Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek diesla
By pawelko73 -  07 paź 2016, 20:04
 dolnośląskie
#240450
Od dłuższego czasu ,czytam ten wątek i na początku też byłem przerażony .Sam jeżdżę Jettą z silnikiem BXE.Jak trochę mocniej wertowałem ten temat to zadzwoniłem do Lubinia do serwisu VW. Spytałem pana co sądzi na ten temat .Pan przyznał rację że taki problem istnieje w silnikach BXE nie zalężnie od przebiegu A czy wyskoczy korba to jest loteria . Powiedział też, że sama wymiana panewek i śrub może nic nie dać, należało by wymienić korby od 2.0 TDI,podobno pasują i są lepsze. Dlatego odpuściłem sobie wymianę panewek. Co roku jeżdżę na wakacje do Włoch za Rzym tj. 1800 km. Nie wymieniałem panewek bo mam je w d...pie . Auto jest do jeżdżenia a nie żeby co trochę przy nim grzebać.Nic się nie dzieje to nie zaglądam , wykupiłem sobie pełny pakiet AC z holowaniem do 1100 km. A jak wyleci korba w d...pie z takim samochodem.Wtedy będę się martwił. PS.jak wyleci mi korba to dam znać :)
By joker75 -  28 gru 2016, 14:13
 mazowieckie
#244861
Witam. Jestem właśnie po wymianie silnika BXE. Mój stary przebieg 157kkm zaczęła stukać a później walić panewka na 4 korbowodzie. Na szczęście nie wyszło nic bokiem, blok cały. Dodam tylko że samochód salonowy serwisowany w aso wymiany oleju do 2013r co 20kkm potem raz w roku co około 12kkm. Olej Castrol Edge 5W30. Na głowicy napis Germany data na kółeczku 6 czyli chyba 2006r produkcji. Nowy tez BXE z datą 10 chyba 2010r przebieg wg sprzedającego 51kkm kupiony z całym osprzętem jak na razie zrobione ponad 1kkm i śmiga. Zobaczymy co będzie dalej. Przy przebiegu około 80kkm zrobię wymianę rozrządu i wymianę panewek tak dla spokoju własnego. Pozdrawiam
By chochlik437 -  17 lut 2017, 23:21
 podkarpackie
#247761
Witam , przegladam juz tyle forum, postow i zamierzam w koncu zapytac o wasza opinie
Ostatnio w samochodzie mojego taty VW Touran 2008 rok 1.9 TDI BLS ( ponoc tylko awaryjny DPF ) przebieg 200 tys , jade z predkoscia 60 km nagle jakies stuki w silniku , jak najszybciej na pobocze i zgaszenie go, przy kolejnej probie silnik zablokowany, mechanik po ogledzinach stwierdza dziury w bloku, okazuje sie slynna wada silnikow BXE czyli korba wyleciala sobie bokiem :)
Pytanie do was, zalezy na zostawieniu fabrycznego silnika tak jak siedzialo, dpf takze musi zostac, poszukiwania bls ida ciezko bo najlepiej znalezc taki silnik blisko i zobaczyc go na zywo, czy moze znacie zaufane firmy ktore maja takie silniki ? Najlepiej wojewodztwo podkarpackie ale jezeli zrodlo pewne to i mogla by byc wysylka
Sa zamienniki bls ? bxe bkc nie maja dpf, trzeba bylo by go wyciac
Jezeli bedzie montowany bls to co w nim zrobic zeby zapobiec tej wadzie ktorej wystapila? O wymianie zabezpieczeniu panewek juz wiem ale czy cos jeszcze ? Moze blok jakis trwalszy ?
Taka liste znalazlem , moze ktos zna lepsza :unsure:
Panewki:
Glyco 71-3904 STD
+ Nowe sruby 045105425
komplet panewek glyco o podanym numerze 78zl ,
sruby oryginal vw -15zl sztuka

