Volkswagen Golf MK5

Usterki, awarie i problemy jednostek benzynowych
By solina75 -  16 lis 2016, 21:58
 pomorskie
#242901
Witam
Ja też mam problem ze skrzynią tylko trochę innego rodzaju. Ma bardzo wysokie obroty na niskich prędkościach co skutkuje niepotrzebnym hałasem i dużym spalaniem. Zna ktoś skrzynię o oznaczeniu 02T ? Na co ewentualnie wymienić żeby z kolei nie zrobić z samochodu muła?
By soja -  17 lis 2016, 8:52
 zachodniopomorskie
#242927
A ja mam taki problem, że jak wrzucam pierwsze dwa biegi, to słuchać taki suche tarcie z okolic mieszka biegów. Gdy go zdjałem, to skrzynia wchodzi idealnie. Nie za bardzo wiem co tam może tak trzeć. Może ta guma pod mieszkiem. Przebieg 80 tys.
By staszek44 -  17 lis 2016, 22:03
 wielkopolskie
#242986
Ja w przeciągu ostatnich kilku dni zacząłem słyszeć lekki klekot dobiegający chyba z okolic przekładni, ale tylko podczas przyśpieszania 4 i 5 biegiem podczas równej jazdy cisza i spokój. Miał może ktoś taki problem?? Moje auto to jetta z 2008 roku 1.6 BSE 114tyś prawdziwego przebiegu gdyż jestem 1 wł.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 lis 2016, 14:15
 pomorskie
#243149
Dexter23pl pisze:były
FVH (FXQ, HFP) - 0.81 przeważnie taką większość ma....
GJC - 0.77
GJD , HHN - 0.74
02T to początek oznaczenia kół zębatych
@Dexter23pl a kombinowałeś na kołem zębatym 5 biegu z diesla? Ostatnio "kup i zrób samochód marzeń" w Golfie I Cabrio Adam wymienił w silniku benzynowym koło piątego biegu właśnie z diesla, wszystko pasowało P&P
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  20 lis 2016, 20:58
 pomorskie
#243182
solina75 pisze:
Mettenoos pisze:
solina75 pisze: Zna ktoś skrzynię o oznaczeniu 02T ?
nie ma takiej
A jednak jest takowa : http://www.skrzynie.com.pl/skrzynie-bie ... p-02t.html

:)
chodziło mi o to, że nie ma takiego oznaczenia w Mk5 - bo nie ma :) ja nie znam wszystkich skrzyń w całej gamie VW

my zazwyczaj na forum używamy terminologii "symbol skrzyni" a to 02T to typ skrzyni biegów i równie dobrze ta którą masz o danym symbolu może należeć do typu np. 02T, tak to rozumuję

tak więc przykładowo skrzynie HHV GQQ JCR JCX itp.. mogą należeć do typu skrzyń 02T, chodzi tu i sterowanie np. linkami, drążkami, umiejscowienie rozrusznika itp... ale nie ma to związku z wielkością zastosowanych przełożeń

zresztą napisali że przełożenia dobiera się po symbolu a nie typie skrzyni
Przełożenie najlepiej dobrać po 3 literowym symbolu (kodzie) skrzyni biegów, który jest zawarty w jej numerze.
By solina75 -  06 gru 2016, 19:23
 pomorskie
#243884
Ok, nie problem w oznaczeniu skrzyni tylko w czym innym. Jak znajdę chwilę czasu i wydłubię kartkę na której spisałem wszystko co wyczytałem na korpusie skrzyni to wrzucę.
Problem w tym że na piątym biegu przy 50 km/h mam 1500 obrotów, przy 90 km/h ,a, już 3000 obrotów, przy 120 km/h mam ponad 4000 obrotów. Byłem popytać w zakładzie remontującym skrzynie i są dwie opcje - wymiana na inną używaną - koszt około 500 złoty za przekładkę plus około 800 złoty za samą skrzynię lub wymiana części trybów - nie są w stanie bez obejrzenia auta określić kosztów - dowiedziałem się że bazowo od 900 w górę. Ktoś z was trafił na taką skrzynię?
Awatar użytkownika
By pitt52 -  12 sie 2017, 8:33
 śląskie
#255696
Pomału przymierzam się do mojej skrzyni. Prawdopodobnie kończy się któreś łożysko bo hałasuje przy pokonywaniu łuku w prawo. Przy okazji chciałbym wydłużyć "5". Czy jest wielki problem z wyjęciem skrzyni? Chciałbym to zrobić sam a mam ku temu warunki i pomoc. Bawił się ktoś w taka robotę? Pzdr