterowac moge zarowno z kierownicy jak i z manetki. Nie generuje zadnych bledow :pepsi:
Witam
Właśnie jestem po wymianie kierownicy, moduł "BP".
jak kodowałeś tempomat ?, ( sterowanie z kierownicy),
U mnie tez mogę sterowac z manetek jak i z kierownicy ( oprócz tempomatu ), VCDS nie pokazuje błędów
Awatar użytkownika
By A-R-T-U-R -  18 lis 2016, 15:44
 dolnośląskie
#243031
moje kodowanie modułu kierownicy

Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549-MY8.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 BP HW: 1K0 953 549 BP
Komponent: J0527 752 0101
Kodowanie: 0002042
Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
VCID: 81037E95D857FE10AE2

Oznaczenie elementu: XXXXXXXXXXX
Komponent: E0221 002 0010

Nie znaleziono błędów.
Awatar użytkownika
By gral48 -  18 lis 2016, 15:55
 pomorskie
#243033
A-R-T-U-R pisze:moje kodowanie modułu kierownicy

Adres 16: Koło kierownicy Plik etykiet: 1K0-953-549-MY8.lbl
Oznaczenie elementu SW: 1K0 953 549 BP HW: 1K0 953 549 BP
Komponent: J0527 752 0101
Kodowanie: 0002042
Kod serwisu: WSC 01279 785 00200
VCID: 81037E95D857FE10AE2

Oznaczenie elementu: XXXXXXXXXXX
Komponent: E0221 002 0010

Nie znaleziono błędów.
Dzieki, dałem "łapkę" :yes:
Awatar użytkownika
By gral48 -  20 lis 2016, 17:05
 pomorskie
#243160
Po wymianie kiery na multi wszystko działa idealnie, nie miałem zadnego problemu z wyborem stacji radiowych, utworów itp.
Dzisiaj odpaliłem znowu mojego VCDSa, sprawdzałem bloki ustawień i...
przy ustawieniu kierownicy idealnie na wprost, pokazuje mi kąt 3stopnie. widocznie w czasie adaptacji nie ustawiłem kierownicy idealnie .
PYTANIE?
żeby zredukować te 3 st, do 0, mam przeprowadzić adaptację od początku , zgodnie z rozpiską?, czy jest jakiś inny myk?
Awatar użytkownika
By Krzycho -  20 lis 2016, 17:10
 małopolskie
#243161
gral48 pisze:Po wymianie kiery na multi wszystko działa idealnie, nie miałem zadnego problemu z wyborem stacji radiowych, utworów itp.
Dzisiaj odpaliłem znowu mojego VCDSa, sprawdzałem bloki ustawień i...
przy ustawieniu kierownicy idealnie na wprost, pokazuje mi kąt 3stopnie. widocznie w czasie adaptacji nie ustawiłem kierownicy idealnie .
PYTANIE?
żeby zredukować te 3 st, do 0, mam przeprowadzić adaptację od początku , zgodnie z rozpiską?, czy jest jakiś inny myk?
wystarczy ze zrobisz adaptacje G85... a co sciąga ci auto na którąś ze stton?? jak nie to zostaw tak jak jest...
Awatar użytkownika
By gral48 -  20 lis 2016, 17:25
 pomorskie
#243162
Na razie nie wiem, nie odczułem tego ale jeździłem tylko po mieście, musiałbym się wybrać na A1 żeby sprawdzić przy 140-160 ( boję się , że przy takich prędkościach " Steering Torque Sensor (G269) będzie "próbował" ustawiać mi koła na "0"

Dodano po 20 godzinach 59 minutach 4 sekundach:
No i przedobrzyłem - chciałem "poprawić" adaptację i teraz walczyłem ponad 3 godź. i cały czas świeci się kontrolka wspomagania. Kompletnie zgłupiałem, po założeniu kiery adaptacja poszła od strzała, a teraz.....d......a.
Robię dokładnie tak jak w rozpisce - a jednak cos robię nie tak .
Może pomoże ktoś z Gdyni ? okolic? :blush:
Awatar użytkownika
By Ramzes -  21 lis 2016, 15:14
 kujawsko-pomorskie
#243208
gral48 pisze:Na razie nie wiem, nie odczułem tego ale jeździłem tylko po mieście, musiałbym się wybrać na A1 żeby sprawdzić przy 140-160 ( boję się , że przy takich prędkościach " Steering Torque Sensor (G269) będzie "próbował" ustawiać mi koła na "0"