Materialy
-panewki Glyco (Sputter) nr: 71-3904 STD (4x zestaw na jeden korbowod) - 4x100zl
-sruby stopek korbowodow (oryginaly z ASO) 8x17zl
-masa uszczelniajaca Elring Dirko 70ml - 22zl
By Bartas -  18 lut 2017, 10:20
 kujawsko-pomorskie
#247767
chochlik437 pisze:Witam , przegladam juz tyle forum, postow i zamierzam w koncu zapytac o wasza opinie
Ostatnio w samochodzie mojego taty VW Touran 2008 rok 1.9 TDI BLS ( ponoc tylko awaryjny DPF ) przebieg 200 tys , jade z predkoscia 60 km nagle jakies stuki w silniku , jak najszybciej na pobocze i zgaszenie go, przy kolejnej probie silnik zablokowany, mechanik po ogledzinach stwierdza dziury w bloku, okazuje sie slynna wada silnikow BXE czyli korba wyleciala sobie bokiem :)
Pytanie do was, zalezy na zostawieniu fabrycznego silnika tak jak siedzialo, dpf takze musi zostac, poszukiwania bls ida ciezko bo najlepiej znalezc taki silnik blisko i zobaczyc go na zywo, czy moze znacie zaufane firmy ktore maja takie silniki ? Najlepiej wojewodztwo podkarpackie ale jezeli zrodlo pewne to i mogla by byc wysylka
Sa zamienniki bls ? bxe bkc nie maja dpf, trzeba bylo by go wyciac
Jezeli bedzie montowany bls to co w nim zrobic zeby zapobiec tej wadzie ktorej wystapila? O wymianie zabezpieczeniu panewek juz wiem ale czy cos jeszcze ? Moze blok jakis trwalszy ?
Taka liste znalazlem , moze ktos zna lepsza :unsure:
Panewki:
Glyco 71-3904 STD
+ Nowe sruby 045105425
komplet panewek glyco o podanym numerze 78zl ,
sruby oryginal vw -15zl sztuka

Materialy
-panewki Glyco (Sputter) nr: 71-3904 STD (4x zestaw na jeden korbowod) - 4x100zl
-sruby stopek korbowodow (oryginaly z ASO) 8x17zl
-masa uszczelniajaca Elring Dirko 70ml - 22zl

ile chcesz przeznaczyc i ile chcesz tym autem jeszcze jezdzic?
By chochlik437 -  18 lut 2017, 11:44
 podkarpackie
#247770
Z tego co widze to silniki potrafia kosztowac od 2500 do 4500 zl , fajnie by bylo jak najmniej przeznaczyc no ale trzeba liczyc te 5 tys mysle, nigdy nie mialem takiej sytuacji wiec nie za bardzo sie tez orientuje. Auto kupione z przeznaczeniem na trasy polska niemcy i na odwrot, kupione zeby pojezdzic z 3 lata jak by sluzyo godnie a w tej sytuacji to juz nie wiadomo.
Co radzisz ? Mozesz pisac na pw badz tutaj by ten watek przyszluzyl sie innym w podobnej sytuacji
Awatar użytkownika
By DeNiro -  12 mar 2017, 22:14
 opolskie
#248727
Tak sie składa, że jestem aktualnie studentem politechniki i wpadłem na pewien pomysł, który ma wstępna aprobatę promotora ponieważ zbliża się termin pisania mojej pracy inż. Sam posiadam golfa z tym silnikiem stąd moje zainteresowanie tematem . Otóż szukam chętną osobę, którą zechciałaby wysłać mi wymienioną panewkę zanim zdążyła się "przekręcić" i na której są widoczne ślady nadmiernego zużycia, lub też ze zniszczonego silnika jeśli któraś nie uległa zmieleniu. Mam możliwość zbadania ich powierzchni pod różnym kątem i mam nadzieję że czegoś ciekawego się dowiemy :super:
Co sądzicie? Czy może ktoś z Was próbował już wcześniej?
Awatar użytkownika
By leszek158 -  13 mar 2017, 8:40
 lubelskie
#248738
Znakomity pomysł :!: , może w ten sposób wykluczy się tysiące mitów i dojdzie do sedna sprawy, może posiadacze BXE nie tylko powinni wysyłać panewki a może też i inne części (mogące mieć wpływ na pracę silnika) a które można by przebadać w warunkach laboratoryjnych na Politechnice.
By joker75 -  16 mar 2017, 17:05
 mazowieckie
#248921
DeNiro pisze:Tak sie składa, że jestem aktualnie studentem politechniki i wpadłem na pewien pomysł, który ma wstępna aprobatę promotora ponieważ zbliża się termin pisania mojej pracy inż. Sam posiadam golfa z tym silnikiem stąd moje zainteresowanie tematem . Otóż szukam chętną osobę, którą zechciałaby wysłać mi wymienioną panewkę zanim zdążyła się "przekręcić" i na której są widoczne ślady nadmiernego zużycia, lub też ze zniszczonego silnika jeśli któraś nie uległa zmieleniu. Mam możliwość zbadania ich powierzchni pod różnym kątem i mam nadzieję że czegoś ciekawego się dowiemy :super:
Co sądzicie? Czy może ktoś z Was próbował już wcześniej?
podaj jakieś namiary do siebie właśnie jestem po rozebraniu silnika i mam te panewki.
Awatar użytkownika
By DeNiro -  17 mar 2017, 8:35
 opolskie
#248941
Kontakt poszedł na priv i dodam jeszcze, że w zamian za fatygę pokrywam koszty wysyłki :oczko:

