Volkswagen Golf MK5

Awatar użytkownika
By kukulek88 -  10 paź 2017, 14:39
 dolnośląskie
#257624
1.9 TDI BLS 105 KM - fabryka
2007 rok
przebieg 260 tys
750 km po remoncie
Panowie pojawił mi się problem. Mianowicie ostatnio robiłem remont silnika (szlifowanie wału, z tego co pamiętam zaworów) nowy wałek rozrządu wraz z popychacznami, planowanie głowicy, nowe ,,gumy" na wtryskiwaczach, wymiana jednego korbowodu wraz z panewkami. Auto aktualnie jest na dotarciu jednak przy większym obciążaniu (jak jechałem w 5 osób) pod górkę auto wpadło w tryb awaryjny i zaczęła mrugać spirala (oczywiście brak mocy). Wywaliło błąd 000665 - regulacja ciśnienia doładowania - P0299 - 000 - Przekroczona granicja regulacji - MIL zapalona. Aktualnie auta nie mogę ani kręcić ani ,,butować" więc logów nie zrobię. Wszystkie wężyki są szczelne, dobrze pozakładane. Test N75 poprzez kabel pokazuje w trybie ON 94,4 % a w OFF 4,8% (nie wiem czy tak powinno być). Dodam iż przed remontem wszystko było ok, było słychać lekki świst turbo teraz nic. Znajomy mechanik mi mówił żeby jeździć aż się nie ułożą pierścienie i wszystko spasuje wtedy będziemy myśleć. Jak jechałem powiedzmy lekko dynamiczniej oglądałem wykresy na kanale 11 to się rozjeżdżają N75 w ON średnio ok. 80%. Jakieś sugestie?
zrobiłem logi (mam nadzieję że dobrze) tak jak zasugerował Mettenoos 1500-3000.

Grupy 003, 011: http://vaglog.com/log-003_011_nV82ELY.html

prośba o opinie
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  10 paź 2017, 21:03
 dolnośląskie
#257633
Będę miał chwilę to jutro odłączę. A co myślisz o grupie 11 ?
Cimek pisze:
10 paź 2017, 16:15
Sprawdź z wypiętym przepływomierzem. Coś mi się wydaje, że trochę przekłamuje.
Awatar użytkownika
By Mettenoos -  10 paź 2017, 22:29
 pomorskie
#257635
trochę dziwne z tym błędem 000665 bo wartości doładowania są OK, przepływka trochę zawyża ale to nie jest przyczyna notlaufu, wg wartości w pokazanym logu nie ma opcji aby wpadł w notlauf chyba że wyżej tzn. 3500-4000 rpm coś się dzieje, może czujnik regulacji N75 szwankuje, może gdzieś na kabelkach coś nie łączy przez chwilę i wówczas wyskakuje błąd. Sprawdzałeś zakres ruchu sztangi? Pytanie z typu retorycznych bo widać w logu że regulacja działa. Najlepiej gdyby podczas logowania dynamicznego chwycił notlaufa, wówczas można by stwierdzić co się dzieje. Jak na moje chwilową przyczyną błędu może być N75 bo to błąd regulacji a nie przekroczenie górnej czy też dolnej granicy doładowania, zresztą same turbo też może dawać taki błąd
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  10 paź 2017, 23:10
 dolnośląskie
#257637
Wyżej niż 2,5 tys obrotów go nie kręciłem (w sumie do takich zacząłem może ze 2 dni temu) dzisiaj 1 raz do 3 tys go podkręciłem. Auto stało rozebrane (bez silnika) prawie miesiąc więc być może coś mogło się ,,zastać". Planuje wypad do WAWY na weekend może znowu wpadnie. Raz wpadł przy 2 tys obrotów a drugi raz przy 2300 więc nie ma opcji abym osiągał takie wartości. Zresztą z reguły jeżdżę max do 2,5 K więcej nie kręcę. Patrzyłem czy sztanga chodzi i podczas testów widać że się rusza. Cała gruszka jest bez żadnych znaków korozji. Znajomy mówił że nić przy turbo nie ruszał i żeby jeszcze pojeździć tak i jak będzie dalej wpadał w tryb awaryjny po tych 5 tys (od remontu) będziemy grzebać przy turbo ew. szukać przyczyny (a tego by nie chciał bo mówił że jak było dobrze to ona już była odpowiednio ustawiona i nie powinno być potrzeby jej regulować). Wszelkie węże są również jak najbardziej ok (jeden może ze 2 milimetry bardziej dociągnęliśmy ale mówił że to nie powinno mieć wpływu. No nic zobaczymy :bad:
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  07 lis 2017, 13:48
 dolnośląskie
#258605
Koledzy a więc moje spostrzeżenia przejechałem prawie 1 tys km (do Wawy) i nic jednak po miejscu jak śmigam wpada w tryb awaryjny. Zauważyłem że dzieje się tak z reguły jak jest pod górę i obroty mniej więcej 2 tys obrotów albo np. pod górę jadę i pedał w podłogę. Dzisiaj robiłem znowu logi tym razem do 4 tys obrotów i nie wpadł. Nie wiem czy inwestować w nową N75 i wtedy patrzeć czy może przepływomierz ,który do tanich nie należy.
Prośba o zerknięcie na logi:
https://imgur.com/a/39xBz
#259158
Z turbo było coś robione? Geometria czyszczona? Może być wina turbo, mogą się kierownice w określonym położeniu przycinać, koledze przy 2000 rpm przy lekkim obciążeniu też wpadał w notlauf i okazało się że wina turbo, poza tym tak jak napisał @A-R-T-U-R może turbo klęka
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  20 lis 2017, 15:26
 dolnośląskie
#259162
Problem w tym że przed remontem nic się nie działo z trubo więc nie koniecznie bym je brał pod uwagę . Może jeszcze przepływomierz pod mienie na inny??
Awatar użytkownika
By kukulek88 -  06 lut 2018, 13:12
 dolnośląskie
#261754
micyk85 pisze:
11 sty 2018, 18:42
Dzień dobry, mam ten sam problem, czy Pan znalazł rozwiązanie, w czym jest problem.
Tak problemem okazał się zawór EGR K0906283A, jest on zaraz koło turbo i zaworu N75.