Dodano po 20 godzinach 59 minutach 4 sekundach:
No i przedobrzyłem - chciałem "poprawić" adaptację i teraz walczyłem ponad 3 godź. i cały czas świeci się kontrolka wspomagania. Kompletnie zgłupiałem, po założeniu kiery adaptacja poszła od strzała, a teraz.....d......a.
Robię dokładnie tak jak w rozpisce - a jednak cos robię nie tak .
Może pomoże ktoś z Gdyni ? okolic? :blush:
Zagadaj z @morales
Awatar użytkownika
By gral48 -  21 lis 2016, 16:38
 pomorskie
#243210
Rozłączałem i nic. Najdziwniejsze było to, że wszystkie ustawienia były tak jak na rozpisce ( term.15 ON, torgue sensor się zmieniał itd. I to mnie wkurzało. W końcu wszedłem na stronę RossTech i.......nie jest tak jak w rozpisce , "po adaptacji G85, kiera w poz. "0" i wyłączyć i włączyć silnik" a wyłączyć silnik i włączyć/tylko przekręcić kluczyk w poz. zapłon [/u]( nie startować silnika ). I tak zrobiłem :yes2:
Po jakichś 2 min odpaliłem silnik, i po 15 sek. "cholerna" żółta kierownica zgasła :D :D
Sprawdziłem wszystkie bloki kontrolne i ustawienia są prawie i d e a l n e !!!! :yes:
pozdrawiam wszystkich, i......jak nie wychodzi to jeszcze raz od nowa aż do skutku! :hi:
By siomski -  29 gru 2016, 21:41
 mazowieckie
#244954
Witam, zamontowałem u siebie w golfie v kierownicę multifunkcyjną od mk5. Nie miałem jednak kabla do multi więc wykonałem go sam według znalezionego na forum schematu. Montaż poszło bez problemu, radio się podgłaśnia, działa podświetlanie klawiszy na kierownicy jednak nie mogę zmianiać fal radiowych. Posiadam oryginalne radio RCD 500. Jest to wina tego że radio nie współpracuje z tą kierownicą czy może popełniłem jakiś błąd w przerabianiu kabla do multifunkcji. Nie mam jak sprawdzić czy klawisze działają ponieważ nie mam nawet 1/2 fis w liczniku.
Awatar użytkownika
By WACEK -  30 gru 2016, 9:38
 pomorskie
#244963
Nie możesz zmienić stacji , a gdy słuchasz płyty czy karty SD nie idzie zmienić nagrania ?
Wina kodowania modułu nie działają dwa najbliższe klawisze od radia do zmiany jedna cyfra w twoim kodzie

* 0?xxxxx: Vehicle Type
o 0 = Normal
o 1 = Special Purpose (e.g., Taxi)
* 0x?xxxx: Transmission
o 0 = Manual Transmission
o 1 = Automatic Transmission
* 0xx?xxx: Steering Wheel
o 0 = Steering Wheel without Multifunction
o 1 = 3-Spoke Steering Wheel without Multifunction
o 2 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction without Cruise Control
o 3 = 3/4-Spoke Steering Wheel with Multifunction with Cruise Control
* 0xxx?xx: Additional Equipment
o +1 = Tiptronic (Shift Paddles)
* 0xxxx?x: Board Computer / Cruise Control System (CCS)
o 0 = w/o Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 1 = with Board Computer and w/o Cruise Control System (CCS)
o 2 = w/o Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
o 4 = with Board Computer and with Cruise Control System (CCS)
* 0xxxxx?: Rear Wiper
o 1 = Rear Wiper not installed
o 2 = Rear Wiper installed
  • 1
  • 65
  • 66
  • 67
  • 68
  • 69
  • 91