A rzecz najważniejsza - w jakim stanie były wymienione panewki? Im oczywiście gorszy tym lepsze wnioski możemy wyłuskać tak na prawde :)
By DrLumen -  14 kwie 2017, 23:14
 opolskie
#250491
Witam, temat panewek był mi już znany, jednak myślałem iż dotyczy to wyłącznie BXE. Po przeczytaniu wszystkich postów jadąc moim golfem miałem wrażenie że siedzę na bombie z losowym zapalnikiem. Pocieszałem się wyłącznie myślą ze skoro mój golf ma przejechane 260 tys, to już go nic nie zatrzyma. Jednak pękłem ( ja a nie panewki) i profilaktycznie je wymieniłem. Niestety nie wyglądają za dobrze, pewnie długo bym nie pojeździł. Widać na nich ubytki/wżery/rysy. Jestem ciekaw z czego powstały, jakieś sugestię? W sumie dalej mam trochę stracha ponieważ do konca nie wiem jak ma się wał. Rozważam ściągnąć miskę przy następnej wymianie oleju i spr. Aha i najważniejsze - panewki to nie KS a KING (C4253L). Samochód był do samego końca serwisowany w aso (DE) - do 230 tys km, oczywiście LL serwis.
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  30 kwie 2017, 1:29
 pomorskie
#251265
Nieprawidłowa eksploatacja doprowadzić może każdy silnik do ruiny, w BLS problem panewek może i wystepuje ale daleko mu do problemu BXE. W BLS-ie jest dodatkowy problem który nie występuje w BXE a mianowicie rozrzedzanie oleju silnikowego olejem napędowym podczas nieprawidłowych procesów dopalania DPF i to najprawdopodobniej w pojednynczych przypadkach zabija BLSy

Nawet nowe 2.0 TDI siadają, tak jak tutaj 2.0 TDI 150 koni z 2016 roku przebieg symboliczny

Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Awatar użytkownika
By DeNiro -  02 maja 2017, 10:57
 opolskie
#251316
"Badania metalograficzne zużytych łożysk ślizgowych"
Pod taką nazwą temat został wpisany na uczelnianą listę więc zaczynamy powoli działać :oczko: Najważniejsze było zdobycie panewek, które noszą widoczne ślady łuszczenia i tutaj wielkie dzieki dla kolegi joker75 za ich udostępnienie :thank_you: Te są firmy Kolbenschmidt więc postaram się także o kupno nowego kompletu dokładnie tego samego producenta aby zobaczyć zmiany strukturalne w tym samym materiale.
Ale aby mieć pełny obraz zużycia eksploatacyjnego należałoby przebadać panewki, które były przez pewien czas zamontowane w silniku, ale które nie noszą tych widocznych śladów zużycia. Dlatego ponawiam prośbę do użytkowników aby zechcieli mi wysłać taki wymieniony komplet do przebadania :)
By mefjuww -  02 maja 2017, 13:58
 dolnośląskie
#251318
Panowie, że tak zapytam.

Mieszkam za granicą i Jadę do Polski żony golfem bxe, będę zmieniał olej i robił inne rzeczy. Zmienić panewki, tak profilaktycznie? Auto ma 207 tyś km udokumentowane. Panewki nie były robione.

Tapnięte z G4
  • 1
  • 42
  • 43
  • 44
  • 45
  • 46
  • 58